• Anonym (Hjälp!)

    Hur ska jag ta mig ur detta?

    Jag har en affär. Jag sviker min man på värsta sättet någonsin. Jag sviker mig själv på värsta sättet någonsin.
    Det här gick jag in i med fullt öppna ögon. Har aldrig varit otrogen förut, så jag visst egentligen inte vad jag gav mig in på.
    Vi har jobbat ihop en längre tid och han är en riktig flirtare. Han gillar tjejer och flirtar med alla.
    Han vill ha mig. Han fick mig.
    Varför jag till slut gav med mig är för att för första gången på länge fick jag känna passion och lycka. Jag har mått skit i 5 år, Han väckte upp mig. Han fick mig att känna.
    Jag blev totalt förälskad och förvirrad.
    Jag har haft riktigt dåligt samvete till och från men jag kan inte motstå. Jag tänker att nu ska jag bryta det här men jag kan inte!
    Han gör mig glad. Men även ledsen.
    Jag märker att jag vill ha mer än bara sex. Vad han vill vet jag inte, vi pratar inte så mycket, vi har passionerad sex. Jag vet att han behöver mig men inte lika mycket som jag behöver honom.
    Jag förstår ju att det här är en väldigt destruktiv väg att gå, och att jag borde avsluta det.
    Hjälp mig avsluta det. Hur ska jag kunna gå tillbaka till vänner när vi arbetar tillsammans? 
    Hur blir jag stark nog att bryta detta? Det är alltid på hans villkor, när han vill ses.
    Och jag vet att jag är en riktigt usel och äcklig människa som är otrogen. Tro mig ni kan inte trycka ner mig längre ner just nu.
    Jag vill må bra i mig själv, inte pga någon annan. Jag har dålig självkänsla och tror aldrig att jag duger.
    Gud, jag vill bara ta mig ur detta innan det exploderar rakt i ansiktet på mig.
    Snälla, har någon några erfarenheter hur man bryter med sin älskare? Råd?

  • Svar på tråden Hur ska jag ta mig ur detta?
  • Cuddles

    Ang älskaren. Tala om för honom, lugnt och sansat att detta ger dig inget längre och du vill avbryta relationen. Det var kul så länge det varade. Han kommer troligen att hitta en ny. Inga ord om att du har dåligt samvete mot din man. Sedan får du kämpa att stå emot, det är ditt problem.

    Ang din man. Nej, jag tycker inte du behöver berätta nu. Finns egentligen ingen anledning att såra honom utan du kan gå och lida själv med vetskapen över vad du har gjort. Det har hänt och du kan inte få det ogjort, däremot kan du gottgöra din man och få relationen och sexet att fungera.

    Skulle du få tanken på att vara otrogen igen så bör du skilja dig.

  • Fool
    Anonym (Hjälp!) skrev 2014-08-15 10:20:43 följande:
    Min man märker ingenting och inte mina barn heller. Ja jag måste göra någonting. Ska sätta mig ner och fundera på vad jag egentligen vill med mitt liv.

    tack för svar!
    Om du ändå ska fundera....

    Tänk på att det INTE är en bra idé att skilja dig från din man bara för att få slippa stå för din otrohet. Ok om du inte längre känner nåt för honom , det är en sak , men att skilja sig bara för att slippa ta konsekvenserna för sin otrohet är bara dumt , i så fall bör du helle berätta för din man och låta honom avgöra vad han vill göra av det. Vem vet , han kanske förlåter ?
  • Anonym (kännermeddig)

