Inlägg från: Halvtre |Visa alla inlägg
  • Halvtre

    Anti-islamisk black metal

    Musik,

    här med anti-islamisk black metal med låten: Burn the pages of quran.



  • Svar på tråden Anti-islamisk black metal
  • Halvtre
    Lilyanna skrev 2014-08-21 05:02:21 följande:

    Hade gärna lyssnat på ett band som lät ungefär som Watain fast med anti-islamistiska lyrics.

    Det här var inget att hänga i julgranen:)


    Julgranar är anti-islamskt.
  • Halvtre

    Kiiaan, du är way off topic. Denna tråd handlar om anti-islamisk djävulsdyrkar "musik". Man kan nästan tro att du själv är muslim som du brer på. Beror det på att "musik" är förbjudet inom islam som du inte tycker om anti-islamsk death metal?

  • Halvtre
    Kiiaan skrev 2014-08-21 14:25:32 följande:
    Julgranar är anti-bibliskt också.
    Men det är Bibliskt att älska sina fiender vilket är anti-islamskt.
  • Halvtre
    Kiiaan skrev 2014-08-21 15:19:24 följande:
    Romans 9:13 "Just as it is written: "Jacob I loved, but Esau I hated."

    Vi säger så.
    Det är Gud som älskade Jakob men hatade Esau. Han älskade Jakob så mycket att Han gav honom namnet Israel. Vilket betyder att Gud hatar islam. 
  • Halvtre
    Kiiaan skrev 2014-08-21 15:33:16 följande:
    Är Jesus gud? i såna fall varför hatade Jesus Esau? Hävdar inte NT att det var Jesus som sade att man skulle älska sina fiender? Varför inte leva som man lär?
    .
    Vet du inte varför Han hatade Esau???

    Det skall jag lära dig. Guds känslor har inget med människors känslor om kärlek och hat att göra. Du kanske tror det ifall muhammads sagt så men i så fall har han fel :)

    När Gud sa att Han hatade Esau så var det relaterat med vem som var utvald. Och det var Israel tack gode Gud :)

    Esaus avkomlingar drog en förbannelse över sig och var Israels fiender på samma sätt som islam och muhammad var fiender mot Guds folk.

    När Jesus sa att Hans efterföljare skulle älska sina medmänniskor så menade Han vad Han sa. Guds påbud har inget med Hans förbund med Israel att göra.
  • Halvtre

    Försök att prata om anti-islamisk djävulsdyrkar musik. Det är vad tråden handlar om.

  • Halvtre
    IiIlenora skrev 2014-08-21 16:02:01 följande:

    Må Gud välsigna Israel :)


  • Halvtre
    puss skrev 2014-08-21 16:07:49 följande:

    vad heter den islamska djävulen då?


    Det är allah men han går under ett annat alias som är shaytan.
  • Halvtre
    puss skrev 2014-08-21 16:10:58 följande:

    nu misstar du dig nog. hen heter iblis. allah är ju guden.


    Den där djävulen har många namn, men det är shaytan som vill bli dyrkad som gud. Och muslimer dyrkar honom som inte vill att människor skall bli frälsta. Dem tror på hans lögner.
  • Halvtre
    Kiiaan skrev 2014-08-21 16:14:26 följande:

    Bra försök.


    Välformulerad du är. Rekommenderar att du läser kontextuellt fortsättningsvis så kanske vi kan diskutera huruvida du blir frälst utan Israel eller inte.
  • Halvtre
    puss skrev 2014-08-21 16:17:18 följande:

    De tror på hans lögner, kanske det, om man nu tror på nån av dem. du är nog den enda i tråden som gör det.


    Jag tror varken på koranen eller muhammad, jag förnekar hans profetskap och koranen. Däremot tror jag att muhamad var djävulens budbärare.
  • Halvtre
    puss skrev 2014-08-21 16:23:32 följande:

    men var Muhammad djävulens budbärare eller tror du inte på honom? nu är det rörigt igen.


    Jag tror att muhammad var en lögnare och djävulens budbärare. Men ingen profet som pratade för Gud.
  • Halvtre
    Kiiaan skrev 2014-08-21 16:27:41 följande:

    Bra försök. Träffat på många kristna som försöker slingra sig som ormar när man ställer dom en fråga, du är inte annorlunda. Tack för mig ya hmar ya kalb.


    Det tror jag inte på. Det enda du förmodligen vet om kristendomen är det du sett i koranen. Men det som står där är fel. Vi tror inte på det :)
  • Halvtre
    Velouria skrev 2014-08-22 13:11:46 följande:

    Hahah, vi har med en fanatisk extremistterroristsionist att göra här  


    I så fall extrem till den grad att folk varken hotas eller dödas.
Svar på tråden Anti-islamisk black metal