• Anonym (Q)

    Andra som ska börja nätdejta och vill utbyta erfarenheter? :)

    Jag är en tjej, drygt 30 år, som blev lämnad av mitt ex för ett år sedan och har varit ganska nere sedan dess. Har fortfarande inte kommit över honom och har insett att jag måste göra någonting för att komma vidare - möta nya personer och kanske hitta någon ny att bli förälskad i. Så därför ska jag testa nätdejting! Jag har aldrig gjort det tidigare och har bara hört en massa rykten om hur det ska vara, så nu är jag nyfiken på att testa! Solig

    Jag tänkte att de vore roligt om några fler ville hänga på i tråden och utbyta erfarenheter och tips och kanske följas åt på vägen till kärleken som varar Glad

    Jag gjorde ett konto på happy pancake igår för det är en sida jag hört talas om och som verkar ganska populär plus att den var gratis (och min väninna träffade sin man där). Får se om jag testar någon av de andra sidorna sedan beroende på hur det går här Drömmer

    Jag fyllde i hela profilen och lade till lite bilder. Vet inte riktigt vilka bilder man ska ha men jag försökte ta med en helfigurbild och några ansiktsbilder och hoppas det blir bra. Browsade runt och läste lite på några andras profiler men skrev ingenting till någon.

    När jag loggade in imorse så hade jag fått ett tjugotal nya mail! Trodde inte att man fick så här mycket mail när man ändå är över 30 och jag är långt ifrån så snygg som många av de andra tjejerna jag såg där. Har inställt på att åldern inte är viktig så jag fick mail från en kille som var 21 och likaså en som var 55. Roligt med en blandning Glad

    Jag svarade på alla mailen för det kändes trevligast. Vissa av dem visste jag direkt inte skulle leda till något så då skrev jag det (tex där våra intressen skilde sig markant åt), vissa som kändes lite "nja..." svarade jag ganska kort på och så några skrev jag lite längre till när det var något mer deras profil som kändes bra. Dock var det ingen som jag sådär tyckte var jättesnygg och nu när jag tänker tillbaka på dem några timmar efteråt så minns jag knappt vad vi skrivit om eller hur de såg ut. Minns en av de lite yngre för att han skrev om rymden vilket jag tycker är intressant, men får se vartåt det utvecklar sig.

    Vore jättespännande att höra om hur det går för någon annan, speciellt någon som är lika ny på detta som jag! Solig

  • Svar på tråden Andra som ska börja nätdejta och vill utbyta erfarenheter? :)
  • Anonym (man)
    Anonym (Q) skrev 2014-08-22 14:33:48 följande:
    Jag skickade två förstamail idag så någon lycklig kille får vara med om det i alla fall Flört Jag skickade också två mail till killar som jag inte har något gemensamt med och därför inte vill dejta bara för att säga att jag tyckte de var fina på bilderna, tänkte att det kanske boostar någons självförtroende lite Glad Jag har faktiskt svarat på alla mail hittills, även om några svar har blivit bara att vi inte passar ihop men lycka till, typ. Får se om jag orkar hålla uppe det. Har fått en lite bättre känsla för en kille som jag skickat 2-3 mails till nu fram och tillbaka. Vi har bara pratat ytligt om ett intresse vi båda har men han känns intelligent och trevlig och ser söt ut i alla fall på den enda bild han har. Svårt att bedöma sådär från en bild men men. En av de jag mailade idag verkade intressant också och han fick jag också en bra känsla för men får se om han svarar. Jag är ett år äldre än vad hans "gräns" är så vi får se.

    Jag tycker det är lite mysko det där med gränser. Nästan alla killar accepterar tjejer max ett år äldre och så kanske tio år yngre. Undrar hur det kommer sig? Man blir ju lite off och vill inte skriva om man inte är inom åldersspannet och tråkigt att bli nobbad av en kille två år yngre för att man är "för gammal" liksom. Själv har jag satt mitt åldersspann 18-99 Drömmer

    Har du någon du pratar med lite mer eller som du har en bra känsla för just nu? Hur gick det med de tjejerna du dejtade, hur kommer det sig att det rann ut i sanden med dem?
    Anonym (Genomskinlig) skrev 2014-08-22 10:35:12 följande:

    Jaså, ingen reklam. Nåja, något känns inte riktigt rätt i alla fall.