    Hej TS! Det kunde nästan varit jag som skrivit ditt inlägg. Jag vet PRECIS hur du känner det. Jag har varit tillsammans med min man i 18 år, vi är lite dryga 40 år gamla. Har barn, villa, god ekonomi, gemensamma intressen och värderingar, är de bästa vänner och ja du vet allt det där. Men passionen saknas... Sexet går väl lite på sparlåga, som  någon slags autopilot, är inte dåligt men heller inte speciellt bra. Trodde ALDRIG att jag skulle kunna bli attraherad av någon annan man, men ack så fel jag hade. Tyvärr är det en gemensam bekant till oss. Vi lärde känna varandra för några år sedan. Jag märkte att jag liksom trivdes i hans sällskap, gillade att umgås med honom, att snacka i telefon m m. Förälskelsen liksom smög sig på vecka för vecka, alltså inte som en blixt från en klar himmel. Så, för två år sedan så inledde vi sakta med säkert något som inte var helt OK. Och detta har alltså pågått från och till (finns perioder på några månader som knappt haft någonsomhelst kontakt) i TVÅ år!!! Precis som du skriver, skadan är ju redan skedd. Att berätta för min man är fullkomligt uteslutet (de som ovan skriver att du skall berätta, glöm det, du får istället hoppas att sanningen aldrig kommer fram...).

    På sätt och vis hade det varit enklare om det BARA rörde sig om fysisk attraktion med den andre mannen. Men vi gillar ju som sagt var att umgås på andra plan också, och den kombinationen är ju naturligtvis inte bra. Vi har aldrig gått så långt som till regelrätta samlag, men det vi gör med varandra när ingen ser är som sagt var inte OK. Ibland, även när andra är med, kan vi bara nudda varandras händer och det känns minst lika starkt som när vi hånglar. Jag har väntat och väntat på att förälskelsen skall gå över av sig själv, men den vägrar ge med sig Och jag inser att vi måste bryta all kontakt om vi skall ta oss ur det här, men tyvärr är det omöjligt just nu av olika praktiska skäl.

    Någon (tror det var Fool) skrev ovan att det handlar om vilja. Fel. Det handlar inte om viljekraft, för hur mycket man än VILL sluta så kan man inte. Lite som att jämföra med missbruk. Det handlar inte om logiskt/rationellt tänkande, för tyvärr har den delen av hjärnan väldigt lite att säga till om (annars skulle det knappast funnits några missbrukare). Med detta vill jag inte säga att jag inte har ett ansvar, för det har jag ju, kan jag se när jag tänker logiskt/rationellt.

    Den andre mannen är också gift. Tyvärr får vi aldrig riktigt bra tillfällen att prata igenom det här. Eller jo, vi har gjort det en gång och då sa han att hans känslor kändes övermäktiga på slutet (vi trodde att vi gjort slut då men sedan har vi ju fått återfall) och att allt var så jobbigt. Jag tror inte heller att han riktigt vill prata ut om det och egentligen förstår jag honom; det finns ju inte mycket att säga. Det är outtalat att ingen av oss vill lämna våra äktenskap. Vi har för mycket i bagaget, jag vet att en vardag med honom och hans barn inte skulle fungera. Vi har inte heller samma åsikter när det t ex gäller politiska frågor och jag känner till en del negativa egenskaper som han har (och självklart har jag också negativa egenskaper). Ändå är det som om jag smälter som smör i en stekpanna i hans sällskap, jag kan inte stå emot honom.

    Jag är mycket förundrad över att min man inte märker något... Ibland känns det som om han inte VILL veta, att han liksom stoppar huvudet i sanden.

  • Fool
    Anonym (Hjälp!) skrev 2014-08-15 09:16:52 följande:

    Hej!

    Jag har varit bortrest på konferens så jag läste allt nu.

    Jag vet fortfarande inte vad jag ska göra. Jag vill avsluta med honom totalt men vet inte om jag har styrkan.

    Jag önskar jag aldrig startat allt detta att jag aldrig blivit kär. Jag mår så djävla dåligt och jag vet att jag förtjänar det.

    Jag och min man har varit i 20 år och har tre underbara barn, kan inte fatta att jag riskerar allt det. Usch vilken hemsk och usel människa jag är!! Mitt hjärta gråter.

    Nu är det försent, skadan är redan gjord. Och för vad? En notorisk otrogen man som bara ser min kropp och aldrig mig.

