• sobj

    Bf maj 2015 i Malmö

    Hej! 

    Är en 22-årig Malmöbo som väntar mitt första barn i månadsskiftet april/maj, går in i v 13 imorgon. Har bara varit på hälsosamtal än så länge, men har inskrivning i nästa vecka. Går på familjens hus vid folkets park och gillar min barnmorska Laila redan mycket. Letade inte alls utan lät hon i luren på barnmorska direkt välja den närmsta när jag ringde efter att ha plussat.
    Är helt ensam i min omgivning med att skaffa barn, vi är först ut. Så har ingen att prata med om något och skulle tycka att det vore jättekul att hitta  någon/några att prata med om allt! Fick till exempel mitt brev med tid till RUL idag och är super exalterad, men har inte berättat för någon än så ingen kan dela min glädje.. Eller alla funderingar, hur man mår, och allt som hör till. Ja, ni vet. Vilka är ni och hur mår ni än så länge? (:  

  • sobj
    Mariposas skrev 2014-10-15 21:27:57 följande:
    Ooo... Redan tid för RUL? När fick du? Jag gick in i vecka 13 idag så det borde ju va ungefär samtidigt...

    Är förresten 33 år (nästa torsdag;)) o väntar vårt andra barn. Har en pojke här hemma som fyller 4 i januari...
    Ja, fick redan tiden. Men den är i december. 2 december RUL, KUB 4 december. Så kommer vara i v 20 (19+6) när jag går det. Känns sent, men det kanske det inte är? Är så förväntansfull, men också nervös.. (: 
    Grattis i förskott! (: 
  • sobj
    Alex 86 skrev 2014-10-16 12:36:55 följande:

    Hej allihopa!
    Hoppar in här om det är ok?

    Är 28 år och väntar mitt andra barn i slutet av april, är i v 14 och har en pojke född 2010 sedan tidigare. 

    Hittade en jättemysig "mammagrupp" här när jag väntade sonen och vi ses fortfarande. 

    Gjorde tidigt UL i v 9 och har gjorde KUB förra veckan så jag har redan haft "turen" att se den lilla vildingen ett par gånger redan. :)

    Grattis till er allihopa! 
     


    Välkommen! (: 
    Jag ska också ha i arpil, eller månadsskiftet så kanske maj. Väntar mitt första (: Hoppas också hitta nya vänner att följa genom allt. 
    Vad avundsjuk jag blir! Skulle verkligen vilja göra UL ( har svårt att ta in att det är någon där inne..) ska på RUL 2 dec och KUB 4 dec, så har en stund kvar. Känns sent att göra KUB i v 20 men det kanske det inte är? Du och jag borde ju vara ungefär lika långt gångna, tänker jag. 

    Grattis till dig med! 
  • sobj
    Alex 86 skrev 2014-10-16 13:06:33 följande:
    Spännande! :)
    Ska göra RUL 1 dec :)
    Jag trodde nog att man gjorde KUB mellan vecka 11 och 13 men jag är ingen expert! Det går ju säkert att göra senare eftersom att du har fått in tid till det så sent? Har hört att det är just mellan de veckorna som nackspalten är lika för alla bebisar eller så men det känns ju som att de vet vad de snackar om. 

    Gick in i v 14 igår, jag själv vill ha det till BF 26 april men de har flyttat mig två gånger och säger att de är säkra på 22 april men det spelar ju inte så stor roll. bebisar har en förmåga att komma när de passar dem själva. :)
    Trodde som du, men är inte heller någon expert. Snarare amatör, haha. får kolla det med BM med. 
    Jag vet inte exakt, eftersom jag inte gjort något UL eller så. Testade negativt en vecka innan jag testade positivt men enligt BM ska jag utgå från senaste mensen så hon sa typ månadsskiftet någon gång. Men håller med, det spelar inte så stor roll, H*n kommer när h*n vill, och det blir bra oavsett. (hoppas inte på jätte tidigt, eller jättesent haha)
  • sobj
    jjj78 skrev 2014-10-16 16:23:43 följande:

    Det låter ju jätteknepigt att du skall göra kub i v 20, måste ju blivit ngt fel. Sist gjorde jag kub i v 13 o det var i senaste laget enligt bm men svårt att få tid innan. Barnmorskan beställde även ett tidigt ul denna gång just för att inte kub skulle läggas för sent. Hoppas du får ändrat! För övrigt mår jag väldigt bra, nästan oförskämt bra men det är ju bara att njuta medans det varar. Hade en bra graviditet med min dotter (förutom illamående i v 8 som botades med postafen)så ber en liten bön om att det skall bli detsamma denna gång:)


    hmm.. känns som att jag måste kolla detta. Blev förvånad när brevet kom men antog att det borde vara rätt. Magkänslan brukar ju ha rätt så att det känns konstigt kanske inte var så fel!