    Vad är det som inte känns riktigt rätt? Förvånad

    Ja någons boostar du nog, var dock inte mitt, haha :)

    Jag är 28 och kör spannet 24-32, varför så litet? tja, känns rätt, helt enkelt. De flesta på HP är i den åldern också. Bör inte vara några problem så. I denna ålder så är man ju ofta på samma ställe i livet också tänker jag :)

    Bryr mig faktiskt inte så mycket om utseendet(bilderna meh spelar inte så stor roll, finner många attraktiva, lite krav har jag så klart), men jag tränar en del och ser gärna att tjejen också tar hand om kroppen lite iallafall. så det viktigaste för mig är få igång en konversation och där får man känslan om det funkar eller inte., presentationer i all ära, men många är rätt intetsägande. Får inte i gång så många konversationer, så blir lite jobbigt, haha.

    Fick rätt bra kontakt med en, utväxlade ett antal mail, konversationen flöt på väldigt bra, men sedan så loggade hon inte in längre. tråkigt, men så kan det gå.

    två första var väl på 4 dejter var, den första "du är jätte trevlig och jag har väldigt trevligt med dig, men... " =D. Den andra kände vi båda att det helt enkelt inte var rätt, den 3e ska jag träffa nu igen på lördag, det är väl också den tjej som känns bäst, får se hur det går.
  • isolande

    Jag träffade min man på Spraydate för 5 år sedan. Idag är vi gifta och har två barn.Han var den första jag skrev till och han svarade och föreslog träff IRL efter en vecka ungefär. Sedan sågs vi kanske en månad innan det sa klick. Han hade nätdejtat länge på både match och Spraydate.

    För min del hade jag ALDRIG träffat min man om det inte var för Spraydate. Jag var en sån som ville träffa rockmusiker eller extremsportare och raggade friskt på suspekta klubbar. Min man är en vanlig svennebanan med ordnad ekonomi och mental hälsa. Sådana umgicks jag inte alls med innan jag nätdejtade Drömmer.

  • Arcnice

    Hallå där. Får önska dig lycka till med nätdejtandet.

    Angående åldersintervall på de män söker tror jag mycket är kopplat till möjligheten att få egna barn, men beror givetvis på vilken ålder mannen själv har.
    Jag är själv 33 år och söker kvinnor 24 - 35 år (vill nog helst träffa någon 28 - 31 år), och tänker så här; Jag vill helst vara i en relation 1.5 - 2 år innan vi skaffar barn för att hinna lära känna varandra ordentligt samt hinna med att göra saker som ett par vilket inte är lika möjligt när man väl fått barn, där av den övre gränsen. Kring den nedre gränsen tänker jag att 9 år yngre, då är vi ändå hyfsat nära varandra i vilket stadium i livet vi är i, och många har plugga färdigt eller är på slutet av sina studier vid den åldern och har förhoppningsvis en stabil framtid gällande jobb mm. i den åldern.

    Detta är ju givetvis något jag måste omvärdera ju äldre jag själv blir, men så ser det ut idag.

  • Anonym (Q)
    Anonym (man) skrev 2014-08-22 15:43:26 följande:
    Ja någons boostar du nog, var dock inte mitt, haha :)

    Jag är 28 och kör spannet 24-32, varför så litet? tja, känns rätt, helt enkelt. De flesta på HP är i den åldern också. Bör inte vara några problem så. I denna ålder så är man ju ofta på samma ställe i livet också tänker jag :)

    Bryr mig faktiskt inte så mycket om utseendet(bilderna meh spelar inte så stor roll, finner många attraktiva, lite krav har jag så klart), men jag tränar en del och ser gärna att tjejen också tar hand om kroppen lite iallafall. så det viktigaste för mig är få igång en konversation och där får man känslan om det funkar eller inte., presentationer i all ära, men många är rätt intetsägande. Får inte i gång så många konversationer, så blir lite jobbigt, haha.