    Vilken soppa jag satt mig i. Hur kunde jag?? :(



    Om du VET att han är en notorisk otrogen man som bara vill ha din kropp , varför har du då så svårt att avsluta med honom ?

    Och är det inte lite märkligt att påstå att man är så lessen och ångrar sig så samtidigt som man fortfarande överväger att fortsätta göra samma sak man säger sig vara så ångerfull över , det är väl inte mycket till ånger ?
  • Anonym (BosseLarsson)
    Anonym (kännermeddig) skrev 2014-08-15 11:37:58 följande:

    Någon (tror det var Fool) skrev ovan att det handlar om vilja. Fel. Det handlar inte om viljekraft, för hur mycket man än VILL sluta så kan man inte. Lite som att jämföra med missbruk. Det handlar inte om logiskt/rationellt tänkande, för tyvärr har den delen av hjärnan väldigt lite att säga till om (annars skulle det knappast funnits några missbrukare). Med detta vill jag inte säga att jag inte har ett ansvar, för det har jag ju, kan jag se när jag tänker logiskt/rationellt.

    Den andre mannen är också gift. Tyvärr får vi aldrig riktigt bra tillfällen att prata igenom det här. Eller jo, vi har gjort det en gång och då sa han att hans känslor kändes övermäktiga på slutet (vi trodde att vi gjort slut då men sedan har vi ju fått återfall) och att allt var så jobbigt. Jag tror inte heller att han riktigt vill prata ut om det och egentligen förstår jag honom; det finns ju inte mycket att säga. Det är outtalat att ingen av oss vill lämna våra äktenskap. Vi har för mycket i bagaget, jag vet att en vardag med honom och hans barn inte skulle fungera. Vi har inte heller samma åsikter när det t ex gäller politiska frågor och jag känner till en del negativa egenskaper som han har (och självklart har jag också negativa egenskaper). Ändå är det som om jag smälter som smör i en stekpanna i hans sällskap, jag kan inte stå emot honom.

    Jag är mycket förundrad över att min man inte märker något... Ibland känns det som om han inte VILL veta, att han liksom stoppar huvudet i sanden.


    Jo, det handlar visst om att vilja. Du vill inte, så enkelt är det.

    Klart att du förespråkar att aldrig berätta, då slipper man ta efterspelet.
    Du skriver att skadan är redan skedd, nja, jag jämför det med att du stuckit kniven i din man och fortsätter att vrida om den, skadan är inte över på något vis. Bara för att din man inte är medveten om det just nu betyder inte att det hänt eller händer, det är när trycket släpper eller förbandet tas bort som skadan uppmärksammas. (Se Sherlock säsong tre, avsnitt två, The Sign of Three :www.imdb.com/title/tt2781042/ )

    Konsekvenstänkande, eget ansvar (och ta det med) och logiska resonemang är verkligen inte på topp bland otrogna. Jag är förundrad hur mycket hat de verkar bära på gentemot sina partners, hur mycket de avskyr sin respektive för att kunna genomföra det de/ni gör. Vad har de gjort egentligen för att förtjäna det? Mördat hela eran släkt?
  • Anonym (fundersam)

    Jag är så förvånad över alla som tvärsäkert säger min man/fru vet ingenting eller mina barn vet ingenting.
    90% av det vi kommunicerar till varandra är inte i ord. Barn är känslomagneter och vet så gott som alltid att något inte är rätt. De flesta män/kvinnor vet också att något inte är som vanligt.
    Eftersom de flesta svenskar är konflikträdda närmar sig de flesta partners området försiktigt och möts då ofta av ironi eller till och med hån av sin otrogna partner. Ett effektivt sätt att få tyst på orden men biter inte på tankarna.
    Kort och gott de flesta partners vet att något är snett (magkänsla kallar vi det ofta) men många vågar inte yta i det utan knäcks i stället.  

