• elmo93

    någon mer som slutat med cerazette och försöker bli gravid, följas åt?

    Hej!

    Hoppar in här om det är okej?

    Blir tokig på väntandet själv så det är skönt att ha några fler att skriva med :) (pojkvännen börjar bli lite trött på mitt tjat nu ;) )

    Jag slutade med cerazette 14 juni efter att ha varit utan mens i ca 4 1/2 år, fick mens först den 14 augusti, ingen mens i september och test visade negativt.. Dock kände jag av ägglossningen lite den här månaden och tror att vi kan ha prickat in den utan att räkna efter och utan test. Tror jag ska få mens på torsdag, så tänkte ta ett test då om inte mensen har kommit :) Är jag inte gravid nu så köper jag älstickor då jag snart blir tokig på att bara vänta :)

    Detta blir första barnet för oss och jag är 21 och sambon 23 :)

  • elmo93
    stormviskaren skrev 2014-10-06 20:46:34 följande:

    phpStFllV78679.jpg


    Ser neg ut.. Men tycker du att du anar ett litet streck eller är osäker så ta ett test till tex imorgon eller torsdag :)
  • elmo93
    kajsaaaa skrev 2014-10-07 21:01:01 följande:

    Hej alla :) jag sluta med mina piller i juni och vi har försökt sen dess min mens kom 5 dagar efter jag sluta och då har jag inte haft den på 3 år, nu har jag fått den. 11-12 varje månad, jag har haft konstig känsla i min magen mitt tempra ment går upp o ner, hoppas verkligen inte på mens på lördag!!

    Det var någon som skrev till mig att man kan räkna ut sin ÄL efter 6 månader och att jag bara har fejk mens :S


    Det är ju helt olika från person till person! För vissa kommer det igång direkt och för andra kan det ta flera månader :) vill du vara helt säker på att det kommit igång så förslår jag att du köper ältester :)
  • elmo93
    Mandy1 skrev 2014-10-09 00:55:39 följande:

    Åh vad kul att tråden tagit fart smile1.gif

    Här har det inte tagit sig än men har regelbunden mens och har precis avslutat en antibiotikakur mot bakteriell vaginos vilket tydligtvis kan försvåra för spermierna att överleva. Så nu hoppas jag på att det tar sig! Väntar på att mensen ska ta slut, och har ÄL den 18/10 enligt menskalendern. Hoppas detta blir vår månad smile1.gif


    Håller tummarna!! Lycka till :)
  • elmo93

    Skulle egentligen ha mens idag (tror jag), men sedan igår förmiddag har jag haft som bruna flytningar med lite färskt blod (ursäkta detaljer). Trodde först det var mensen som kom men verkar inte så än... Det är ytterst lite och vissa ggr jag går på toa är det inget alls.. Googlade lite igår och det är tydligen ganska vanligt i tidig graviditet, men när jag gjorde test imorse så var det neg.. Någon som känner igen det? Får avvakta ett par dagar och se om mensen kommer, annars får jag göra ett test till :)

  • elmo93
    Krishna skrev 2014-10-09 19:51:33 följande:
    Kroppen ska alltid hålla på och bråka och visa halvdana tecken. Jag hoppas för din skull att det är tidiga tecken på en graviditet :) Tycker att det borde ha kommit något mer nu om det är mens...
    Jaa eller hur!! Blir så trött! Jaa jag håller verkligen tummarna, hade blivit helt överlycklig! :) Jaa jag tycker också det, nu är det ju ändå snart 1 1/2 dygn.. Har även lite ont i nedre delen på magen och vad jag kommer ihåg brukade jag aldrig ha det när jag skulle ha mens :)
  • elmo93
    Krishna skrev 2014-10-10 09:03:55 följande:
    Du får uppdatera om det händer något mer idag eller framöver :)
    Är fortfarande samma.. Imorse var det lite mer så tänkte att det kanske skulle "bryta ut", men sen avtog det igen.. Kroppen är allt ett himla mysterium :)
  • elmo93
    Krishna skrev 2014-10-11 19:32:02 följande:
    Men oj vad konstigt att det inte har kommit igång. Har du testat något mera?
    Jaa superkonstigt!! Fortfarande samma.. Nej har slut på test, så tänkte ringa um på måndag och kolla där om det inte har hänt nåt :)
  • elmo93

    Varken mens eller plus den här månaden heller.. Men nu har jag köpt ältester och ska testa och se om jag ens har ägglossning :) hur går det för er andra? :)

  • elmo93
    Mandy1 skrev 2014-10-21 01:49:23 följande:

    Läste på lite om cerazette förut och att det kan ta några månader efter att man slutat till att kroppen blir återställd och kan bli gravid. Lite extra lång tid än med andra minipiller/p-piller tydligtvis. Vissa blir ju gravida bums och tom under tiden man tar dem men för de flesta verkar det som att det kan ta några månader. Jag tycker det är rätt skönt att läsa det så man har det i huvudet när man är inne på 4e försöket efter pillerstopp... Det är ju lite stressigt när det inte tar sig.


