• indi987

    Vårbebisar Umeå 2015

    Hej på er! Hoppar också in här, jag är i v 13+0 idag, BF 21/3. Det är mitt tredje barn men sambons första, vi var på kub-ul i veckan och fick tid för ul 27/10, tror det blir i början av v 20.

  • indi987

    Jag har mått illa sen innan jag testade, och än har det inte gått över, men det har iaf blivit bättre, fast jag äter fortfarande primperan nästan varje dag. Jag har inget minne av att jag mådde så här dåligt under de andra graviditeterna, fast det börjar vara ett tag sen, de är 6 och 8 år nu. Med äldsta började illamåendet i v 12, men det var inte särskilt kraftigt eller långvarigt.

  • indi987

    Ang. kön vill jag veta om det går att se på ul, och sambon ser ingen anledning att inte ta reda på det. :) Jag har två tjejer sen tidigare och det skulle kännas konstigt om det visade sig vara en kille den här gången haha.

  • indi987

    [quote=74010875][quote-nick]Minimus skrev 2014-09-17 10:17:11 följande:[/quote-nick][/quote]

    Nu vet jag inte vad du tänkte skriva men jag vill ändå förtydliga mig lite. :) Givetvis skulle jag bli lika glad för en kille, men eftersom båda de tidigare barnen är tjejer skulle det kännas lite konstigt (ologisk känsla, jag vet). Därför vill jag veta redan vid ul så att jag kan förbereda mig mentalt.

  • indi987

    Mamapingu, jag känner verkligen igen mig. Jag kräks inte men jag mår illa och sover konstant. Jag nickar till på jobbet på eftermiddagarna, jag somnar i soffan efter middagen och sover där tills det är dags att gå och lägga sig. På förmiddagarna mår jag ok, bara jag får nåt att äta regelbundet haha. Men illamående börjar faktiskt lätta nu, igår tog jag bara en primperan, lergigan funkade inte alla för mig, det blev bara värre. Jag är i v 13+5 idag och nu väntat jag bara på att jag ska kunna vara vaken längre än till åtta på kvällen, och kanske orka göra nåt nån gång.

  • indi987

    Jag är oändligt glas över att de äldre barnen är 6 och 8 och lägger sig själva, annars hade jag sovit med dem varje kväll. :D För övrigt är de ju rätt självgående, det kommer bli stor skillnad att ha en bebis och två "stora" barn mot förra gånger, en nyfödd och en som inte fyllt två än.

  • indi987
    Mamapingu skrev 2014-09-19 14:09:38 följande:

    Ja det blir ju stor skillnad kan jag tänk mig. Vår etta kommer vara strax över två när tvåan kommer. Tror det kommer bli tufft men väldigt roligt för barnen att vara nära i ålder sen.


    Det är tufft, det är ju lika bra att vara förberedd på det. Men mina leker fantastiskt bra tillsammans och det är väldigt skönt. Visst bråkar dom, jätteofta, men det brukar gå över rätt snabbt, och dom slåss iaf inte. Alltid nåt. :p
  • indi987

    Idag har jag orkat baka bröd, det är mer än vad jag har orkat med på flera månader, och det är bara lördag idag. :D

  • indi987

    Grattis Savanna! Jag har inte heller berättat på jobbet, tänkte vänta så länge det går, min provanställning går ut i december men så länge lär det inte gå att dölja haha.

    Vad kostar buffalon på babyproffsen? Jag hade en cameleon förut men jag tyckte den kändes lite rapplig. Men nu är jag ändå sugen på en Buffalo, jag tänker att det borde hänt en del på sex år. :) Annars funderar jag på en brio go next, men det är mindre framhjul på den än buffalon och vi bor lite på landet med grusvägar. Kanske måste åka och provköra, fast det är ju rätt länge kvar.

  • indi987

    Vi har gjort kub-test, jag är över 35 då erbjuds man det per automatik. Vi fick jättebra siffror så vi såg ingen anledning att gå vidare med fostervattenprov.

    Vinterhjul kunde man ha på cameleon också, men då förlorar man poängen med svängbara hjul, jag hade såna men det blev inte av att man satte dit dem. Kronan duo s har svängbara lufthjul som är rätt stora, men jag tycker inte den är så snygg. Det är verkligen en djungel. Förut sparade man flera tusen på att köpa bugaboo på nätet från Holland men nu verkar det inte skilja så mycket längre.

Svar på tråden Vårbebisar Umeå 2015