Inlägg från: Anonym (Mår jätte dåligt! :() |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mår jätte dåligt! :()

    Jag vill ha tillbaka mitt liv. Jag orkar inte leva så här längre :(

    Jag sitter inne på mitt rum och jag bara gråter och gråter. Fattar inte vad det är som händer med hjärnan, men det ger mig riktig grov ångest.

    Jag orkar inte gå runt så här längre- Gråter Detta är nog min sista post nånsin, tänker besöka tågrälsen ikväll Gråter

    Adjö mina vänner!! Gråter

  • Anonym (Mår jätte dåligt! :()
    Anonym (24) skrev 2014-08-19 21:01:34 följande:
    Nej, nej, nej. Alltså de har gjort fel, inte du. Det har kommit igång och det kan bli bättre. Vet inte varför de tvingar din mamma vara med, men om du tydligt visar att det blir sämre med henne där, kan de inte kräva det. Och anmälan till soc måste de göra om de anser att du kan vara i fara, det är ingenting de väljer.
    Jag bestämde mig för att stanna kvar, men då ville dem att mamma skulle vara på avdelningen. Uppenbarligen kunde dem inte respektera ett nej...

    Nej, det kändes faktiskt som om de gjorde anmälan bara för att jag ville gå därifrån, hade jag stannat kvar dessa två veckor som dem då ville att jag skulle och senare då när det verkligen är tid för mig att gå hem, tror du dem hade gjort anmälan då? Nej, det hade dem inte! Det är lätt att förstå att dem gjorde anmälan bara för att jag ville gå därifrån. 

    Hade hon inte gjort anmälan så hade jag ringt upp igen och sagt att jag ville tillbaka, men nu har jag verkligen blivit sur !! Och nu vet jag inte vem jag ska kontakta. Orkar inte gå runt med detta förändrande medvetandetillstånd och speciellt inte detta försämrande samverkan av funktioner i medvetandet. 

    Gråter
  • Anonym (Mår jätte dåligt! :()
    Anonym (24) skrev 2014-08-19 22:19:31 följande:
    Problemet är ju att de inte vet om det skulle försämra läget, eftersom du inte ville prova. Jag vet faktiskt inte varför de gör så, har aldrig hört om någon som haft en förälder med. Men någon anledning har de väl. Sertralin var det första jag fick också. Jag tycker det låter jättebra att du blivit erbjuden KBT! För mig har det varit omöjligt, istället får jag vänta nästan två år på DBT(har borderline).

    Jag förstår att det är jobbigt, och det är så sjukt frustrerande att vården är så oförstående.
    Jag ska ju inte behöva gå runt så här? Visst 4 månader har varit tufft, men jag vill må bra nu.

    Får ringa till BUP imorgon igen och se vad som ska hända :/ Tror även att jag kommer bli sjukskriven 
  • Anonym (Mår jätte dåligt! :()
    Anonym (24) skrev 2014-08-19 22:19:31 följande:
    Problemet är ju att de inte vet om det skulle försämra läget, eftersom du inte ville prova. Jag vet faktiskt inte varför de gör så, har aldrig hört om någon som haft en förälder med. Men någon anledning har de väl. Sertralin var det första jag fick också. Jag tycker det låter jättebra att du blivit erbjuden KBT! För mig har det varit omöjligt, istället får jag vänta nästan två år på DBT(har borderline).

    Jag förstår att det är jobbigt, och det är så sjukt frustrerande att vården är så oförstående.
    Jag ska ju inte behöva gå runt så här? Visst 4 månader har varit tufft, men jag vill må bra nu.

    Får ringa till BUP imorgon igen och se vad som ska hända :/ Tror även att jag kommer bli sjukskriven 
  • Anonym (Mår jätte dåligt! :()
    Anonym (24) skrev 2014-08-20 03:43:12 följande:

    Nej, det ska du verkligen inte behöva. Jag tror det kommer lösa sig för dig, även om det kommer vara jobbigt till och från. Om du blir inlagd igen hoppas jag du får det lika roligt som jag stundtals haft det med mina medpatienter! (Så får man nog inte säga, men för många är det de andra inlagda som hjälper en tillbaka till hyfsat mående snarare än personalen). Sjukskrivning låter som en bra idé, så du slipper oroa dig över skolan.


    Jag kan inte ens beskriva hur mycket jag ångrar mig. Jag borde ha stannat kvar men dem irriterade mig jätte mycket igår när dem var så bestämda att mamma skulle vara kvar. Och speciellt när jag mår så här så är jag lätt irriterad.

    Jag sitter här nu och skakar hysteriskt. Vet inte ens varför.