    Fick rätt bra kontakt med en, utväxlade ett antal mail, konversationen flöt på väldigt bra, men sedan så loggade hon inte in längre. tråkigt, men så kan det gå.

    två första var väl på 4 dejter var, den första "du är jätte trevlig och jag har väldigt trevligt med dig, men... " =D. Den andra kände vi båda att det helt enkelt inte var rätt, den 3e ska jag träffa nu igen på lördag, det är väl också den tjej som känns bäst, får se hur det går.
    Då hade du missat mig med ett år Drömmer Men har man fasta gränser för vad man kan tänka sig så är det ju bra att man skriver ut det. Dock blir jag ganska off när jag får ett mail av en kille som skriver sig vilja träffa tjejer 22-32 tex och så är jag ett år äldre. Då känns det mer som att han egentligen vill ha någon yngre men kan "gå med på" att träffa mig och det känns inte så roligt. Jag tänker att det är bra att ha sina yttersta gränser som gränser även om man givetvis inte vill ha vem som helst inom det spannet heller.

    Jag går ganska mycket efter bilderna - inte bara utseendet för har personen snälla ögon så kommer man långt med mig men man ser ofta vad det är för slags person på dem, om han är väldigt sportig och aktiv eller väldigt social eller vad han har för böcker i lägenheten. Ja lite sånt Tungan ute Men så är det viktigt hur han uttrycker sig i text också så man ser om man matchar Glad

    Lycka till ikväll med dejten då! Solig
    isolande skrev 2014-08-22 15:53:29 följande:

    Jag träffade min man på Spraydate för 5 år sedan. Idag är vi gifta och har två barn.Han var den första jag skrev till och han svarade och föreslog träff IRL efter en vecka ungefär. Sedan sågs vi kanske en månad innan det sa klick. Han hade nätdejtat länge på både match och Spraydate.

    För min del hade jag ALDRIG träffat min man om det inte var för Spraydate. Jag var en sån som ville träffa rockmusiker eller extremsportare och raggade friskt på suspekta klubbar. Min man är en vanlig svennebanan med ordnad ekonomi och mental hälsa. Sådana umgicks jag inte alls med innan jag nätdejtade Drömmer.


    Härligt! Solig
    Arcnice skrev 2014-08-22 17:53:27 följande:

    Hallå där. Får önska dig lycka till med nätdejtandet.

    Angående åldersintervall på de män söker tror jag mycket är kopplat till möjligheten att få egna barn, men beror givetvis på vilken ålder mannen själv har.
    Jag är själv 33 år och söker kvinnor 24 - 35 år (vill nog helst träffa någon 28 - 31 år), och tänker så här; Jag vill helst vara i en relation 1.5 - 2 år innan vi skaffar barn för att hinna lära känna varandra ordentligt samt hinna med att göra saker som ett par vilket inte är lika möjligt när man väl fått barn, där av den övre gränsen. Kring den nedre gränsen tänker jag att 9 år yngre, då är vi ändå hyfsat nära varandra i vilket stadium i livet vi är i, och många har plugga färdigt eller är på slutet av sina studier vid den åldern och har förhoppningsvis en stabil framtid gällande jobb mm. i den åldern.

    Detta är ju givetvis något jag måste omvärdera ju äldre jag själv blir, men så ser det ut idag.


    Tack tack {#emotions_dlg.flower} Jag tror inte direkt att jag kommer ha några problem att skaffa barn om tio år om jag ska vara ärlig och förhoppningsvis vill den jag träffar ha barn innan dess, men 35 är inte en fast gräns på något sätt för att skaffa barn, vilket kan vara bra att veta. De flesta kvinnor är fertila en bit över 40, bara att det kan ta några månader istället för att det fungerar på första försöket. Vore jättetrist att bli bortvald av en sådan anledning Obestämd Jag hajar till lite när jag ser att män söker mycket yngre kvinnor men bara något år äldre i alla fall, så det kan ju vara värt att veta ifall fler skulle tänka som jag, men det kanske de inte gör. Det finns i alla fall ett ställe att välja om man vill ha barn eller ej på hp så där kan det ju vara värt att kolla. En äldre kvinna som kryssar i ja borde ju ha koll på om hon kan få det eller inte liksom Glad
  • Anonym
    Anonym (Q) skrev 2014-08-23 11:24:38 följande:
    Då hade du missat mig med ett år Drömmer Men har man fasta gränser för vad man kan tänka sig så är det ju bra att man skriver ut det. Dock blir jag ganska off när jag får ett mail av en kille som skriver sig vilja träffa tjejer 22-32 tex och så är jag ett år äldre. Då känns det mer som att han egentligen vill ha någon yngre men kan "gå med på" att träffa mig och det känns inte så roligt. Jag tänker att det är bra att ha sina yttersta gränser som gränser även om man givetvis inte vill ha vem som helst inom det spannet heller.

