Inlägg från: Anonym (Bedragen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bedragen)

    Mannen med dubbellivet

    Igår fick jag veta att mannen jag varit ihop med i drygt 2 år haft ytterligare en relation under hela tiden vi var tillsammans. Jag har misstänkt att det fanns en annan en tid men först igår fick jag kontakt med den andra kvinnan och fick alla mina misstankar bekräftade.  Han gjorde henne även med barn och var med henne på sjukhuset i vintras när hon gjorde abort. Hon fick reda på att han hade en relation med mig i våras och bröt med honom då. Han har sagt samma saker till oss bägge, att vi är hans livs största kärlek, att det inte finns någon annan bla bla. Allt var bara lögner.  Han firade jul med henne ena dagen och med mig andra dagen, varje år, bara som exempel.


    Dagen efter att han varit med henne på sjukhuset för aborten sov han hos mig. Magstarkt kan man tycka?!


    Jag och den andra kvinnan har pratat en hel del sista dygnet och vi känner oss så grundlurade, ledsna och besvikna. Fan vad ont det här gör! 


    Han vet inte om att hon och jag har pratat eller att vi vet precis vad han hållit på med.  En del av mig önskar konfrontera honom (eller ta bilen och köra över honom, känns också som ett alternativ) och en annan del säger åt mig att bara gå vidare och glömma.


    Hur kommer man över en sån här sak? Kan man lita på någon igen? Hur tusan ska jag hantera ilskan som kokar i mig? 


    Är det någon som har erfarenhet och har några bra råd hur man hanterar nåt sånt här, för jag tror jag snart exploderar av sorg och ilska? 

  • Svar på tråden Mannen med dubbellivet
  • Anonym (Bedragen)

    Tack för ditt stöd! Ja han är inte värd att repa lacken på bilen, så jag kommer inte köra över honom, även om det känns rätt skönt att vila i den tanken just nu. 

  • Anonym (Bedragen)

    Tack för era svar! Ja att lita på någon igen kommer nog bli svårt, men jag har kontaktat en kurator nu och hoppas få en tid. 


    Jag tänker på alla meddelanden han skickat de senaste veckorna där han bedyrar hur mycket han älskar mig osv och jag mår fysiskt illa och nästan kräks över falskheten och dubbelspelet. Och så sitter den där otäcka känslan i magen över att en person jag trodde jag kände inte alls är den personen och jag undrar om det är fler kvinnor därute som han också "har/haft en relation med" och inte bara oss två?


    Den otäcka känslan/insikten att man inte alls känner någon man stått när är nästan det värsta just nu.  

  • Anonym (Bedragen)
    Anonym (Man) skrev 2014-08-25 12:01:49 följande:
    Han kan mycket väl älska dig trots sitt dubbelspel.

    Känslan av att blivit lurad av någon man trodde sig känna vet jag precis hur det är. Jag rekommenderar dig ändå att gå till en riktig psykolog. Min hade KBT-inriktning och det funkade mycket bra. Det hjälpte mig mycket och dessutom ganska snabbt. Kurator är jag osäker på om de kan ge samma hjälp.

    Ja du har nog rätt kring psykologen, tror att kuratorn dock kan skriva remiss eller liknande för att slussa mig vidare till rätt hjälp, så jag kommer försöka få en tid hos henne i vilket fall. Bra tips med KBT.


    Hur har ni som blivit bedragna känt? Känner ni också äckel inför era ex, jag har varit nära att spy flera ggr idag för jag har såna äckelkänslor inför honom. 

  • Anonym (Bedragen)
    smulpaj01 skrev 2014-08-25 12:44:16 följande:

    Jag förstår inte hur han lyckades? Hade han aldrig mobilen på när han var med dig? Hittade du aldrig nån personlig ägodel hemma hos honom från den andra?

    Träffade han er varannan vecka?

    Usch, lider med dig!


    Ja du, vi ställer oss samma fråga, den andra kvinnan och jag. Han träffade oss båda flera gånger i veckan. Jag sov ofta hos honom och hade lite prylar där men hon sov aldrig där utan de sågs hos henne. 


    Jodå mobilen hade han på jämt men hade den alltid intill sig och ingen annan fick röra den. Han vägrade blir kompis med nån av oss FB för då hade vi ju kunnat avslöja honom. Jag undrade flera gånger om henne men han ljög och sa att det var hans ex som blivit skvatt galen och inte kunde hantera att han dumpade henne strax innan han och jag träffades. Till henne sa han att han bara var kompis med mig, hon avslöjade honom en gång när hon hittade min blogg och bevis på att han ljög, men då drog han en ny lögn om att vi gjort slut. 


