• Anonym (:()

    förbjuden kärlek... någon erfarenhet?

    Jag är den där. Den där som ni föraktar. Jag har starka känslor för min mans bästa vän och jag vet att de är besvarade. Några av mina vänner vet om det eftersom jag inte har kunnat hålla det längre. Det var en hemlighet länge innan jag kunde berätta för någon. Nu har det gått ett år och känslorna avtar inte. Ingen av oss två vill lämna den andra men vi kan inte heller få varandra. Det känns som en dålig Romeo-och Julia-roman samtidigt som det är det finaste jag någonsin varit med om.

    Vad gör man när man inte kan lämna, när man är så olycklig att man är deprimerad samtidigt som man är lycklig?

    Jag vet att många av er är signa på att skriva hur fruktansvärt det här är. Men jag kan inte hjälpa mina känslor!! Vad jag däremot kan hjälpa är mina handlingar och dessa har det varit väldigt sparsamt med.

    Jag vet inte vad jag egentligen undrar... Men kanske någon har varit eller är i en liknande situation?

  • Svar på tråden förbjuden kärlek... någon erfarenhet?
  • Fool
    Anonym (:() skrev 2014-08-08 15:29:13 följande:
    Jag håller med dig i mycket du säger. Jag har fått kritik här som jag HAR tagit åt mig av. Men det Hh skriver tycker jag inte är kritik. Det är påhopp och ingenting som jag respekterar. Att hon/han är av annan åsikt än jag har jag däremot respekt för. Men att hitta på egna historier om MIN situation känns bara onödigt dömande.

    Annars tycker jag att du för ett klokt resonemang.
    Anonym (Kommer lämna...) skrev 2014-08-08 15:06:48 följande:
    Jag har aldrig skrivit att någon var en idiot. Jag menade helt enkelt att det kanske inte är så att man så snabbt skall döma andra. Jag tror inte att någon av oss som hamnat i sådan här kärlek valt eller bestämt sig för det. Det är oerhört påfrestande och ledsamt även om man är den "dåliga" parten. Om man är en någorlunda normal person så mår man dåligt för både sin nuvarande sambos, sina barns, sin älskares sambos och deras barns skull. Man är av naturen inte en ond människa bara för man blir kär i en upptagen person.

    Jag kan tänka mig att många av dem som är aggressiva i sina inlägg kanske har dåliga, tunga, sorgliga erfarenheter av ämnet i fråga och då förstår jag inställningen. Övriga kanske borde vara något mer neutrala i sina uttalanden istället för att ibland vara direkt elaka. Vad är poängen med det? det ger inga kreativa infallsvinklar till den som lägger upp en tråd.

    Och visst... svart, vitt och gråzon är klyshor men jag kan ändå uppfatta att mycket av livet går att placera i de kulörerna vid olika tillfällen. Ibland har man klart för sig vad man vill, vad som är rätt eller vad man bör göra och ibland inte.

    Ryggdunkandet är inte heller det jag är ute efter. Tips för att må bättre. Råd för att tänka på ett annat sätt. Hur går jag vidare, avslutar eller driver på? Tankesätt för att förstå de andra som påverkas av ens situation osv.... DET tror jag kan vara bra. Men att bara få svart på vitt att man är ett svin ger ju inte något över huvud taget.
    Håller med , kritik ska vara saklig och konstruktiv inga meningslösa personangrepp. Ville bara påpeka att det ibland kan vara svårt att dra gränsen mellan dömmande och kritik samt att kritik inte alltid är negativt och att medhåll inte alltid är bara positivt.

  • Anonym (Kommer lämna...)
    Anonym (:() skrev 2014-08-08 15:23:23 följande:
    Tack för din berättelse. Din man vet om ditt beslut? Väldigt starkt av dig att bestämma dig för detta. Jag rör vid de tankarna också men det kommer att sluta lika för mig isf, det blir inget med den andra heller. Hur kom du fram till att det är det bästa att göra? Hur lång tid tog det?

    Det känns läskigt att tänka på men som sagt väldigt starkt. Jag känner mig alldeles för svag för det just nu även om jag börjar inse att jag vill ha de här känslorna för den jag lever med...
    Jag har varit i svackor i vårt förhållande många gånger under årens lopp och känner inte att jag respekterar eller älskar min man som jag vill göra. Men åren går och man reser sig upp och går vidare. När det sedan plötsligen blir så att man hittar en man som man känner stor tillhörighet med, någon som man förstår och som förstår en själv då blev det allvar. Jag blev livrädd och bröt ihop inför min man när jag insåg att det här var stort. Fick söka hjälp och har fått remiss till KBT. Jag är en "kärnfamiljsperson" så det går bara inte att hamna i sånt här trodde jag... men det hände mig.

