• Mira14

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Hej!

    Det vore kul om vi som försökt längre än sex månader kunde samlas här och utbyta tankar och idéer. Jag och min sambo är på vårt 7:e försök och det är sååå frustrerande. Jag längtar ihjäl mig efter ett plus på stickan. Jag är 28 år och har inte ätit p-piller på flera år. Jag har regelbunden mens och ägglossning.

    Jag har inte testat något som Bisolvon, bidrottning-gelé, rosenrot och allt vad det heter. Något tips?!

    Som sagt jag skulle uppskatta att diskutera med likasinnade då jag upplever att de allra flesta i BIM-trådarna plussar på 1-3 försöket..

  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Mira14
    Lilylins skrev 2014-08-11 21:41:22 följande:

    Hej! Jag känner verkligen igen mig, vi har försökt i lite mer än ett år och varje månad lever jag på hoppet. Vi har gjort en utredning och båda två är fullt fungerande och friska vilket var skönt att veta. Dock frustrerande när inget hänt ännu. Jag har bim på söndag och håller tummar och tår ;)

    Om det blir minus denna månad med ska jag definitivt testa bidrottningsgele! :)


    Hej! Vad skönt att allt ser bra ut! Eftersom det bara är 20% chans att bli gravid varje månad så är det klart att det kan ta lite tid men frustrerande är det. Speciellt när "alla" andra blir gravida direkt.

    Vad är det bidrottningsgele är bra för?
  • Lilylins

    Ja det kan verkligen vara frustrerande, speciellt när många verkar lyckas på typ första försöket. Jag tror att jag läste att det skulle hjälpa ägget att fästa, men jag har egentligen ingen aning :P

  • Solros

    Ja då kanske man ska testa bidrottningsgele denna månad, nu när 8:e försökte inte heller resulterade i något plus. Så frusterande att inte få något plus.

  • Mira14

    Ja man kanske ska testa det också! Vart köper man det? Hur ser det ut? Gelé?! Jag testade idag igen.. jättenegativt orkar inte.

  • Lilylins

    Jag googlade lite och det verkar vara kapslar, kanske finns det på en hälsokostbutik? Annars får man nog beställa på nätet.

    Tråkigt med negativt, jag vet hur det känns :( Men så länge ingen mens dykt upp så lever ju hoppet ;) Håller mina tummar för dig!

    Jag har denna månad verkligen inbillat mig att jag är gravid, men förmodligen är det bara PMS som jag vill inbilla mig vara en graviditet, nåväl bara att vänta och se.

    Har även hört att folk pratar om nattljusolja, någon som vet något om det?

  • Mira14
    Lilylins skrev 2014-08-12 21:12:22 följande:

    Jag googlade lite och det verkar vara kapslar, kanske finns det på en hälsokostbutik? Annars får man nog beställa på nätet.

    Tråkigt med negativt, jag vet hur det känns :( Men så länge ingen mens dykt upp så lever ju hoppet ;) Håller mina tummar för dig!

    Jag har denna månad verkligen inbillat mig att jag är gravid, men förmodligen är det bara PMS som jag vill inbilla mig vara en graviditet, nåväl bara att vänta och se.

    Har även hört att folk pratar om nattljusolja, någon som vet något om det?


    Jag hoppas att det är en graviditet du känner. Jag är skengravid varje månad så när jag väl blir gravid räknar jag med extrema symptom Men vissa säger ju att de inte känner något alls just den månad de blivit gravida så det verkar vara olika för alla!

    Nattljusolja har jag aldrig hört talas om!
  • Lilylins

    Det där pulvret verkar det ju vara krut i! Blir sugen att prova, lite dyr men det kan det väl vara värt ;)

    Jag har letat symtom varje månad i över ett år så jag räknar också med extrema symptom när det väl händer. Fördelen med allt det här är ju att man verkligen lär känna sin egen kropp. Från att inte ha koll på ägglossning eller sånt känner jag nu på en gång när det är dags osv. Synd bara att trots detta så har inget ägg stannat kvar.

    Känner lite nytt hopp nu dock när jag ska prova nåt nytt! Hoppas hoppas

  • Solros

    Man kanske skulle testa bidrottninggele och se om det kan hjälpa till att få det efterlängade pluset.

    Har verkligen känt mig nere och deppig efter att jag fick mensen denna månad, mycket mer än vanligt. Inte blev den känslan bättre av att jag i helgen och idag fick reda på att tre i närheten är gravida. Att de sedan bara hade försökt en månad hjälpte ju inte till, varför ska det vara så svårt? Så frusterande och deppigt att aldrig få pluset,

    Förlåt för ett sådan negativ och gnälligt inlägg men jag vara bara tvungen att få skriva av mig.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus