Inlägg från: Halvtre |Visa alla inlägg
  • Halvtre

    Israel vs. Islamiska Staten

    Ogago skrev 2014-08-21 10:55:52 följande:
    Mäniskor flyr till säkerhet, dom struntar i om flyktingförläggningarna finns i Libanon eller USA. Dom flyr för sina liv, dom har inte lyxen att välja.
    Att fly till USA är lyxigt. De flesta Svenskar har inte råd att åka dit.
  • Halvtre
    Khaibar skrev 2014-08-22 00:29:36 följande:

    Saken är ju att både icke-muslimer,muslimer samt de flesta islamister avskyr IS,al-Qaeda allierade Jabhat al-Nusra i Syrien slåss t.ex mot IS,likaså shiamuslimer (Iranska Qods styrkorna,Abu Fadhl al-Abbas birgaderna,Hezbollah),sekulära (Assad) samt moderata Sunnimuslimer (FSA,Islamiska Fronten/Syriens revolutionära front).

    Sedan är jag varken muslim,Palestinier eller någon annan sandmänniskefenotyp,men jag avskyr ändå Israel.


    Det är värst vad muslimer slåss och krigar mot varandra, det var ingen liten lista du bidrog med där och sanningen är att listan är mycket större än så. Du nuddade toppen av isberget och muslimer kallar islam för den fredliga religionen. Det har inte framkommit mycket fred i något av de "muslimska" länderna du nämnt. Hemska värderingar det där. Inget att leka med.
  • Halvtre

    Intressant att det ännu inte stigit fram någon muslim som skulle finna glädje i att israeler skulle kunna sätta stopp för IS. Kanske är det för att man smyg-sympatiserar med IS och tycker att det dom gör är bra trots allt.

  • Halvtre
    Gung Ho skrev 2014-08-24 03:42:49 följande:

    Man får tycka vad man vill om Israel, men de skulle göra köttfärs av galningarna i IS på ett par dagar...


    Visst är det interessant att muslimerna på FL inte tycker till angående israeliska/judiskt motstånd på ett öppet forum. Det talar för sig själv och jag undrar om dom egentligen inte stödjer IS.
  • Halvtre

    Viskeslopme, det är inte tillåtet att skriva, citerar:

    "Det låter som du har en taskig syn innan du ens kunnat börja diskutera?"

    Nu skriver du långt mer än jag gjorde i ett annat inlägg. Jag skrev, citerar:

    "Du gav upp innan du ens började"

    Och det var allt jag skrev och FL tog bort det. Kvarstår att se om ditt inlägg står kvar nästa gång jag loggar in. Det du skrev bryter mot FL's korkade regler.

  • Halvtre
    Gung Ho skrev 2014-08-29 22:06:40 följande:

    Jag tycker det mest är roligt att ngn (TS) tror att IS skulle anfalla Israel... IS består av 15-20000 man med begränsad utrustning och inget flygvapen eller pansar i större utsträckning. Ett anfall mot Israel skulle vara som en mygga som biter en elefant..


    "Det lustiga är" att det är David Cameron som tror att dom skulle anfalla Israel och hans omdömen kommer inte från kommentarer på FL. Dessutom så har IS pansar och har varit tillräckligt starka för att slå ut Syriens arme som bestod av betydligt fler än tjugotusen man och hade en budget på 1.8 miljarder dollar. Också Iraks arme som bestått av 800.000 och 528.000 i reserv. Visst har dessa både tanks och flygförsvar men det finns ju folk som lever i en fantasivärld och det visar din kommentar ett exempel på. Israel är ett litet land till ytan ungefär som Småland. Så att islamska länder runt Israel inte klarar av att fälla dom för att dom är rädda och tänker att det bara är ett myggbett, det bevisar bara att Gud står på israelernas sida. Gud beskyddar sitt folk.
  • Halvtre
    viskeslopme skrev 2014-08-25 18:08:37 följande:

    Jag tror inte dom har nåt emot att man anser alla individer skall ses som individer och att man frågar om Ts.m.fl i tråden har en taskig syn från början. Jag ställde en fråga.


    Men hallo, väntar du svar på en fråga från någon du ansett har gett upp innan du ens fick svar, hur står det till egentligen?
  • Halvtre
    Oschlaka skrev 2014-08-30 20:51:13 följande:

    IS och Israel är det samma sak?


    Nej. Israel är det enda demokratiska landet i Mellanöstern där man har yttrandefrihet och människor har ett värde. Is är förkortning för islamiska staten, och dom bryter mot mänskliga rättigheter. Dom tvingar folk att konvertera till islam under våld och hot, dom amputerar folk, mördar, våldtar och förföljer oskyldiga människor enligt islams läror. Israel däremot är den goda sidan med Gud på sin sida :)
  • Halvtre
    Gung Ho skrev 2014-08-31 21:04:27 följande:

    Det må vara en demokrati, men är samtidigt en apartheidstat och kolonisatör.


