• nozpa

    Hehe, hm... Kommentarer på detta?

    Tyckte inte speciellt synd om dom. Alltså tråkigt ja. Men sådant händer. Dom lär ju ha gjort annat hela dagen för det priset dom betalade också. Då kl var 16 när dom skulle bada och det stängde vid 19.. Låter inte som den familjen betalade bara för att bada i 3 timmar.
    Det dom inte gjorde var att äta mjukglass.. Det är nästan det mest sorgliga i hela storyn.

    Tycker att artikeln om pappan och tvillingdöttrarna som blev blåsta av någon kvinna var bättre.. Där var iofs barnen över 20 år och kanske mer okej att dom är med på bild i tidningen iofs.

  • nozpa
    Tom Araya skrev 2014-08-01 23:50:14 följande:
    Tre timmar kan ju vara 25-50% av tiden, inte så lite.
    Absolut. Men för en familj som det var en sådan stor ekonomisk uppoffring för så låter det konstigt om dom nu inte åkt dit förens 3 timmar innan dom stängde.
  • nozpa
    Tom Araya skrev 2014-08-02 00:09:55 följande:
    Det gjorde de väl inte!?
    Jag uppfattar det som en heldagsutflykt (vilket kan innebära allt från 6-12 timmar, beroende på restid och ork), där de skulle uppleva allt på Furuvik. 3 timmar är ändå en betydande del av detta, i synnerhet om det var 3 timmar på något man ansåg vara höjdpunkten.
    Dom hade kommit till vattenlandet runt 16. Det skulle stänga vid 19. Så antar att dom ändå fått ut en större del av dagen. Att då begära ersättning för hela dagen pga bajs i poolen som inte Furuvik lagt dit är ju inte rimligt.
    Dom har ju ändå nyttjat en stor del av parken då. Antar att det är liknande ölandsdjurpar där man betalar en summa för allt som finns att göra typ.

    Vet inte hur många besökare Furuvik har på en dag, men inte är det rimligt att betala tillbaks pengarna till alla gäster som befinner sig där ändå. Det bör ju familjen förstå.

    Hade det nu varit att dom kommit när det öppnade och bara betalat för att bada (om den möjligheten finns) och badet då hade varit stängt i 6 timmar så hade det kanske varit en annan sak.
  • nozpa
    Tom Araya skrev 2014-08-02 00:20:35 följande:
    Jag kan ha läst slarvigt, men jag läste inget om att de krävt hela summan tillbaka, ej heller att Furuvik erbjudit något tillbaka.

    Furuvik borde åtminstone erbjudit pengar tillbaka som motsvarar dessa tre timmar, eller tillgodovärde med god marginal upp.
    Dom kunde bjudit på mjukglass som familjen hade tänkt att köpa men avstod ifrån.
    Nej Furuvik erbjöd inget alls som jag förstod det. Och det stod bara att dom ville ha pengarna tbx tror jag. Antog att dom menade hela summan. Ca 200/pp. Men dom hade kanske nöjt sig med mjukglassen.
  • nozpa
    ydiblon skrev 2014-08-02 00:21:50 följande:
    Jag tycker tvärtom. Man lägger en stor summa på kvalitét. Mindre tid men med kompakt nöje. Om några vid öppningssdags betalat samma summa men ändå hade hunnit nyttja badet flera timmar så är det en sak, men att betala över tusen spänn för ingenting? Jävligt trist.
    Trist absolut. Och hade dom kommit efter kl 16 och badet var avstängt och ingen info getts hade jag väl tyckt att dom skulle få hela summan tbx. Självklart.
    Eller om dom kom när det öppnade och någon hade bajsat där. Antingen hela summan tbx och lämna eller halva och använda resten typ.
  • nozpa
    Babyfeber skrev 2014-08-02 00:29:36 följande:
    Visst hade de kunnat göra det, även om parken inte kan veta vad huvudattraktionen för alla besökare är (och ifall de nyttjat den), men nu är det ju inte säkert att de faktiskt klagade då eller senare, och om det gjordes senare så är det ju svårt att bjuda på mjukglass i efterskott så att säga.

    Då borde alla som betalat in sig på hela parken före klockan 16.00 fått sina pengar tillbaka då ansvariga/personal inte vet vilka personer som utnyttjat badet till fullo.
    Ja, det var lite ironiskt skrivet då jag inte anser att man kan begära ersättning i detta läget. Och att det stod i artikeln att familjen tänkt att äta mjukglass, men nu avstod pga badet.
Svar på tråden Hehe, hm... Kommentarer på detta?