    Jag har inte sagt till min sambo att jag är kär i en annan person för även om det är den utlösande faktorn så är grundanledningen till att jag kommer separera att jag inte är rätt för honom. Han förtjänar någon som respekterar och älskar honom bättre än jag kan. Vi för nu en öppen diskussion om hur vi kan dela oss på bästa sätt. En helt surrealistisk diskussion som pågår mellan planering av middag och barnens aktiviteter. Man blir knäpp.

    Det gör ont överallt... Särskilt eftersom det är högst otroligt att den man jag älskar nu troligen inte har samma mod som jag. Han ligger flera månader efter mig i sin tankeprocess och jag tror inte att han "kommer ikapp". Separerar jag måste jag bryta all kontakt med honom och då är den enklaste vägen att retirera och "bita ihop" för honom... Det har jag själv gjort i många år...
  • Fool
    Anonym (Kommer lämna...) skrev 2014-08-08 16:23:31 följande:
    Jag har varit i svackor i vårt förhållande många gånger under årens lopp och känner inte att jag respekterar eller älskar min man som jag vill göra. Men åren går och man reser sig upp och går vidare. När det sedan plötsligen blir så att man hittar en man som man känner stor tillhörighet med, någon som man förstår och som förstår en själv då blev det allvar. Jag blev livrädd och bröt ihop inför min man när jag insåg att det här var stort. Fick söka hjälp och har fått remiss till KBT. Jag är en "kärnfamiljsperson" så det går bara inte att hamna i sånt här trodde jag... men det hände mig.

    Jag har inte sagt till min sambo att jag är kär i en annan person för även om det är den utlösande faktorn så är grundanledningen till att jag kommer separera att jag inte är rätt för honom. Han förtjänar någon som respekterar och älskar honom bättre än jag kan. Vi för nu en öppen diskussion om hur vi kan dela oss på bästa sätt. En helt surrealistisk diskussion som pågår mellan planering av middag och barnens aktiviteter. Man blir knäpp.

    Det gör ont överallt... Särskilt eftersom det är högst otroligt att den man jag älskar nu troligen inte har samma mod som jag. Han ligger flera månader efter mig i sin tankeprocess och jag tror inte att han "kommer ikapp". Separerar jag måste jag bryta all kontakt med honom och då är den enklaste vägen att retirera och "bita ihop" för honom... Det har jag själv gjort i många år...
    Fast handlar det vekligen om mod ? Han kanske helt enkelt inte vill ? Att inte våga något känns mer som att man vill göra något men inte vågar , inte riktigt samma sak som att inte vilja göra något ?

    Hur vet du hur deras förhållande ser ut egentligen ? Du har väl bara hans ord för det och hur vet du att han varit ärlig med det han sagt om sitt förhållande ?

  • JallaPark
    Anonym (Kommer lämna...) skrev 2014-08-08 16:23:31 följande:
    Jag har varit i svackor i vårt förhållande många gånger under årens lopp och känner inte att jag respekterar eller älskar min man som jag vill göra. Men åren går och man reser sig upp och går vidare. När det sedan plötsligen blir så att man hittar en man som man känner stor tillhörighet med, någon som man förstår och som förstår en själv då blev det allvar. Jag blev livrädd och bröt ihop inför min man när jag insåg att det här var stort. Fick söka hjälp och har fått remiss till KBT. Jag är en "kärnfamiljsperson" så det går bara inte att hamna i sånt här trodde jag... men det hände mig.

    Jag har inte sagt till min sambo att jag är kär i en annan person för även om det är den utlösande faktorn så är grundanledningen till att jag kommer separera att jag inte är rätt för honom. Han förtjänar någon som respekterar och älskar honom bättre än jag kan. Vi för nu en öppen diskussion om hur vi kan dela oss på bästa sätt. En helt surrealistisk diskussion som pågår mellan planering av middag och barnens aktiviteter. Man blir knäpp.