    Väntar bara på att BUP ska höra av sig
  • Anonym (Mår jätte dåligt! :()
    Anonym (Ewa) skrev 2014-08-20 12:56:52 följande:

    Är du kille eller tjej?


    Jag är kille, hurså?
  • Anonym (Mår jätte dåligt! :()
    Anonym (Ewa) skrev 2014-08-20 13:10:35 följande:

    Kanske de ville ha din mamma med inne ifall att du skulle träffa en man därinne!? Jag vet inte, tycker det låter väldigt underligt! Förstår om det är pinsamt men med tanke på vissa patienter skulle jag se det som en trygghet bara.


    Fast man får inte ha med vem som helst därinne. Det är bara familj som kan komma in på avdelningen.
    Anonym (Ewa) skrev 2014-08-20 13:13:52 följande:

    Äter du mediciner sen långt innan detta hände? Har du nån kroppslig sjukdom? Har de kollat prover och eventuell hjärnröntgen? Kanske är det inte psykiskt, du kan ha fått en stroke eller mildare hjärnblödning de kan ge liknande symptom. Särskilt med tanke på den plötsliga uppkomsten. Psykoser och sånt brukar komma mer smygande.


    Jag minns även att det under en skoldag slog till så här men det gick över på en dag. Jag är annars en helt frisk människa...

    Har även gjort magnetröntgen och jag väntar på svar, trodde också mycket i början att det var något fysiskt..

  • Anonym (Mår jätte dåligt! :()
    Anonym (lena) skrev 2014-08-20 13:41:08 följande:

    Hej Ts, jag har inte läst allt men vill trösta dig med att panikångest och overklighetskänslor är ofarliga, om än jobbiga! Jag fick dem första gången när jag var 18 år och är idag 36. Jag har fått både medicin och terapi mot ångesten. Jag förstår att du mår dåligt, men jag lovar att du kan bli glad och fri igen!

    Ge dig inte, ring bup och be om mer hjälp!!!!!! Många förstår dig och vet hur det känns!!!

    Stora kramar


    Dem var säkra på att det var något mer än overklighetskänslor. Psykologen sa att det var dissociativ störning.
    Anonym (!) skrev 2014-08-20 14:43:39 följande:

    ångrar du dig och vill in igen så kan du alltid göra det,tror verkligen det hade underlättat och hjälpt dig och va där inne! Själv hade jag sj föredragit att ha en familjemedlem där inne men alla känner ju olika men det kan va värt det att även om du tycker det är pinsamt och ha din mamma där, bara du får hjälp liksom. du vill ju själv det ska bli bättre så du kanske skulle iallafall ge det en chans? 



    Det är så konstigt att gå in igen. Jag vill verkligen det fast tänk om personalen där tänker något, som om "varför är han här igen, kan han inte bestämma sig"

    Och jag vill inte att dem ska tänka så, fast det gör dem väl inte? Eller?
  • Anonym (Mår jätte dåligt! :()

    Det finns två anledningar varför jag tror att jag inte kommer må bra igen. Den första anledningen är för att det bara slog till från klar himmel, väldigt läskigt! Den andra anledningen är för att jag har gått så här konstant i 4 månader, jag kommer ju inte ens ihåg känslan hur det var att leva normalt, känslan är borta helt och hållet.

    Gråter

  • Anonym (Mår jätte dåligt! :()
    Anonym (!) skrev 2014-08-20 15:21:10 följande:
    dom tänker absolut INTE det vännen, tro mig!!! försök att strunta i du tror andra ska tänka och be om hjälp istället. du är otroligt stark som vågat allt detta!!! tycker du ska lägga in dig dom 2 veckorna dom ville.du kommer må bra igen, TRO MIG!!! jag har mått skit i ca 15 år och jag har lyckats bli bra. lyckades jag så lyckas du! men du måste ta till dig den hjälp dom ger dig då. dom kommer göra altt för och du ska må bra så lägg in dig. vi alla finns här för dig. du har också all rätt och lägga in dig på en annan psykavdelning med i en annan kommun om du vill
    Men tänk om dem fortsätter tjata på att mamma ska vara där med mig, även fast att jag inte vill.

    Jag kan ju inte gå in och ut så hela tiden, men du har nog rätt, personalen där är jätte snälla så dem kanske inte tänker något alls.

    Antigen så ringer jag dit igen och blir inlagd igen och stannar där 2 veckor, får medicin och påbörjar KBT.

    Eller så stannar jag hemma , väntar på att öppenvården kontaktar mig, får medicin och påbörjar KBT.

    Rynkar på näsan
Svar på tråden Jag vill ha tillbaka mitt liv. Jag orkar inte leva så här längre :(