• vimmels

    Bebis med Downs syndrom övergavs genom surrogatmödraskap

    Ett australiskt par ska ha övergivit ett spädbarn och hans surrogatmamma i Thailand, uppger australiska medier på lördagen. Orsak: Den lille pojken har Downs syndrom.


    Paret tog däremot hand om hans friska tvillingsyster.


    ? Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag valde att behålla Gammy... jag älskar honom, han har varit i min mage i nio månader, säger mamman Pattaramon Chanbua till tv-kanalen ABC News.


    Pojken, som också lider av ett livshotande hjärtfel, må ha övergivits av dem som skulle ha blivit hans föräldrar men allmänhetens uppmärksamhet och omsorg är desto större ? en insamling har startats för att hjälpa honom och mamman.


    Surrogatorganisationen Surrogacy Australia hävdar att omständigheterna kring fallet ännu är oklara, och att det inte är fastställt om paret ens vetat om att pojken varit vid liv vid födseln.

    www.aftonbladet.se/nyheter/article19305337.ab

    Det är sådana här hemska och frunktansvärda situationer som kan uppstå genom att man tillämpar surrogatmödraskap. Människor, framför allt fattiga människor, blir utnyttjade. Samtidigt så sitter en del partier i riksdagen och vill driva igenom utökade möjligheter i just den frågan. Är det verkligen rätt väg att gå?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-02 20:33
    OBS! Tråd finns redan så skriv i den andra istället:

    www.familjeliv.se/forum/thread/73722604-lamna-bort-sitt-barn-pga-down-syndrom
  • Svar på tråden Bebis med Downs syndrom övergavs genom surrogatmödraskap
  • Litet My

    Kan man såsom skett förut lämna tillbaka adoptivbarn borde steget inte vara långt att "reklamera" surrogatbarn. Minns ett annat fall där surrogatmamman dog också. "Allas rätt till barn" väger tydligen starkast.

  • vimmels
    Litet My skrev 2014-08-02 20:40:12 följande:

    Kan man såsom skett förut lämna tillbaka adoptivbarn borde steget inte vara långt att "reklamera" surrogatbarn. Minns ett annat fall där surrogatmamman dog också. "Allas rätt till barn" väger tydligen starkast.


    Det är verkligen fruktansvärt. Jag kan inte annat än att hålla med dig.

    P.s jag gjorde en uppdatering i ts. Det fanns tydligen redan en tråd om detta men jag såg det inte innan. Vi kan ju fortsätta skriva där :)
  • live psy

    Förvånad?


    Man aborterar defekta foster, dom tillför inget till världen här så knappast chockerande att den valdes bort.


    Det eller så tillämpar man lite manuell "psd" för mer human lösning.


     

Svar på tråden Bebis med Downs syndrom övergavs genom surrogatmödraskap