    Jag går ganska mycket efter bilderna - inte bara utseendet för har personen snälla ögon så kommer man långt med mig men man ser ofta vad det är för slags person på dem, om han är väldigt sportig och aktiv eller väldigt social eller vad han har för böcker i lägenheten. Ja lite sånt Tungan ute Men så är det viktigt hur han uttrycker sig i text också så man ser om man matchar Glad

    Lycka till ikväll med dejten då! Solig
    isolande skrev 2014-08-22 15:53:29 följande:

    Jag träffade min man på Spraydate för 5 år sedan. Idag är vi gifta och har två barn.Han var den första jag skrev till och han svarade och föreslog träff IRL efter en vecka ungefär. Sedan sågs vi kanske en månad innan det sa klick. Han hade nätdejtat länge på både match och Spraydate.

    För min del hade jag ALDRIG träffat min man om det inte var för Spraydate. Jag var en sån som ville träffa rockmusiker eller extremsportare och raggade friskt på suspekta klubbar. Min man är en vanlig svennebanan med ordnad ekonomi och mental hälsa. Sådana umgicks jag inte alls med innan jag nätdejtade Drömmer.


    Härligt! SoligTack tack {#emotions_dlg.flower} Jag tror inte direkt att jag kommer ha några problem att skaffa barn om tio år om jag ska vara ärlig och förhoppningsvis vill den jag träffar ha barn innan dess, men 35 är inte en fast gräns på något sätt för att skaffa barn, vilket kan vara bra att veta. De flesta kvinnor är fertila en bit över 40, bara att det kan ta några månader istället för att det fungerar på första försöket. Vore jättetrist att bli bortvald av en sådan anledning Obestämd Jag hajar till lite när jag ser att män söker mycket yngre kvinnor men bara något år äldre i alla fall, så det kan ju vara värt att veta ifall fler skulle tänka som jag, men det kanske de inte gör. Det finns i alla fall ett ställe att välja om man vill ha barn eller ej på hp så där kan det ju vara värt att kolla. En äldre kvinna som kryssar i ja borde ju ha koll på om hon kan få det eller inte liksom Glad
    Jodå, jag vet att de flesta är fertila till en bit över 40 men chanserna minskar och riskerna för komplikationer ökar ju med åldern. Dessutom vill jag som jag skrev hinna med parrelationen innan barn och ju äldre kvinnan är (mannen också för den delen) ju mer "bråttom" blir det.

    Apropå att män söker mycket yngre och bara lite äldre, gäller i princip tvärtom för många kvinnor vad jag har sett. Generellt är det så att mannen oftast är den äldre i ett förhållande.
  • Anonym (Q)
    Anonym skrev 2014-08-23 11:57:57 följande:
    Jodå, jag vet att de flesta är fertila till en bit över 40 men chanserna minskar och riskerna för komplikationer ökar ju med åldern. Dessutom vill jag som jag skrev hinna med parrelationen innan barn och ju äldre kvinnan är (mannen också för den delen) ju mer "bråttom" blir det.

    Apropå att män söker mycket yngre och bara lite äldre, gäller i princip tvärtom för många kvinnor vad jag har sett. Generellt är det så att mannen oftast är den äldre i ett förhållande.
    Okej, där tänker jag snarare att riskerna även ökar för komplikationer om mannen är äldre. Då kan det ju vara så att det är bra om bara du är äldre och inte hon för att minska riskerna men jag får ändå en dålig känsla över det. Lite som att "Jag är inte perfekt, men vill att du ska vara det" istället för "Jag är inte perfekt och inte du heller, låt oss vara imperfekta tillsammans" typ. Men men, mycket möjligt att det bara är jag som tänker så och att andra tjejer föredrar killar som gillar yngre som du säger.
  • Anonym (dejtingsugen)

    Är själv registrerad på HP och tycker det är så svårt att få kontakt med någon tjej. Mejlade lite med en tjej och hon frågade ganska fort om vi skulle träffas. Nu såhär i efterhand ångrar jag detta men man lär sig av sina misstag. Jag lärde mig mer kring vad det är jag söker efter.

