Inlägg från: Anonym (sorligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sorligt)

    Har ej råd att ha kvar katten, ingen som kan ta hen.... Ska jag lämna hen i skogen så hen får klara sig själv eller ska jag avliva hen? :/

    Jag älskar min femåriga katt, men har ej råd att ha kvar den då jag är sjukskriven och har två barn, barnens far är ej med i bilden. 

    Känns grymt att lämna hen i skogen, men då får hen iallafall leva... 
    Om jag annars ska avliva hen, hur gör man det bäst?? Läst om nån som kopplade katten och sen sköt den, men det tyckte jag lät hemskt! Kostar väl att avliva hos vetrinär och det har jag inte alls råd med... 

    MVH Rådvill

  • Svar på tråden Har ej råd att ha kvar katten, ingen som kan ta hen.... Ska jag lämna hen i skogen så hen får klara sig själv eller ska jag avliva hen? :/
  • Anonym (sorligt)

    Jag äger inget skjutvapen, men känner folk som gör! Så nej, jag har inte råd med skjutvapen.

    Har försökt i ett halvår att få hen omplacerad, olika facebooksidor, kollat med katthem, frågat folk jag känner osv... Värkar omöjligt tyvärr, och nu är det kris. Jag måste prioritera mina barn, känns inte snällt att inte kunna köpa mat till katten heller, då kommer den ju att svälta ihjäl istället...

  • Anonym (sorligt)

    Bor i Hällevadsholm....

    Det är ingen trolltråd, jag vet värkligen inte hur jag ska kunna lösa detta :s

  • Anonym (sorligt)

    ca 25 mil till gbg tur och retur, har inget körkort eller bil och har inte råd att betala bensin till någon... Har försökt skänka bort katten men ingen som kan ta hen...

    460 kr i månaden ungefär, torrfoder, blötmat + sand, vilket inte är pengar jag har råd med just nu.

  • Anonym (sorligt)

    Tack för era svar, har löst problemet så tråden är ej aktuell längre.

    Till er elaka människor som sitter och dömmer mig vill jag bara be att tänka till innan ni skriver, blir ju mörkrädd hur en del människor beter sig härinne!

  • Anonym (sorligt)
    KiaL skrev 2014-08-19 00:39:43 följande:

    Med tanke på vad du själv skrivit så får du nog räkna med sådana svar. 

    Har man katt så VET man att en katt INTE överlever om man släpper ut den i skogen..

    Du har aldrig förstått varför de flesta katthem är överfulla av icke önskvärda katter. 

    Suck...alla vettiga vuxna människor (och de flesta barn) vet att det inte är ett alternativ..

    Hoppas att du löste problemet på rätt sätt.

    Hälsningar från en med 4 katter som inte kostar mig  mer än 350 kr i månaden.


    Det var en tanke, inget jag tänkte genomföra!

    Om dem inte kostar dig mer än så så antar jag att du ger de dåligt kattfoder från Ica och inte använder kattsand....
Svar på tråden Har ej råd att ha kvar katten, ingen som kan ta hen.... Ska jag lämna hen i skogen så hen får klara sig själv eller ska jag avliva hen? :/