  • Johan75
    Anonym (kännermeddig) skrev 2014-08-15 11:37:58 följande:

    Hej TS! Det kunde nästan varit jag som skrivit ditt inlägg. Jag vet PRECIS hur du känner det. Jag har varit tillsammans med min man i 18 år, vi är lite dryga 40 år gamla. Har barn, villa, god ekonomi, gemensamma intressen och värderingar, är de bästa vänner och ja du vet allt det där. Men passionen saknas... Sexet går väl lite på sparlåga, som  någon slags autopilot, är inte dåligt men heller inte speciellt bra. Trodde ALDRIG att jag skulle kunna bli attraherad av någon annan man, men ack så fel jag hade. Tyvärr är det en gemensam bekant till oss. Vi lärde känna varandra för några år sedan. Jag märkte att jag liksom trivdes i hans sällskap, gillade att umgås med honom, att snacka i telefon m m. Förälskelsen liksom smög sig på vecka för vecka, alltså inte som en blixt från en klar himmel. Så, för två år sedan så inledde vi sakta med säkert något som inte var helt OK. Och detta har alltså pågått från och till (finns perioder på några månader som knappt haft någonsomhelst kontakt) i TVÅ år!!! Precis som du skriver, skadan är ju redan skedd. Att berätta för min man är fullkomligt uteslutet (de som ovan skriver att du skall berätta, glöm det, du får istället hoppas att sanningen aldrig kommer fram...).

    På sätt och vis hade det varit enklare om det BARA rörde sig om fysisk attraktion med den andre mannen. Men vi gillar ju som sagt var att umgås på andra plan också, och den kombinationen är ju naturligtvis inte bra. Vi har aldrig gått så långt som till regelrätta samlag, men det vi gör med varandra när ingen ser är som sagt var inte OK. Ibland, även när andra är med, kan vi bara nudda varandras händer och det känns minst lika starkt som när vi hånglar. Jag har väntat och väntat på att förälskelsen skall gå över av sig själv, men den vägrar ge med sig Och jag inser att vi måste bryta all kontakt om vi skall ta oss ur det här, men tyvärr är det omöjligt just nu av olika praktiska skäl.

    Någon (tror det var Fool) skrev ovan att det handlar om vilja. Fel. Det handlar inte om viljekraft, för hur mycket man än VILL sluta så kan man inte. Lite som att jämföra med missbruk. Det handlar inte om logiskt/rationellt tänkande, för tyvärr har den delen av hjärnan väldigt lite att säga till om (annars skulle det knappast funnits några missbrukare). Med detta vill jag inte säga att jag inte har ett ansvar, för det har jag ju, kan jag se när jag tänker logiskt/rationellt.

    Den andre mannen är också gift. Tyvärr får vi aldrig riktigt bra tillfällen att prata igenom det här. Eller jo, vi har gjort det en gång och då sa han att hans känslor kändes övermäktiga på slutet (vi trodde att vi gjort slut då men sedan har vi ju fått återfall) och att allt var så jobbigt. Jag tror inte heller att han riktigt vill prata ut om det och egentligen förstår jag honom; det finns ju inte mycket att säga. Det är outtalat att ingen av oss vill lämna våra äktenskap. Vi har för mycket i bagaget, jag vet att en vardag med honom och hans barn inte skulle fungera. Vi har inte heller samma åsikter när det t ex gäller politiska frågor och jag känner till en del negativa egenskaper som han har (och självklart har jag också negativa egenskaper). Ändå är det som om jag smälter som smör i en stekpanna i hans sällskap, jag kan inte stå emot honom.

    Jag är mycket förundrad över att min man inte märker något... Ibland känns det som om han inte VILL veta, att han liksom stoppar huvudet i sanden.


    Om du är förundrad över att din man inte märker något så måste det innebära att du tycker att han borde märka något. Det i sin tur betyder att du är medveten om att det är en mycket stor risk inbakad i det du håller på med. Ni till och med tar den här risken när andra är närvarande. 

    Det är svårt att se detta på något annat sätt an att du värderar ett behov över andra behov, och definitivt värderar du detta behov mer än vad du värderar andras (din familjs och hans familjs) behov. Din rättighet att få dessa positiva känslor är helt enkelt viktigare för dig än risken att totalt förinta din man och skapa en minst sagt svår tid för dina barn. 
    Behold, i come as a thief.
  • Fool
    Anonym (kännermeddig) skrev 2014-08-15 11:37:58 följande:

    Hej TS! Det kunde nästan varit jag som skrivit ditt inlägg. Jag vet PRECIS hur du känner det. Jag har varit tillsammans med min man i 18 år, vi är lite dryga 40 år gamla. Har barn, villa, god ekonomi, gemensamma intressen och värderingar, är de bästa vänner och ja du vet allt det där. Men passionen saknas... Sexet går väl lite på sparlåga, som  någon slags autopilot, är inte dåligt men heller inte speciellt bra. Trodde ALDRIG att jag skulle kunna bli attraherad av någon annan man, men ack så fel jag hade. Tyvärr är det en gemensam bekant till oss. Vi lärde känna varandra för några år sedan. Jag märkte att jag liksom trivdes i hans sällskap, gillade att umgås med honom, att snacka i telefon m m. Förälskelsen liksom smög sig på vecka för vecka, alltså inte som en blixt från en klar himmel. Så, för två år sedan så inledde vi sakta med säkert något som inte var helt OK. Och detta har alltså pågått från och till (finns perioder på några månader som knappt haft någonsomhelst kontakt) i TVÅ år!!! Precis som du skriver, skadan är ju redan skedd. Att berätta för min man är fullkomligt uteslutet (de som ovan skriver att du skall berätta, glöm det, du får istället hoppas att sanningen aldrig kommer fram...).

    På sätt och vis hade det varit enklare om det BARA rörde sig om fysisk attraktion med den andre mannen. Men vi gillar ju som sagt var att umgås på andra plan också, och den kombinationen är ju naturligtvis inte bra. Vi har aldrig gått så långt som till regelrätta samlag, men det vi gör med varandra när ingen ser är som sagt var inte OK. Ibland, även när andra är med, kan vi bara nudda varandras händer och det känns minst lika starkt som när vi hånglar. Jag har väntat och väntat på att förälskelsen skall gå över av sig själv, men den vägrar ge med sig Och jag inser att vi måste bryta all kontakt om vi skall ta oss ur det här, men tyvärr är det omöjligt just nu av olika praktiska skäl.

    Någon (tror det var Fool) skrev ovan att det handlar om vilja. Fel. Det handlar inte om viljekraft, för hur mycket man än VILL sluta så kan man inte. Lite som att jämföra med missbruk. Det handlar inte om logiskt/rationellt tänkande, för tyvärr har den delen av hjärnan väldigt lite att säga till om (annars skulle det knappast funnits några missbrukare). Med detta vill jag inte säga att jag inte har ett ansvar, för det har jag ju, kan jag se när jag tänker logiskt/rationellt.

    Den andre mannen är också gift. Tyvärr får vi aldrig riktigt bra tillfällen att prata igenom det här. Eller jo, vi har gjort det en gång och då sa han att hans känslor kändes övermäktiga på slutet (vi trodde att vi gjort slut då men sedan har vi ju fått återfall) och att allt var så jobbigt. Jag tror inte heller att han riktigt vill prata ut om det och egentligen förstår jag honom; det finns ju inte mycket att säga. Det är outtalat att ingen av oss vill lämna våra äktenskap. Vi har för mycket i bagaget, jag vet att en vardag med honom och hans barn inte skulle fungera. Vi har inte heller samma åsikter när det t ex gäller politiska frågor och jag känner till en del negativa egenskaper som han har (och självklart har jag också negativa egenskaper). Ändå är det som om jag smälter som smör i en stekpanna i hans sällskap, jag kan inte stå emot honom.