    När vi träffades så var det som att hon hade en mall i huvudet kring vad hon skulle fråga om och denna lista betades av. Hon var ganska på och frågade en hel del kring hur jag kände kring detta och om jag ville träffas igen. Känner att hon inte var något för mig och kommer vara mer noga innan jag träffar någon fler.

  • Anonym (man)
    Anonym (Q) skrev 2014-08-23 11:24:38 följande:
    Då hade du missat mig med ett år Drömmer Men har man fasta gränser för vad man kan tänka sig så är det ju bra att man skriver ut det. Dock blir jag ganska off när jag får ett mail av en kille som skriver sig vilja träffa tjejer 22-32 tex och så är jag ett år äldre. Då känns det mer som att han egentligen vill ha någon yngre men kan "gå med på" att träffa mig och det känns inte så roligt. Jag tänker att det är bra att ha sina yttersta gränser som gränser även om man givetvis inte vill ha vem som helst inom det spannet heller.

    Jag går ganska mycket efter bilderna - inte bara utseendet för har personen snälla ögon så kommer man långt med mig men man ser ofta vad det är för slags person på dem, om han är väldigt sportig och aktiv eller väldigt social eller vad han har för böcker i lägenheten. Ja lite sånt Tungan ute Men så är det viktigt hur han uttrycker sig i text också så man ser om man matchar Glad

    Lycka till ikväll med dejten då! Solig
    isolande skrev 2014-08-22 15:53:29 följande:

    Jag träffade min man på Spraydate för 5 år sedan. Idag är vi gifta och har två barn.Han var den första jag skrev till och han svarade och föreslog träff IRL efter en vecka ungefär. Sedan sågs vi kanske en månad innan det sa klick. Han hade nätdejtat länge på både match och Spraydate.

    För min del hade jag ALDRIG träffat min man om det inte var för Spraydate. Jag var en sån som ville träffa rockmusiker eller extremsportare och raggade friskt på suspekta klubbar. Min man är en vanlig svennebanan med ordnad ekonomi och mental hälsa. Sådana umgicks jag inte alls med innan jag nätdejtade Drömmer.


    Nja, tycker du fokuserar lite väl på det där med åldern =) 

    Angående bilderna så förstår jag, jag menar du får ju 21? mail första dagen, klart du kan välja annorlunda än jag.  även om just kanske ditt sätt var lite annorlunda, man kanske ska ställa en trave böcker lite snyggt i bakgrunden på profilbilden med ett tennisrack lutandes mot. haha.

    Tack tack, ja dejten gick fint. Middag hos mig, vi hade det trevligt, blev sex och allmänt mysande. men vet inte, när vi träffas är allt bra och trevligt, problemet ligger väl kanske i mellan dejterna, då är det inte så mycket kommunikation. några sms här och där. aja tidigt stadium än så länge. får se hur det fortlöper. :)

    Har du hittat något intressant än?
  • Anonym (Maria)

    TS jag håller med dig, avtändande med man som är 42 och söker kvinna 25-41. Ser korkat ut på nåt vis. Men visst, jag är 38 och vill inte ha fler barn så de jag letar efter vill inte heller det och skriver inte så. Men jag håller med dig om att det är avtändande.

  • Påven Johanna
    Anonym (Q) skrev 2014-08-23 11:24:38 följande:
    Då hade du missat mig med ett år Drömmer Men har man fasta gränser för vad man kan tänka sig så är det ju bra att man skriver ut det. Dock blir jag ganska off när jag får ett mail av en kille som skriver sig vilja träffa tjejer 22-32 tex och så är jag ett år äldre. Då känns det mer som att han egentligen vill ha någon yngre men kan "gå med på" att träffa mig och det känns inte så roligt. Jag tänker att det är bra att ha sina yttersta gränser som gränser även om man givetvis inte vill ha vem som helst inom det spannet heller.