    Håller tummarna för att du får fortsätta må bra! (:
  • sobj
    Elsa83 skrev 2014-10-16 18:04:15 följande:
    Kub i vecka 20? Står på Emma kliniken att de gör det i vecka 12 och 13.

    Kan man göra det så sent? Men hör ju Kub för att ta reda på om fostret har några genetiska fel och för att ddå ev göra abort. Det kan man ju inte göra i vecka 20 ju. (hemskt att prata abort ju :()
    Blev så osäker att jag var tvungen att gå upp och läsa i brevet, men jo. Det står 4 december och då är jag i v 20. Ska kolla upp det direkt imorgon! Känns konstigt.. 
    V13 idag så kanske lite brådis då om man ska göra det så fort som möjligt. 
    Ja, det vill jag ju inte.. Men jag förstår att man gör det så att man kan välja. 
  • sobj
    Mariposas skrev 2014-10-17 08:04:55 följande:
    Min barnmorska sa att det optimala datum att göra kub är v 12+5, har för mig att hon sa att man kan göra det till v 13+5 eller 6. (Men sen måste du ta ett blodprov en vecka innan oxå. Jag har tagit blodprov i veckan och kommer göra ultraljudet på torsdag. Då är jag i v 13+1
    Ska ringa ultraljudsavdelningen, men de har bara telefontid mellan 12-13. Så otålig, haha (: 
    Vet inte om jag ska ringa någon annanstans så länge?  Din upplevelse stämmer med allt jag läst.Skulle dessutom inte skada mig ett dugg att få se bebisen lite tidigare! (: 
  • sobj
    Alex 86 skrev 2014-10-23 07:02:12 följande:
    Hur har det gått Sobj? har du blivit klokare ang KUB?

    Hur är det med er andra? Jag har gått in i vecka 15 nu, tycker inte alls tiden går fort. Längtar till jul nu, då brukar jag bli lite piggare iaf :)

    Har inte berättat för min son än om att han ska bli storebror, vet inte riktigt hur jag ska lägga fram det. jag tror inte att han kommer bli jätteförvånad men ändå en stor grej för oss. 
    Ja, det har äntligen löst sig! De hade klyddat till det fullständigt på UL-avd så nu slutade med att jag inte alls ska göra kub. Skönt att det rätt ut sig! (: 

    Hur gammal är din son? Han tycker säkert att det är spännande, även om innebörden kan vara svår att ta in. 

    Håller med dig om att tiden går SÅ sakta. Vill ha jul nu! Och RUL så jag får se den lilla Hjärta
  • sobj
    Mariposas skrev 2014-10-17 17:13:17 följande:
    Fick du tag på dem? Va sa dem?
    Fick tag på de efter många om och men, och även pratat med min BM och de verkade lika förvånade alla jag pratade med. Men det slutade med att allt verkar ha blivit fel och jag ska inte göra kub alls. 
    skönt att det rätt ut sig och jag fått klarhet iallafall! 
  • sobj

    Finns det någon kvar här inne? Jag har igen fb så kan inte vara med där.. söker hur som helst lite nya vänner i samma sits som jag själv! Kanske någon som vill fika/promenera eller något någon gång? Är 23 år (om typ två veckor iallafall ????) väntar första med bf 29/4. Går just nu bara hemma och blir tokig.. hoppas någon kan tycka att det vore kul att ses! ????

  • sobj
    Malinn81 skrev 2015-02-06 14:01:55 följande:

    Vart bor du?


    Just nu på nobel i Malmö, men vi letat nytt boende. Men kommer bli kvar inne i Malmö stad! (: var bor du?
  • sobj

    Alla konstiga ??? För övrigt.. kom för jag gjorde smileys i mobilen som tydligen inte funkade..

