Inlägg från: PTmartina |Visa alla inlägg
  • PTmartina

    Bra mat, hälsosam vikt - nu gör vi !

    Hej alla !
    Jag jobbar som personlig tränare, fitnesscoach och gyminstruktör. Det smärtar mig att se alla som är vilse i viktdjungeln och tar till VLCD, bantningspiller, svält och extrema tvshopsdieter.

    Så nu tänker jag att vi hjälps åt att peppa varandra till att äta bra, bryta osunda vanor, hitta rätt träningsform och framförallt MÅ BRA !

    Dela gärna mer er med härliga recept eller bara skriv om er dag, er kost/träning, om det är kämpigt eller era delmål och resultat. Jag ska hjälpa så mycket jag kan och hoppas att många hänger på !

  • Svar på tråden Bra mat, hälsosam vikt - nu gör vi !
  • PTmartina
    Tocopherol skrev 2014-08-03 06:19:52 följande:

    Jag hänger på! Kul med en tråd som handlar om en sund livsstil.

    Jag har som mål att gå ner ca 4-5 kg, få så platt mage jag kan vid den vikten, och bli stark och frisk i kroppen. Det där med platt mage är p.g.a. hälsoproblem som gör att jag helst inte ska ha fett kring midjan, tyvärr är det just där jag lägger på mig som mest. Så det handlar inte primärt om utseende för min del utan att bli stark och frisk.

    Just nu tränar jag enligt en träningsguide som jag har hittat online där man gör 3 styrkepass i veckan hemma på 30 minuter, samt 3 konditionspass och ett stretchingpass. Det går ganska bra, men jag körde i 2 veckor och sen kom jag av mig, så nu har jag börjat köra igen. Ska lägga ribban lite lägre nu dock, för det är ganska intensivt! Så om jag verkligen inte orkar en kväll så ska jag köra igenom halva, bättre hälften än inget!

    Maten är jag bra på, det är ibland svårt att hitta en balans mellan för hälsosamt och för ohälsosamt. Jag vill kunna njuta av livet och middag ute, en kopp kaffe och en bulle då och då, utan att det blir dagsvanor.

    Idag har jag ätit:

    Fruktsallad (frukost)

    Riskakor med hummus (lunch)

    En halv avocado (mellis)