• Anonym (m)

    Försörjer mig inkl. 4 barn med 5000 kr/mån

    Jag studerar heltid och har ett halvt studielån. Jag är ensamstående mamma (barnen har ingen kontakt med pappan). Jag försörjer barnen på denna extremt låga inkomst. Barnen är 10, 8, 5, 3 år gamla.

    Frågor?

  • Svar på tråden Försörjer mig inkl. 4 barn med 5000 kr/mån
  • Anonym (m)
    Anonym (Karen) skrev 2014-08-20 01:06:10 följande:

    Varför får du inte barnbidrag (1000) och underhåll (1200) för barnen?


    privat
  • Anonym (Karen)
    Anonym (m) skrev 2014-08-20 01:07:00 följande:

    privat


    Såvitt jag vet går det inte att avsäga sig barnbidrag, till och med Estelle får det, så enda anledningen skulle ju vara att barnen faktiskt inte bor hos dig och pappan får bidraget.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (m) skrev 2014-08-20 01:05:27 följande:

    Har inga bidrag förutom mitt studielån


    Hur kommer det sig? Jag trodde att alla barn här i Sverige var berättigade till barnbidrag? Och varför får du inget underhållsstöd eller bostadsbidrag? Tilläggsbidraget från CSN borde du få iaf. För det får ju alla som har barn. Eller är det så att du inte bor i Sverige?
  • Mr Obvious

    Ta fullt studielån och spara de "extra" pengarna tills du verkligen behöver dem eller tills du vill använda dem för att minska studielånet. Man kan inte i efterhand ångra ett reducerat studielån och få mer pengar. Hamnar du i en nödsituation kan det vara svårt för dig att få ett tillfälligt lån av någon seriös långivare.

    Du kanske känner att din familj skulle kunna hjälpa dig om du hamnade i ekonomisk knipa?

  • Anonym (m)
    Anonym (Karen) skrev 2014-08-20 01:09:39 följande:

    Varför gör du så mot dina barn?


    Vad fan ska jag göra? prostituera mig
  • Anonym (Karen)
    Anonym (m) skrev 2014-08-20 01:10:58 följande:

    Vad fan ska jag göra? prostituera mig


    Du kan ta fullt lån till att börja med.

    Att låta barnen leva knapert för att man inte har lust att betala tillbaka studielån är under all kritik.
  • Anonym (m)
    Anonym (Malin) skrev 2014-08-20 01:09:24 följande:
    Hur kommer det sig? Jag trodde att alla barn här i Sverige var berättigade till barnbidrag? Och varför får du inget underhållsstöd eller bostadsbidrag? Tilläggsbidraget från CSN borde du få iaf. För det får ju alla som har barn. Eller är det så att du inte bor i Sverige?
    Vi är invandrare
  • Anonym (Karen)

    Dessutom _borde_ du ju ha 9000:- för barnen.

    Är det pengar du frivilligt avsäger dig är det ännu konstigare.

  • Anonym (Karen)
    Anonym (m) skrev 2014-08-20 01:12:34 följande:

    Vi är invandrare


    Jaha? Ni får barnbidrag ändå.
Svar på tråden Försörjer mig inkl. 4 barn med 5000 kr/mån