    Ja det är en så lång härva av lögner att jag inte fattar hur han lyckades hålla reda på allt. Hoppas karma kommer och biter honom rejält i arslet.

  • Anonym (Bedragen)
    Sarah1990 skrev 2014-08-25 13:04:38 följande:

    Skulle ju i och för sig vara kul att bjuda in honom till middag och se till att duka för 3 och bjuda in kvinna nr 2 också, haha.
    Bara för att slänga i ansiktet på honom att han inte var så jävla smart som han trodde.
    Kvinnan nr 2 verkade ju dock vettig som bröt med honom då hon fick reda på det, hoppas du gör samma sak om du inte är redo att eventuellt leva med mer än en person.


    Tar hellre en kula i huvudet än tar tillbaka honom, känns det som. Vi är finito.


    Jag är så äcklad av honom att jag faktiskt spytt några ggr idag. 


    Ja det vore verkligen intressant att se hur han skulle reagera om både kvinna 2 och jag konfronterade honom? Det skulle nog bli både svettigt och en smula skitnödigt för honom. :D Men det är bäst jag låter bli konfrontationer/möten för skulle det finnas tillhyggen i närheten vet jag inte om jag skulle kunna besinna mig. D

  • Anonym (Bedragen)
    Sarah1990 skrev 2014-08-25 13:46:38 följande:
    Haha ja jag förstår dig. Min hämndlystna sida tänkte mest att han minsann borde få  lida lite också efter vad han utsatt, inte bara en, utan faktiskt två kvinnor för!
    Tänk tanken - smsa och bjuda över honom på en romantisk middag med chokladdessert. Han tänker att ja visst fan har jag lyckats i livet som klarat av att ha två förhållanden samtidigt och nu även blir inbjuden på härliga middagar.
    Sedan kommer han dit, sätter sig ner, ser att det är dukat till 3. Kvinnan nr 2 står självklart och väntar någonstans och kommer och ringer på strax efter han satt sig till bordet. Du öppnar och ni kramar om varandra och du hälsar henne välkommen.
    När han undrar vafan hon gör där säger du bara att du tänkte att det kunde vara trevligt att ha en liten parmiddag och lära känna varandra lite bättre, för ni har ju trots allt en HEL DEL gemensamt.
    {#emotions_dlg.djavulsk}

    Ja det är också en skön tanke att vila i. Jag ska prata med kvinna 2 hur/eller om vi ska agera. Vi har snackat hela dagen idag. Jag tror i och för sig, om man ska vara hämndlysten, att hämnd ska serveras kall.


    Frågan är om jag blir lyckligare av att ge igen? Vet inte.


    Jag kanske ska be kvinna 2 att meddela honom att hon har fått nån hemsk venerisk sjukdom, så att han måste komma och erkänna sin otrohet för mig och så han får våndas över hur jag ska ta det?  

  • Anonym (Bedragen)
    Sarah1990 skrev 2014-08-25 14:44:18 följande:

    Haha du ser, en annan idé om hämnd ;)

    Ett ljus i allt mörker - har själv blivit kompis med två st tjejer genom hemska killar.
    Den första då jag var tonåring - killen och jag träffades några månader och en gång då jag precis fått på mig kläderna kommer en annan tjej till honom, han presenterar mig som sin kompis och henne som tjejen han dejtar. Ja, jag kände mig rätt lurad.
    Hon flög på mig ett tag senare och frågade ut mig vad vi hade ihop, jag var ärlig mot henne och hon blev jätteledsen. Senare förstod hon att det var vi båda som vart utnyttjade av honom och att det var HAN som borde få skiten. Såg honom för ett tag sedan - småfet, finnig, börjar bli tunnhårig och är med största sannolikt singel. Kändes rätt bra.
    Andra gången var då jag träffade en nyvunnen kompis och hennes kille för ca 2 år sedan (de hade varit tillsammans i flera år). Jag hade precis flyttat till samma stad som hennes kille och då hon var där träffades vi alla tre och hade det supertrevligt. Senare började han skicka sms om att han ville ses, jag såg genom mina blåa ögon och trodde han ville vara snäll då jag inte kände någon. Han började flirta, jag berättade allt för tjejen, de gjorde slut och sedan dess har vi varit jättebra kompisar för att hon visste att jag var 100% ärlig! Han är säkert fortfarande sur på mig men jag kunde inte bry mig mindre - skit ska skit ha!