    Jag går ganska mycket efter bilderna - inte bara utseendet för har personen snälla ögon så kommer man långt med mig men man ser ofta vad det är för slags person på dem, om han är väldigt sportig och aktiv eller väldigt social eller vad han har för böcker i lägenheten. Ja lite sånt Tungan ute Men så är det viktigt hur han uttrycker sig i text också så man ser om man matchar Glad

    Lycka till ikväll med dejten då! Solig
    isolande skrev 2014-08-22 15:53:29 följande:

    Jag träffade min man på Spraydate för 5 år sedan. Idag är vi gifta och har två barn.Han var den första jag skrev till och han svarade och föreslog träff IRL efter en vecka ungefär. Sedan sågs vi kanske en månad innan det sa klick. Han hade nätdejtat länge på både match och Spraydate.

    För min del hade jag ALDRIG träffat min man om det inte var för Spraydate. Jag var en sån som ville träffa rockmusiker eller extremsportare och raggade friskt på suspekta klubbar. Min man är en vanlig svennebanan med ordnad ekonomi och mental hälsa. Sådana umgicks jag inte alls med innan jag nätdejtade Drömmer.


    Härligt! SoligTack tack {#emotions_dlg.flower} Jag tror inte direkt att jag kommer ha några problem att skaffa barn om tio år om jag ska vara ärlig och förhoppningsvis vill den jag träffar ha barn innan dess, men 35 är inte en fast gräns på något sätt för att skaffa barn, vilket kan vara bra att veta. De flesta kvinnor är fertila en bit över 40, bara att det kan ta några månader istället för att det fungerar på första försöket. Vore jättetrist att bli bortvald av en sådan anledning Obestämd Jag hajar till lite när jag ser att män söker mycket yngre kvinnor men bara något år äldre i alla fall, så det kan ju vara värt att veta ifall fler skulle tänka som jag, men det kanske de inte gör. Det finns i alla fall ett ställe att välja om man vill ha barn eller ej på hp så där kan det ju vara värt att kolla. En äldre kvinna som kryssar i ja borde ju ha koll på om hon kan få det eller inte liksom Glad
    Dina teorier om ålder, fertilitet och att det "kan ta några månader istället" är verkligen ett riskabelt och långt ifrån riktigt resonemang. 
  • Anonym (M3)

    Jag träffade min sambo/särbo på HP för 3,5 år sen. Jag hann dejta kanske 6-7 andra killar innan han dök upp. Jag tyckte alla de killar jag hann träffa var vettiga och trevliga, vi hade kul på dejterna och så, men bara han kändes helt rätt för mig. Normala eller inte, vad vet jag? Introvert och nördig är han, precis som jag, så vi passar ihop och förstår varandra väldigt bra. Förhållandet är stabilt, vi bråkar aldrig och har det helt enkelt bra tillsammans även såhär efter den initiala förälskelsefasen. (Vi är särbo på vardagar varannan vecka för att vi har barn i skolor på varsin ort och det funkar bra att ha det så - därför har vi valt att inte flytta ihop på heltid eftersom det i så fall skulle ske på barnens bekostnad.)

    Pro tip 1: Jag tror på att träffas IRL relativt snabbt om man verkar kompatibel efter några mail eller chatsessioner (kanske telefonsamtal om man inte är så introvert som vi är) eftersom man då undviker att bygga upp någon inre bild av varandra som sen sannolikt inte stämmer överens med verkligheten. Det blir lätt "fel" om man väntar för länge är min erfarenhet. Max ett par veckor skulle jag säga.

    Pro tip 2: Trots att man träffas snabbt efter den inledande kontakt på sajten bör man vara selektiv och bara dejta dem som "känns" som att de kan vara rätt. Lita på magkänslan, som någon skrev. Anledning: Dejtar man för många "fel" personer tror jag att det är lätt hänt att man ger upp och dömer ut nätdejtingen helt innan man hittat rätt.

    Det var lite tankar från mig så här några år senare. Hoppas att ni hittar era soulmates där ute!

Svar på tråden Andra som ska börja nätdejta och vill utbyta erfarenheter? :)