    I så fall vet du inte vad apartheid är, jag föreslår att du kollar upp det där för det är inte Israel. Alla raser finns i Israel och faktum är att det är ett mångkulturellt land med folk från alla världens hörnor. Och israeler har all rätt att bo och bygga bostäder där. Dom vill ha fred men det är de muslimska grannländerna som vägrar dom detta.
  • Halvtre
    Gung Ho skrev 2014-08-31 21:01:30 följande:

    Nu är du lite osammanhängande.

    Jag vet att det är religiösa fanatiker, annars hade de inte startat detta vansinniga dödsdömda projekt fr början.

    De är dock i det kortsiktiga perspektivet tillräckligt realistiska att de förstår att de inte skulle vinna ett enda slag mot Israels militär. IDF är en av världens mest vältränade och motiverade arméer (för att inte tala om taktiska kärnvapen) och ska inte jämföras med Syriens och Iraks splittrade och omotiverade styrkor. IS kommer inte att finnas om ett par år!


    Nej, jag är inte osammanhängande. Om det är något du inte förstår så fråga så får du ett förtydligande.

    Visst är IDF ett av världens bästa arméer och man hade inte behövt utbilda IDF om inte bl.a. Syriens "splittrade och omotiverade styrkor" hade varit ett hot. Jag vet inte var du kommer från men det ligger lite mer i vad som sker än ytliga analyser och spekulationer på hur ting fungerar. Men du verkar annars positiv till ISIS och deras militär för du bemöter inte de faktiska hoten dom utgör.
  • Halvtre
    IiIlenora skrev 2014-09-02 18:54:55 följande:
    Förutom att ISIS förföljer och mördar muslimer, vad annat är det som är så bra med dom?
    Inte för att det finns något bra med dom och vad dom gör, men visst speglar dom koranens läror och visar islams "sanna" ansikte.
  • Halvtre
    IiIlenora skrev 2014-09-02 21:58:20 följande:

    Varför erkänner du inte att du är en muslim, är det så fruktansvärt pinsamt?


    Klart att han skäms för att vara muslim, det är många muslimer som skäms för islam och det är inget nytt. Man ser det hela tiden och jag förstår "varför" dom skäms :)
  • Halvtre
    bitterkopp skrev 2014-09-04 23:19:12 följande:

    Det gör mig illamående att folk vill diskutera detta.


    Jag blir illamående av folk som blundar över att människor förföljs och mördas i muhammads namn.
  • Halvtre

    Personligen tycker jag det är utmärkt att just muslimer får smaka på den medicin dom vill trycka ner i halsen på andra. Låt dom tortera och mörda varandra. Om det är vad dom vill ha så låt dom få det. Det blir bara en massa onödig våld om man lägger sig i deras intressen och dessutom lär dom hata västvärlden ändå mer om man går in i deras länder med våra humana värderingar. Dom vill inte ha oss där så låt dom slakta varandra och stäng igen dörren.

    Däremot är det är synd om alla andra "icke-muslimer" som får lida och mördas i muslimernas väg då dessa inte önskar eller förespråkar islam. Det är de här människorna man skall tas emot i väst inte muslimer. Så för judar och kristna skall dörrarna alltid stå öppna.

  • Halvtre
    Rikard skrev 2014-09-05 12:44:34 följande:

    Så det är "utmärkt" att muslimer mördas!

    Vilken fullkomligt vedervärdig åsikt!


    Om det är vad dom önskar så hänger inte jag läpp för det.
  • Halvtre

    Hoppas bara inte judiska församlingen blir utsatt för hot nu dock.

  • Halvtre
    kivirush skrev 2014-09-05 14:23:46 följande:

    Att bråka över religion är som att bråka om vilken pizza som är godast. Det är individuellt! Och ingen ska behöva få någon annans åsikt ner tryckt i halsen på en.

    Men för att komma on topic.

    Vad Israel gör mot den palestinska befolkningen är grymt och inhumant. Men bara för det betyder det inte att allt de skulle göra är det. Om IS kommer så får de såklart försvara sig. Och hade de lyckas få bort dem så kodos till dem. Men bara för det så gör inte det de gör mot den palestinska befolkningen till något rätt. Det är Olika frågor. En kan mörda barn och för att sedan göra goda handlar. Det gör inte att mörda barn rätt.


    Tråden handlar inte om palestinierna men på tal om dom, vad tror du?

    Om ISIS skulle ta sig in och angripa Israelerna, tror du då att palestinska hamas skulle vara lojala mot ISIS och stå på deras sida?
Svar på tråden Israel vs. Islamiska Staten