    Det gör ont överallt... Särskilt eftersom det är högst otroligt att den man jag älskar nu troligen inte har samma mod som jag. Han ligger flera månader efter mig i sin tankeprocess och jag tror inte att han "kommer ikapp". Separerar jag måste jag bryta all kontakt med honom och då är den enklaste vägen att retirera och "bita ihop" för honom... Det har jag själv gjort i många år...
    Ännu ett exempel som säger att kvinnan har lättare för att lämna sin familj än mannen. Tror det ska mycket till att han tar steget eftersom han inte redan gjort det. Skulle er kärlek vara extrem stark, så hade han lämnat för länge sedan.
  • Anonym (:()

    Jag är kvar och jag är tacksam för era inlägg. Jag ska besvara dem senare :)

  • Anonym (Hh)
    Anonym (Kommer lämna...) skrev 2014-08-08 15:06:48 följande:

    Jag har aldrig skrivit att någon var en idiot. Jag menade helt enkelt att det kanske inte är så att man så snabbt skall döma andra. Jag tror inte att någon av oss som hamnat i sådan här kärlek valt eller bestämt sig för det. Det är oerhört påfrestande och ledsamt även om man är den "dåliga" parten. Om man är en någorlunda normal person så mår man dåligt för både sin nuvarande sambos, sina barns, sin älskares sambos och deras barns skull. Man är av naturen inte en ond människa bara för man blir kär i en upptagen person.

    Jag kan tänka mig att många av dem som är aggressiva i sina inlägg kanske har dåliga, tunga, sorgliga erfarenheter av ämnet i fråga och då förstår jag inställningen. Övriga kanske borde vara något mer neutrala i sina uttalanden istället för att ibland vara direkt elaka. Vad är poängen med det? det ger inga kreativa infallsvinklar till den som lägger upp en tråd.

    Och visst... svart, vitt och gråzon är klyshor men jag kan ändå uppfatta att mycket av livet går att placera i de kulörerna vid olika tillfällen. Ibland har man klart för sig vad man vill, vad som är rätt eller vad man bör göra och ibland inte.

    Ryggdunkandet är inte heller det jag är ute efter. Tips för att må bättre. Råd för att tänka på ett annat sätt. Hur går jag vidare, avslutar eller driver på? Tankesätt för att förstå de andra som påverkas av ens situation osv.... DET tror jag kan vara bra. Men att bara få svart på vitt att man är ett svin ger ju inte något över huvud taget.


    Men om du nu är då djäkla kär vad ör då ditt feta problem är det svårt på något sätt att va ärlig och faktiskt göra slut med sin man eller vad det är det borde det inte va om ni är så kära och vill va tillsammans .....bättre det än att bedra .
  • Anonym (:()

    TILL ER SOM VARIT HÄR (och INTE till er andra), klarar ni av att ligga med er sambo/man/fru med samma hängivelse som innan ni fick känslor för någon annan?

  • Anonym (:()
    Emmichqqqq skrev 2014-08-08 15:50:34 följande:

    Det finns faktiskt få människor som får en känsla att man bara bli lite "kär" och man har ett föhållande och det är typ vanligt kanske så du känner för hans kompis?

    Jag har inte läst allt så jag vet inte men om du verkligen har kärat ner dig i hans kompis då måste du ju ändå göra slut .. för din man skull

    Inte kul för din man att du är kär hans vän gör det som du känner är rätt så kpmmer det gå bra vi är människor bara föratt vi är gifta kan nte känslor svalna och han är säkert lik din man och du blev ju kär i din man så inte konstigt barq omvinget fysiskt och för mycket tänkade på han händer så är de väl okej ?

    Förlöt för stavfel skriver från mobilen


    Ja.. Det är lite svårt det där, att veta vad som är på riktigt, eller hade varit på på riktigt under andra förutsättningar. Och vad som faktiskt är äkta känslor...
  • Anonym (lightgrey)
    Anonym (:() skrev 2014-08-08 20:42:36 följande:

    TILL ER SOM VARIT HÄR (och INTE till er andra), klarar ni av att ligga med er sambo/man/fru med samma hängivelse som innan ni fick känslor för någon annan?


    Jag gör det nu med större hängivelse än innan. :)
  • Anonym (Hh)
    Anonym (:() skrev 2014-08-08 20:44:11 följande:

    Ja.. Det är lite svårt det där, att veta vad som är på riktigt, eller hade varit på på riktigt under andra förutsättningar. Och vad som faktiskt är äkta känslor...


    Anonym (lightgrey) skrev 2014-08-08 20:54:51 följande:

    Jag gör det nu med större hängivelse än innan. :)


    Lite sent påkommet, om jag va kille skulle du gå ut på en och samma gång men jag är stenhård i vad som är acceptans...(-:
Svar på tråden förbjuden kärlek... någon erfarenhet?