• MuppinCowboy

    Varför denna parad?

    Anonym (varför) skrev 2014-08-02 21:57:37 följande:

    Varför denna parad? Varför måste vi ha en pride festival, en parad? För mig spelar det ingen roll vem du älskar eller om du är bi, trans osv. Var det, hur du vill. Men varför måste man har en parad? Varför måste man vifta på regnbågsflagor och visa upp sig?

    Kunde inte paraden vara något annat. Liksom för alla. Liksom bara kärlekens parad? Känns märkligt eftersom varför måste man visa upp sig som på en maskerad? Vi kan ha en maskerad parad där alla kan gå hur som helst. Det har blivit stort med paraden, men märkligt enligt mig. Vuxna människor som beter sig som urmänniskor.

    Vad anser ni?




    Som alla påpekat, paraden är för alla, själv är jag gay men har inget lust att gå i någon parad men om jag vill så gör jag det helt enkelt för att du bestämmer inte vad jag får eller inte får göra.

    Och snälla sluta säg att det inte stör dig att folk är bi, homo osv när det är så uppenbart att det gör det, 'lite som jag är inte rasist men.. '
    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Anonym (..) skrev 2014-08-02 22:42:02 följande:
    Men det där tycker jag är lite taskigt skivet. Vad i ts tycker du tyder på att hen har problem med homosexuella? Det KAN ju vara så att ts lika gärna har såna värderingar att en parad med HBTQ är som en parad för vänsterhänta - lite ovanligare än högerhänthet men ingen stor sak.
    Men tycker du inte man har problem då om man påstår sig inte ha det men sen åndå för fram en massa ifrågasättande?
    Man säger 'var det, hur du vill' för att sendan genast säga 'men varför måste..' osv, förstår du? man har ju uppenbarligen ett problem.

    Varför istället inte koncentrera sig på den andra delen, en festival som till namnet ät till för alla, en kärleksfestival, det tycker jag vore an toppen idé, det tror jag nog de flesta skulel tycka(utom fördomsfulla människor) där ALLA oavsett sexualitet eller hudfärg, religion osv får älska den dom vill.

    Men ja borde man inte föra fram den idén mer och verka för den istället för att börja i fel ände och vilja slippa se en kärleksfestival som finns, för övrigt så är ju alla redan välkomna där också så inget hindrar att även hetrosexuella dyker upp där och visar sin kärlek.
    En början kunde ju vara att TS och dennes vänner och deras kärlekar dyker upp på Pride också, och om dom inte vill gå på festival så kan dom avstå, det gör jag fast jag är gay, för jag är inte mycket för festivaler osv, men det betyder inte att jag vill hindra andra som gillar Pride eller WayOutWest eller vad det nu må heta

    Förstår du hur jag menar?Glad
    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Anonym (..) skrev 2014-08-02 22:55:26 följande:
    Jag tycker fortfarande att stolt är ett knepigt ord i sammanhanget. "Modig" skulle passa bättre i så fall. Ja, det är verkligen helt sjukt hur människor kan HATA någon bara för att den väljer att älska nån av samma kön...
    Samma kön.. olika raser.. oilka religioner - det finns alltid något som triggar igång den försomsfulla människan så att hatet tar över istället för kärleken. Synd..
    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Anonym (Missfitts) skrev 2014-08-02 23:08:46 följande:

    Det blir som att cirkusen är i stan, fast gånger tusen. "Kom in och se elefantpojken i buren för en femma"!


    Odin skrev 2014-08-02 23:13:03 följande:

    Det är underhållande att få se Sveriges alla sorters freaks och mongos utställda till allmän beskådan varje år Skrattande




    Är det allt ni kan komma med i provokationsförsök?haha ha Skrattande
    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Anonym (smygisar) skrev 2014-08-02 23:23:36 följande:
    oftast är det ju dom som inte har kommit ur garderoben än som är allra mest högljudda och kritiska

    www.expressen.se/nyheter/da-homofob-nu-hbtq-aktivist/

    kanske är det fallet även här... *fniss*
    Ja det är ju inte ett okänt fenomen..
    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Anonym (tada) skrev 2014-08-02 23:37:54 följande:

    Pride

    Samba Carneval Aalborg 2008

    Är det någon skillnad direkt?



    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Haskel skrev 2014-08-02 23:59:01 följande:
    Nej, jag börjar inte tycka illa om mina homosexuella vänner, bara för att det är Pride.
    Men jag blir ändå trött på hela konceptet med HBTQ. Vanliga trevliga människor som plötsligt ska bete sig som "fåntrattar",

    Hade de klätt sig och betett sig så i vanliga fall, hade jag accepterat dem som de var. Nu spelar de enbart en enormt fånig roll. Det är som en fruktansvärt dålig parodi.
    Ingen tvingar dig att ta del i det så varför bryr du dig om vad andra gör?
    Hade du velat att andra skulle bestämma över vad du gör?

    Jag håller med, det finns inget som heter deltidshomofob, eller deltidsrasist osv

    Den parodi jag dessutom ser är när någon som ibland uttrycker otrevligheter mot grupper i samhället må det vara av annat kön eller annan ras eller vad det nu må vara så blir det lite fel att höra den personen prata om vanliga trevliga människor, då tar jag hellre en sambadansande Fredrik Reinfeldt som håller i en regnbågsfärgad dildo på gatorna (och det är en syn som skulle kunna skrämma vem somhelst oavsett läggning) än att låta dessa fördomsfulla människor avgöra vilka som är vanliga trevliga människor.

    Vill tillägga att jag inte går på Pride men det är mitt val och ingen annans
    Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Haskel skrev 2014-08-03 00:20:59 följande:
    Det är rätt att ingen tvingar mig att ta del. Egentligen fånigt av mig att bry mig.

    Den parodi, är lite som du säger beskriver. Närapå ett förtyck mot heterosexuella. "Hallo, jag är bög, nytänkande och mycket bättre än alla andra"
    Inget fel i att vara bög/lesbisk, men ser inte heller att de bättre än någon annan,

    Varför deltar inte du, känner kanske även du att det är lite för mycket???
    Jag går varken på Pride eller andra festivaler för att det är inte min grej helt enkelt, med andra ord jag väljer att inte gå dit precis som jag låter andra välja om dom vill gå dit eller inte.

    Det är faktiskt inte svårare än så.

    Sen ska du bearbeta din självkänsla så att du inte känner dig hotade om skrytmånsar försöker hävda sig oavsett om dom är bögar eller inte, såna människor ska man bara irritera och undvika för dom är inte särskillt trevliga men det har alltså med deras personlighe tatt göra och inte deras sexualitet.


    Dumhet diskriminerar inte
Svar på tråden Varför denna parad?