    Jag är mycket förundrad över att min man inte märker något... Ibland känns det som om han inte VILL veta, att han liksom stoppar huvudet i sanden.


    Vilja är precis vad det handlar om , det gäller förälskelse och missbruk , vill man inte sluta supa så kommer man heller aldrig sluta supa , vill man inte sluta röka så kommer man heller aldrig sluta röka , vill man inte sluta bedra sin man så lär man heller aldrig göra det. Du använder ditt logiska tänkande för att avgöra om det du gör är rätt eller fel , men det krävs viljestyrka för att sluta.

    Vi kanke har olia definitioner på vilja , med vilja så menar jag RIKTIG vilja och inte bara en lätt fundering på om man kanske möjligen ska överväga sluta , och den viljan kommer tyvärr sällan utan en rejäl magplask som ruskar ur en ur sina självlögner och självömkan. När man med egna ögon får se den förödelse ens missbruk lett till.

    För en alkis kommer det kanske när hans fru lämnar honom och ansöker om ensam vårdnad , för en rökare kommer det kanske när han diagnostiseras med lungcancer , för en person som är otrogen kanske den kommer när hon blir avslöjad och med egna ögon får se hur hennes partner bryter ihop , hur den som förut varit hennes närmaste vän förvandlas till en fiende som inte vill ha med henne att göra längre....det krävs alltså ofta att man konfronteras med konsekvenserna av sina handlingar för att man ska hitta RIKTIG vilja,

    Så länge allt flyter på utan konsekvenser så brottas man bara med sitt samvete och den är det för de flesta inga större problem att rationalisera bort med diverse självlögner......jag kan garantera dig att den ångest och skuldkänslor du känner nu kommer kännas som rena lyxen jämfört med det du kommer känna när du blivit påkommen , kanske kommer du då förstå vad RIKTIG vilja innebär , dvs då att fortsätta göra som man gör inte längre är en tänkbar alternativ

    Att din man inte märker någon beror antagligen på att han litar på dig , och inte kan tänka sig ens i sina vildaste drömar att du kan göra det du gör , vad är det som är så konstigt med att lita på sin partner ? Är det inte det man normalt gör i ett förhållande ? Varför skulle man vilja dela sit liv med någon man inte litar på ?
  • Anonym (kännermeddig)
    Fool skrev 2014-08-15 13:43:43 följande:
    Vilja är precis vad det handlar om , det gäller förälskelse och missbruk , vill man inte sluta supa så kommer man heller aldrig sluta supa , vill man inte sluta röka så kommer man heller aldrig sluta röka , vill man inte sluta bedra sin man så lär man heller aldrig göra det. Du använder ditt logiska tänkande för att avgöra om det du gör är rätt eller fel , men det krävs viljestyrka för att sluta.

    Vi kanke har olia definitioner på vilja , med vilja så menar jag RIKTIG vilja och inte bara en lätt fundering på om man kanske möjligen ska överväga sluta , och den viljan kommer tyvärr sällan utan en rejäl magplask som ruskar ur en ur sina självlögner och självömkan. När man med egna ögon får se den förödelse ens missbruk lett till.

    För en alkis kommer det kanske när hans fru lämnar honom och ansöker om ensam vårdnad , för en rökare kommer det kanske när han diagnostiseras med lungcancer , för en person som är otrogen kanske den kommer när hon blir avslöjad och med egna ögon får se hur hennes partner bryter ihop , hur den som förut varit hennes närmaste vän förvandlas till en fiende som inte vill ha med henne att göra längre....det krävs alltså ofta att man konfronteras med konsekvenserna av sina handlingar för att man ska hitta RIKTIG vilja,

    Så länge allt flyter på utan konsekvenser så brottas man bara med sitt samvete och den är det för de flesta inga större problem att rationalisera bort med diverse självlögner......jag kan garantera dig att den ångest och skuldkänslor du känner nu kommer kännas som rena lyxen jämfört med det du kommer känna när du blivit påkommen , kanske kommer du då förstå vad RIKTIG vilja innebär , dvs då att fortsätta göra som man gör inte längre är en tänkbar alternativ

    Att din man inte märker någon beror antagligen på att han litar på dig , och inte kan tänka sig ens i sina vildaste drömar att du kan göra det du gör , vad är det som är så konstigt med att lita på sin partner ? Är det inte det man normalt gör i ett förhållande ? Varför skulle man vilja dela sit liv med någon man inte litar på ?