  • sobj
    EnStyckAnna skrev 2015-03-02 18:49:10 följande:

    Hej Sobj!

    Vi är nog inte så många kvar här inne nej, facebookgrupperna däremot är jättefulla ;)

    Jag är också beräknad till den 29/4, bor i Malmö men är på väg att flytta ut till hus i Burlövs egnahem. Har du instagram kanske? Där får man ju lite mer grepp om personerna och kan följa varandras vardag bättre än här på familjeliv i alla fall.

    Kram Anna


    Misstänkte det. Det tråkiga med att inte ha en, missar just sånt här.. (:

    Vad kul! Exakt samma dag! Vi letar inom stan men sks också försöka flytta snart. Instagram har jag men kan inte säg att jag lägger upp mycket.. sofiabjorup heter jag, är privat men du får gärna fråga. Vad heter du där? Hur funkar gruppen annars på fb, ses ni något eller ni bara Facebookar? (: kul att du tittade in och såg mig iallafall! (:
  • sobj
    Lina84mn skrev 2015-03-17 21:27:32 följande:

    Hej alla, hoppar in här fast jag läst att tråden ej är så aktiv längre.. Första barnet väntas till den 25 april så snart :) bor i Malmö men ska flytta tillbaka upp till Göteborg så fort jag får lägenhet men hoppas kunna följas en stund här iaf, har ej fb än men kan skaffa konto så vem ska jag skicka min adress till sen ?

    Hoppas alla mår bra !

    Lina


    Hej! Vad roligt att någon tittar in! (: (och inte heller har fb heller för den delen.. Haha. Brukar alltid bara vara jag) Har bf 29/4 så vi är väldigt nära varandra! Hur mår du och hur känns allt för dig? Jag bor också i Malmö. (: 
  • sobj
    Lina84mn skrev 2015-03-19 11:02:55 följande:

    Trodde knappt de fanns fler utan fb haha ;) men har faktiskt skaffat mig en nu så man kan följa varandra lite mer, kollade lite andra trådar här på familjeliv men många som "dött ut" eller som också tagit de till fb.. Skaffa ett konto du med så alla kan va med o följas :)


    Nej, det brukar inte vara många! (: trist att alla går vidare dit tycker jag, även om jag förstår att det är praktiskt. Men jag vill fortfarande inte ha någon.. tycker det är så himla skönt att slippa faktiskt. Men om man får vara med och hänga på träffar eller så utan så gör jag gärna det! (:
  • sobj
    tochii skrev 2015-03-30 23:08:51 följande:

    Hej allihopa :)

    Jag är 25 år och är gravid med första barnet som beräknas komma 28 maj. Jag bor i Malmö och skulle gärna vilja prata med fler :)


    Hej, och grattis! Vad roligt (: Jag är 23 och väntar första barnet 29/4 (Bf om 9 dagar - ensiffrigt!) Bor också i Malmö och skulle tycka det vore kul att träffa fler i samma sits (: Snart kan man ju promenixa med barnvagn tillsammans och drick kaffe! 
  • sobj
    Lina84mn skrev 2015-04-15 18:40:06 följande:

    Verkar inte vara någon som kollar här längre o kan lägga till :( får hålla oss här sålänge o snart e det dags :))


    Jag hänger här (är en sån där som inte har fb..) har dock glömt denna sidan lite nu i det senaste. Fullt upp hos oss, flytt och 9 dagar kvar! Fortfarande en del att förbereda inför den här nya människan (: 

    När är det dags för dig? 
  • sobj

    Grattis till den lille! Hoppas allt gick bra. Min bebis kom den 7e! Bor också i centrala Malmö och vill gärna träffa andra med barn! Har som sagt inte fb dock.. men vankas det promenad eller kaffe eller något kommer vi gärna! (:


    frökenli2015 skrev 2015-05-25 19:38:37 följande:

    Hej!

    Min BF var 2 maj, bebis kom den 6:e :o) Skulle gärna vilja bli tillagd i fb-gruppen om någon kan fixa det! Vore kul att träffa fler med bebis under sommaren!

    Första barnet, bor i centrala Malmö.

    Mail: maria.lindback@gmail.com

    /Maria


Svar på tråden Bf maj 2015 i Malmö