• Tacksamt

    vad har ni köpt idag,vad kostade det och vart köpte ni det?

    Vad köpte ni idag,vad kostade det och vart köpte ni det?
    Jag har idag köpt:
    Te 10kr (netto)
    Hudlotion 10kr (netto)
    Parfym 40kr (Rusta)
    Kattleksaker 10kr/st 3st 30kr (zoobutik)


    att handla på ÖB,rusta,Lidl willys osv ,är bara smart! varför betala mer än man behöver för samma vara?
  • Svar på tråden vad har ni köpt idag,vad kostade det och vart köpte ni det?
  • Virriga Vera
    Tacksamt skrev 2014-08-09 17:18:41 följande:

    Tycker det är roligt,vissa undrar hur folk kan spara pengar,för de själva inte kan det..men så visar det sig att de gör just galna prioriteringar
    Hade de prioriterat annorlunda,så hade de haft råd både med saken och ett sparande :D
    men visst alla gör som de vill,men kom inte och klaga på att stina kan spara 3,000kr/månad och att du inte kan det...men stina kanske bor billigare,inte har någon bil,köper en tvättmaskin för 4,000kr istället för 8,000kr som du gör...
    Vissa köper kläder varje månad..det gör inte alla..


    Men vem har klagat i denna tråden mer än du?
  • Butterscotch
    Tacksamt skrev 2014-08-09 16:34:21 följande:
    Ja, din stackare känna sig tvungen att lägga 28,000kr på de tre grejerna.
    jag hade klarat det på 10,000 :D
    Ha ha Så nu börjas det igen

    Jag hade också klarat det på 10.000 om jag hade velat men vi valde att köpa lite bättre kvalitet, med viss ny funktionalitet, den här gången. 
  • Fidelisen
    Tacksamt skrev 2014-08-09 17:18:41 följande:

    Tycker det är roligt,vissa undrar hur folk kan spara pengar,för de själva inte kan det..men så visar det sig att de gör just galna prioriteringar

    Hade de prioriterat annorlunda,så hade de haft råd både med saken och ett sparande :D

    men visst alla gör som de vill,men kom inte och klaga på att stina kan spara 3,000kr/månad och att du inte kan det...men stina kanske bor billigare,inte har någon bil,köper en tvättmaskin för 4,000kr istället för 8,000kr som du gör...

    Vissa köper kläder varje månad..det gör inte alla..


    Sedan finns det de som kan spara och handla det de vill ha
  • Tacksamt
    Virriga Vera skrev 2014-08-09 17:13:18 följande:
    Jag har en robotdammsugare och det är det bästa jag någonsin köpt till hemmet. Så, nu kan du kräka av dig ordentligt och du, den kostade över 5000:-.....
    Så du tycker man kränker nån när man säger vad man tycker och tänker? Intressant.
    Tycker du jag ska bli inponerad utav att du köpt en robotdammsugare för 5,000kr? Tyvärr,men det blir jag inte. Jag har en dammsugare jag köpte för 300kr. En VOLTA på 1,600W,duger fint :D
    Den är nu 8månader gammal, 300kr/8månader= 37,50kr/månad har dammsugaren kostat mig hittils,och ju längre den håller,ju lägre blir ju månadskostnaden ;)
    Om jag hade haft din robotdammsugare lika länge : 5,000kr/8mån = 625kr/månad.tycker du verkligen det är värt 625kr/månad att få dammsugat hemma?? Just wondering....


  • Fidelisen
    Tacksamt skrev 2014-08-09 17:30:36 följande:

    Så du tycker man kränker nån när man säger vad man tycker och tänker? Intressant.

    Tycker du jag ska bli inponerad utav att du köpt en robotdammsugare för 5,000kr? Tyvärr,men det blir jag inte. Jag har en dammsugare jag köpte för 300kr. En VOLTA på 1,600W,duger fint :D

    Den är nu 8månader gammal, 300kr/8månader= 37,50kr/månad har dammsugaren kostat mig hittils,och ju längre den håller,ju lägre blir ju månadskostnaden ;)

    Om jag hade haft din robotdammsugare lika länge : 5,000kr/8mån = 625kr/månad.tycker du verkligen det är värt 625kr/månad att få dammsugat hemma?? Just wondering....


    Kränka? Lär dig lära
  • Kjell2
    Tacksamt skrev 2014-08-09 17:18:41 följande:

    Tycker det är roligt,vissa undrar hur folk kan spara pengar,för de själva inte kan det..men så visar det sig att de gör just galna prioriteringar

    Hade de prioriterat annorlunda,så hade de haft råd både med saken och ett sparande :D

    men visst alla gör som de vill,men kom inte och klaga på att stina kan spara 3,000kr/månad och att du inte kan det...men stina kanske bor billigare,inte har någon bil,köper en tvättmaskin för 4,000kr istället för 8,000kr som du gör...

    Vissa köper kläder varje månad..det gör inte alla..


    Hur mycket har du fått ihop på spakontot nu? 3000 kr gånger många månader borde bli upp mot 100 000 ke minst.
  • Kjell2

    Är dett något du behöver eller bara vill ha?


    Tacksamt skrev 2014-08-06 20:26:24 följande:

    Vad köpte ni idag,vad kostade det och vart köpte ni det?

    Jag har idag köpt:

    Te 10kr (netto)

    Hudlotion 10kr (netto)

    Parfym 40kr (Rusta)

    Kattleksaker 10kr/st 3st 30kr (zoobutik)


Svar på tråden vad har ni köpt idag,vad kostade det och vart köpte ni det?