• guchi

    Jag stör mig på en reklamsnutt

    Abbas reklam där familjen lagar till lax och där pappan skär gurka och frågar "Hörni. Vet ni vad är det för likhet..." och dotter avbryter honom och säger "... på en polis och en lax". Jag uppfattar inte vad han säger efter det. "Vadå har ni.... ???

  • Svar på tråden Jag stör mig på en reklamsnutt
  • Adorabellen
    Nerd skrev 2014-08-25 12:24:00 följande:

    jag måste bara ta tillfället i akt och gnälla på en annan reklam!

    Är det momondo det är reklam för? resesajt.

    En tjej som håller huvudet upp o ner på en balkong, rullar runt i hotellsängen och badar i ett "vintagebadkar". Blä så töntigt och töntig tjatig musik! dessutom känns det som att det är helt fel röst på tjejen i reklamen..

    får krupp av den haha!


    Du tänker på Trivago reklamen :P sjukt störande reklam haha
  • Janneby

    Det här ju solklart. Skrattande
    En gång i tiden arbetade jag med reklam, då var reklam mer produktinformation.
    Naturligtvis med fina bilder/filmer etc för att höja produkten men inriktningen var att förklara produkten informativt och sakligt.

    Volvo var inte Zlatan som badade, man kunde inte gräva ett 5 meter brett dike i flera kilometer bara för att man ätit fil. Omega finns i vanlig kost från havet/sjö så varför betala dyrt när vi får samma sak när vi kan fiska/meta en kväll?
    Det är dessutom roligt för hela familjen eller helt ensam om så är.
    Även om det inte nappar så har själen vilat, frisk luft lite motion vid vågornas brus, prova, det är jätte fint både för dig och plånboken.

    Reklamen som finns nu upplever jag mer som ADHD än produktinformation.
    På min fjärrkontroll finns det en knapp "OFF", jag använder den ofta och beslutar sjäv om jag vill bli terroriserad eller inte.

    Jag har ett enkelt svar på tråd-frågan, att göra folk nyfiken helt enkelt.
    Det skulle inte förvåna mig om det finns människor som nyfiket ser reklamen för att finna svaret, den med laxen & Polisen.

    Själv undrar jag om det blir väder i morgon men det är nog lika solklart som att usel reklam kommer att fortsätta.
    Köp inte vad du ser, välj sälv vad du känner är best för dig!

    Se bara att detta blivit en tråd på flera forum men köper du?
    Prova "OFF" och lev.
    Mvh Janne


    Min ofärdiga hemsida. www.spiritforge.se
  • Janneby

    Intressant det här..
    Tänk att en liten reklamsnutt väcker sådant intresse. Då är den ju ganska lyckad då många väljer att diskutera detta vilket naturligtvis var tanken.
    Glad


  • guchi

    Fast Ekströms senaste, den med chokladpuddingen är ganska bra. Den saknar ljudslinga helt och hållet. Skrattande

  • cirkusmusen

    Haha mjölkchokladen. Jag undrar hur hon kan äta så mycket choklad under 2 minuter men ändå inte ha en fläck på tänderna..

  • guchi
    cirkusmusen skrev 2014-10-27 19:53:12 följande:
    Haha mjölkchokladen. Jag undrar hur hon kan äta så mycket choklad under 2 minuter men ändå inte ha en fläck på tänderna..
    Vilken mjölkchoklad ?
  • guchi
    cirkusmusen skrev 2014-10-27 20:40:54 följande:
    Marabous reklam längre upp.
    Visste inte att dom hade Japp redan då Förvånad
Svar på tråden Jag stör mig på en reklamsnutt