• TRImmortal

    Första barnet, januari 2015. Tankar, idéer, länkar, bilder etc.

    Hej på er!

    Var på RUL idag (är i v.19) och fick se min underbara bebis. Är i en lyckobubbla just nu och är såå sugen på att börja handla hem saker (har inte vågat innan). Fler som är i ungefär samma stadie som jag?

    Tänker att man här kan dela tankar och känslor lika mycket som bilder, länkar, tips och idéer för vad vi inhandlar och preparerar. Bara det där med barnvagn är ju en djungel som man kan behöva bolla lite tankar kring. Någon som är på?

    Har kollat andra trådar också men det känns mest som att de handlar om oro för missfall och liknande och även om jag förstår det är jag nu trött på att oroa mig och vill bara vara lycklig en stund. :)

  • Svar på tråden Första barnet, januari 2015. Tankar, idéer, länkar, bilder etc.
  • 24karat

    Fina kläder! Så söta :,

    Vagn och bilbarnstol köper vi nog inte på Gekås men nappar, nappflaskor och annat man kan stuva in i förrådet blir det nog.

    Har ni plats att inreda ett rum eller väntar ni med det tills den lilla blir större?

    Vi har ett rum men tänker att det ändå är för tidigt för den med ett helt rum?

    Trevlig kväll!

  • Anonym

    Hej!
    Jag väntar mitt första barn beräknat 22 januari! Är i v 18+1 idag! Vi har RUL nästa vecka! Såå spännande att se vad det är för någon därinne! Vi var på ul i v 13 då jag var så orolig men allt såg bra ut då så jag hoppas det är likadant nu. Mest nojig över att magen inte växt så mycket men jag känner ju att den är hårdare och när jag ligger ner får jag små buffar eller hur man ska förklara =) Jag har dessutom en del hull sen innan så det är säkert därför det inte syns. Syns det på er andra? Någon som är lika långt gången?

  • TRImmortal
    sandranoren skrev 2014-08-23 11:03:38 följande:

    De första rörelserna kände jag mör jag låg på mage. I början var jag inte heller säker, men nu är jag säker på när det är bebis eller inte :) längtar tills hon gör sig mer påmind under dagarna.

    Vart bor du förresten och hur gammal är du? Och vad heter du? :) hur ser det ut med jobb/plugg? Sambo eller gift?

    Ja, gekås ska jag också besöka. Bor iofs farligt nära, så det brukar bli besök där titt som tätt ;)


    Okej :) 


    Sandra heter jag, bor i Göteborg och arbetar som förskollärare med småttingar på 1-5år :) Är inte ens riktigt sambo än men det är på g. :P Oh, kan nog vara farligt att bo för nära.. eller så tröttnar man kanske. :) 


    24karat skrev 2014-08-23 11:48:52 följande:

    Hej tjejer! Vilka fina bilder ni har fått från RUL:) själv är jag i vecka 18+5 och har ultraljudet nästa vecka och det ska bli så kul att se den lilla. Vi gissar på flicka...

    Har inte köpt en enda sak hem än utan väntar som sagt till nästa vecka. Hoppas att någon av er åker till Ullared och berättar om utbudet efter ;) bor i Göteborg så det är inte långt dit. Vi har något som heter klädkammaren här också som får sig ett besök i höst :)

    Var bor ni?


    Hej och välkommen! :) Spännande med kommande RUL för dig. Vart ligger "klädkammaren"? Bor också i Göteborg. :)

  • Anonym
    24karat skrev 2014-08-23 19:03:16 följande:

    Fina kläder! Så söta :,

    Vagn och bilbarnstol köper vi nog inte på Gekås men nappar, nappflaskor och annat man kan stuva in i förrådet blir det nog.

    Har ni plats att inreda ett rum eller väntar ni med det tills den lilla blir större?

    Vi har ett rum men tänker att det ändå är för tidigt för den med ett helt rum?

    Trevlig kväll!


    Vi bor just nu i en lite större tvåa så vi får plats här ett tag men söker andra, större lgh närmre jobb och så. :) Hade jag haft ett separat sovrum till bebis så hade jag nog ändå inrett det i stort sett helt fast ändå haft spjälsäng i vårt sovrum. :)
    Anonym skrev 2014-08-23 21:21:59 följande:

    Hej!
    Jag väntar mitt första barn beräknat 22 januari! Är i v 18+1 idag! Vi har RUL nästa vecka! Såå spännande att se vad det är för någon därinne! Vi var på ul i v 13 då jag var så orolig men allt såg bra ut då så jag hoppas det är likadant nu. Mest nojig över att magen inte växt så mycket men jag känner ju att den är hårdare och när jag ligger ner får jag små buffar eller hur man ska förklara =) Jag har dessutom en del hull sen innan så det är säkert därför det inte syns. Syns det på er andra? Någon som är lika långt gången?


    Hej och välkommen Nina1982! :) Jag är en vecka längre fram än dig men jag har liksom du hull och så sedan innan och har först nu kunnat urskilja lite mage, främst när jag ligger ner på rygg. Den är som du säger hårdare och jag kan känna det som en rundare kant runt magen. Känns dock som att magen kommer allt snabbare nu. :)
  • lyckligalisa

    Är också gärna med i gruppen om jag får. Beräknad till 14 januari, ska på rul nästa vecka:) är lite orolig över att jag ännu inte känt bebisen, men sista veckan har då magen växt, så någonting borde ju finnas där i:)

  • Anonym
    lyckligalisa skrev 2014-08-24 00:08:50 följande:

    Är också gärna med i gruppen om jag får. Beräknad till 14 januari, ska på rul nästa vecka:) är lite orolig över att jag ännu inte känt bebisen, men sista veckan har då magen växt, så någonting borde ju finnas där i:)


    Välkommen! :) Jag var också väldigt orolig innan RUL av samma anledning men det kommer nog gå bra ska du se. Jag känner fortfarande bara av rörelser vid väldigt få tillfällen och det är inte alltid jag är säker på att det är bebis jag känner så det kan ju ta någon/några veckor till innan det blir lätt att urskilja. :) Har du inhandlat något än?
  • lyckligalisa
    Anonym skrev 2014-08-24 08:23:26 följande:

    Välkommen! :) Jag var också väldigt orolig innan RUL av samma anledning men det kommer nog gå bra ska du se. Jag känner fortfarande bara av rörelser vid väldigt få tillfällen och det är inte alltid jag är säker på att det är bebis jag känner så det kan ju ta någon/några veckor till innan det blir lätt att urskilja. :) Har du inhandlat något än?


    Hoppas verkligen det:) har beställt lite kläder, kunde inte hålla mig. Men vi ska vänta till efter rul innan vi börjar köpa "på riktigt". Såg att du fått reda på att det blir en pojke, Gud vad kul att veta:)
  • Anonym
    lyckligalisa skrev 2014-08-24 08:44:34 följande:
    Hoppas verkligen det:) har beställt lite kläder, kunde inte hålla mig. Men vi ska vänta till efter rul innan vi börjar köpa "på riktigt". Såg att du fått reda på att det blir en pojke, Gud vad kul att veta:)

    Nej, det sista har det verkligen kliat i fingrarna. Hade egentligen inte råd att köpa i fredags heller men kände att jag var tvungen för att göra det mer verkligt. :)


    Ja, det var kul. Såg det först själv och fick bekräftat av barnmorskan så det var lite häftigt att själv kunna se det. Pappan hade svårare att urskilja detaljerna. (:

Svar på tråden Första barnet, januari 2015. Tankar, idéer, länkar, bilder etc.