    Jag både håller med dig och inte angående viljestyrka. Det är ju som så att VILJAN (t ex att sluta supa, att sluta röka eller, som i mitt fall, sluta vara otrogen) är inte konstant (precis som med andra känslor). En alkis vaknar upp med värsta bakfyllan en måndag morgon efter en helgs supande, och lovar sig själv att aaaaaldrig mer dricka (han VILL ju och han har ju BESTÄMT sig), men när fredagen kommer så tar han till flaskan igen. Samma beteende/resonemang kan appliceras på oss otrogna (som för övrigt inte per definition är alltigenom dåliga människor...). Jag har stunder när jag VILL sluta hångla med den andre mannen och jag har stunder när jag verkligen har beslutat mig för att minimera vår kontakt så mycket som möjligt. Detsamma gäller den andre mannen; han upplever ju också dessa stunder av vilja och beslutsamhet. Men sedan, när vi ses, så är vi tillbaka på ruta 1.

    Angående att jag är förundrad över att min man inte märker något, så är jag helt inne på inlägg nr 16:s linje, nämligen att 90% av kommunikationen människor emellan består av kroppsspråket. Min man borde känna mig såpass väl att han ser att jag beter mig som en nervös 14-åring varje gång den andre mannen är med. Och jag tror verkligen att han märker att det är n-å-g-o-t, men han vågar/vill inte veta. Jag menar, han är inte dum i huvudet liksom. Sedan finns det ju ett tänkbart scenario till, nämligen att min man inte har rent mjöl i påsen själv. Han kanske har varit förälskad (och kanske t o m otrogen), så han har fördragsamhet med mig. Jag kan tillägga att min man och jag har haft en del diskussioner åren igenom angående otrohet. Och vi båda anser att otrohet inte är det absolut värsta som kan hända ett äktenskap (till skillnad från många här på FL, som anser att otrohet är det absolut värsta och att otrogna typ bör avrättas...). Ni kanske tänker att det är en efterkonstruktion från min sida, men så är det inte. Jag kan ju tillägga att vi har provat på några trekanter, så fullständigt monogama är vi väl inte Fast en otrohet är ju en annan sak eftersom man går bakom ryggen på sin partner och det är ju inte OK, hur man än vänder och vrider på det.

    Om man tror att man kan leva tillsammans med någon i 50 år och aldrig någonsin attraheras av någon annan, ja då lever man nog i det blå. Välkommen till verkligheten, liksom.

    Fool, du har fullständigt rätt i att min tillvaro idag kommer att te sig som rena semestern jämfört med om min man får reda på vad som hänt. Jag är dessutom rädd för att det skall komma fram bakvägen (för ja, jag har naturligtvis anförtrott mig för några väninnor...).

    TS: vart tog du vägen? Var din älskare med på konferensen....?
  • Anonym (BosseLarsson)

    Det är väl en jävla skillnad på att känna sig attraherad av en annan och den lilla detaljen att välja att agera på det.
    Du fabulerar att din man är otrogen för att "annars borde han ställa mig mot väggen så uppenbart som det är". Vilket kvalificerat skitsnack, du hittar på undanflykter för att skydda dig själv och rättfärdiga ditt beteende.
    Han kanske märker hur du uppträder men tror att du är så ärlig och rättskaffens att du inte agerar på det. Man kan nämligen attraheras utan att göra det.

Svar på tråden Hur ska jag ta mig ur detta?