    Jaa verkligen! Skönt att inte vara ensam om det, för det känns ju som att man är den enda i hela världen som har så.. Har också varit utan i 4 månader nu och har bara haft en mens på dom 4 månaderna, men har tagit ältester i ett par dagar nu och idag verkade det positivt!! :D håller alla tummar som finns att kroppen äntligen har kommit igång! :) Har ni ältester eller kör ni utan ett tag till? :)
  • elmo93

    Det är lite svagt streck, så då borde jag väl ha ägglossning dom närmaste dagarna?? :)

  • elmo93
    Mandy1 skrev 2014-10-30 14:50:10 följande:

    Oj idag är det BIM-3 el 4 och när jag var på toa i morse var det blodstrimmor på pappret men det är helt borta nu. Först tänkte jag att mensen kom tidigt men nu blev jag lite hoppfull och tänkte att det kanske var en nidblödning smile1.gif Har aldrig haft det någon tidigare grav men åh vad kul om det tagit sig. Har dock inga andra symtom...


    Håller tummarna!! :) hur många barn har du innan? :)
  • elmo93
    Mandy1 skrev 2014-10-31 12:59:44 följande:
    Jag har två barn och ett som ej är i livet. Min sambo har inga barn, än... smile5.gif

    Du då?
    Okej :) åh, beklagar! :(

    Va kul att ni ska skaffa en liten tillsammans då :D

    Detta är första :)
  • elmo93
    elefantis skrev 2014-11-04 11:44:30 följande:

    Hej!

    Jag slutade ta mina piller 31/10 och har inte känt något speciellt förutom illamående idag. Hoppas på att mensen kommer fort så man kan sätta igång :)


    Håller tummarna att kroppen kommer igång snabbt för dig :)
  • elmo93

    Mensen kom i torsdags kväll, tråkigt då jag såklart hoppades.. Men nu vet jag iallafall att kroppen är igång igen, och har ältester kvar så tänkte använda dom även den här månaden, så hoppas vi på plus nästa månad :) hur går det för er andra?? :)

  • elmo93
    elefantis skrev 2014-11-12 07:58:52 följande:
    Jag fick alltid det så fort jag missade ett piller men nu vägrar den ju dyka upp. Slutade 31/10 och inte känt av nånting förutom igår, började få ont i magen men det händer inget.
    Jag slutade med pillrena i juni, mens första gången i augusti, ingen i varken sept eller okt, men nu hade jag ältester som visade positivt den här månaden och mensen kom förra veckan, så nu är förhoppningsvis kroppen igång :)

    Så det är väldigt olika från person till person! Mitt bästa tips är att inte stressa upp sig för mycket, fast det är jättesvårt! Men jag försökte att inte stressa den här månaden och då kom det ju :) lycka till! :)
  • elmo93
    Tejasmamma skrev 2014-11-12 16:01:02 följande:
    Jag stressar inte alls över det som tur är, blir bara lite irriterad på kroppen och hur den beter sig, har köpt äl tester för att se när äl hoppar igång =D 
    Tejasmamma.se Bloggen ingen får missa!
    Åh va skönt! :) jag stressade upp mig jättemycket dom första månaderna då jag trodde att jag skulle bli gravid på en gång, och när jag inte blev det så blev jag jättefrustrerad och stressa upp mig :/ Haha eller hur! Den lever verkligen sitt egna liv.. Jaa men så bra :) man kan ju inte göra något för att skynda på det tyvärr, så det är bara att vänta :)
  • elmo93
    Mandy1 skrev 2014-11-29 23:30:44 följande:

    Måste bara berätta att jag plussade igår smile2.gif tror det är 4e eller 5e försöket efter pillerstopp smile2.gif BF 10/8 om allt går som det ska smile1.gif Så glad!!!


    Stort grattis!! :D såå roligt! :)
  • elmo93
    Mandy1 skrev 2014-12-01 06:40:27 följande:

    Tack snälla smile1.gif

    Hur går det för er andra?


    Borde få mens i mitten/slutet på den här veckan, så hoppas att den håller sig borta :D
Svar på tråden någon mer som slutat med cerazette och försöker bli gravid, följas åt?