Inlägg från: Anonym (Qwe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Qwe)

    17 år och gravid

    Du har rätt, ålder är bara en siffra!

    Men, kan du ge barnet det de behöver? Tak över huvudet? Kläder på kroppen? Mat i magen? Oavsett om man är 17 eller 40 så anser jag! Vad gör du om pojkvännen drar? Vad gör du om dina föräldrar inte stöttar dig med boende?

  • Anonym (Qwe)
    Anonym (Trådstartare) skrev 2014-08-21 19:49:30 följande:
    Mina föräldrar skulle aldrig, aldrig, aldrig skicka ut mig från huset. Speciellt inte den lilla tiden som jag har kvar här hemma. Vi har kollat på lägenhet i många månader nu och vi flyttar till våren. Det blir alltså max 1-2 månader hemma och det skulle dom verkligen inte överklaga. Vi har pengar så det är inget problem, både jag och pojkvännen är uppfödda i "fina" familjer och har ett stort sparkapital. 

    Att min pojkvän drar ifrån mig och barnet kommer det självklart finnas rimliga chanser till. Men han skulle aldrig göra det på ett dumt sätt, det skulle bli som en vanlig separation och han skulle vilja vara lika delaktig som jag i barnet. Jag känner honom såpass väl. 
    Då är det upp till dig men lyssna på din pojkvän, det är hans liv med! Det valet du tar påverkar inte bara dig även ifall din åsikt väger tyngst...
  • Anonym (Qwe)
    Anonym (Trådstartare) skrev 2014-08-21 20:54:07 följande:
    Självklart lyssnar jag på honom också, men han kommer aldrig kunna tvinga mig. Vi kommer ha många diskussioner om detta, men börjar bli så himla stressad eftersom att jag isåfall vill att en abort ska vara så smärtfri som möjligt.. 

    Men har hört att man kan bli sövd under en skrapning. Stämmer det? 
    Jag blev det när jag gjorde en abort när jag var 16 år (22 år sedan) Vet tyvärr inte hur det är idag...
Svar på tråden 17 år och gravid