    Hoppas det kommer bli likadant för dig - om några år ser du honom där med ölmage, finnar och en billig öl på  handen när han står ensam på dansgolvet och desperat försöker ragga till sig allt som rör sig. ;)


    Haha! Tack där fick du mig att le för första gången sen igår. Jag tror faktiskt jag kan bli vän med Kvinna 2, vi får se. 


    I övrigt har dagen ägnats åt för helsike mycket ruvande på hämnd, men jag ska nog låta bli det.  Jag tror det räcker med att jag idag "råkade" nämna för en av hans arbetskamrater (manlig, men århundradets största skvallertant) vad fanskapet gjort. Och den arbetskamraten råkar tycka hjärtligt illa om personen i fråga, så jag kan nog luta mig tillbaka och låta djungeltelegrafen sköta resten. My job is done!


    Nu ska jag bara hitta ett sätt att gå vidare och läka ihop. Hur nu det ska gå till?  

  • Anonym (Bedragen)

    Hej! 

    Har varit med om samma sak. 
    Jag och en kille blev störtförälskade i varandra, vi gjorde inget annat än umgås och såg bara varandra. Några månader in i förhållandet såg jag ett sms som ploppade upp på hans mobil där det stod "saknar dej" han blev konstig och bortförklarade det hela... Jag kände på mig att något var fel och kollade hans mobil en natt. Det visade sig att han hade ytterligare en flickvän i sin hemstad. Jag har aldrig blivit så knäckt. Han förklarade det med att han älskade två personer samtidigt. 

    Några månader senare träffade jag min nuvarande kille, jag hade otroligt svårt att lita på honom i början, analyserade allt, men var samtidigt väldigt öppen med varför jag var som jag var. Nu 4 år sedan finns tilliten äntligen där, men ibland vid svaga ögonblick kan den där känslan komma tillbaka men det är sällan nu... man kommer över det men det sätter djupa spår. Killar som han förstår inte hur mycket dom skadar en annan människa. 

    Jag ville bara hämnas första tiden, glad nu att jag inte gjorde det, men fortfarande kan jag komma på mig själv att önska honom allt ont i världen. 

    Hoppas det går bra för dig! Styrkekram

  • Anonym (Bedragen)
    Anonym (Bedragen) skrev 2014-08-26 11:19:25 följande:

    Hej! 

    Har varit med om samma sak. 
    Jag och en kille blev störtförälskade i varandra, vi gjorde inget annat än umgås och såg bara varandra. Några månader in i förhållandet såg jag ett sms som ploppade upp på hans mobil där det stod "saknar dej" han blev konstig och bortförklarade det hela... Jag kände på mig att något var fel och kollade hans mobil en natt. Det visade sig att han hade ytterligare en flickvän i sin hemstad. Jag har aldrig blivit så knäckt. Han förklarade det med att han älskade två personer samtidigt. 

    Några månader senare träffade jag min nuvarande kille, jag hade otroligt svårt att lita på honom i början, analyserade allt, men var samtidigt väldigt öppen med varför jag var som jag var. Nu 4 år sedan finns tilliten äntligen där, men ibland vid svaga ögonblick kan den där känslan komma tillbaka men det är sällan nu... man kommer över det men det sätter djupa spår. Killar som han förstår inte hur mycket dom skadar en annan människa. 

    Jag ville bara hämnas första tiden, glad nu att jag inte gjorde det, men fortfarande kan jag komma på mig själv att önska honom allt ont i världen. 

    Hoppas det går bra för dig! Styrkekram


    Ja jag vet inte hur jag ska lita på någon man igen, faktiskt. Jag är glad att du hittade rätt i livet och tack snälla för att du delande med dig av dina erfarenheter. 
  • Anonym (Bedragen)
    Sarah1990 skrev 2014-08-26 14:01:18 följande:

    "Tiden läker alla sår" säger man men det stämmer faktiskt. Hatar själv att höra det där dumma ordspråket då man behöver något mer konkret, men återigen - det stämmer!
    Mitt tips är att ge det här ett tag att lägga sig, få din hjärna att orientera sig, vänja sig. Prata med de du litar på, rensa ut allt som har med honom att göra. Inse ditt eget värde och vem det egentligen var som förlorade i det hela (HAN!). Träffa familj och vänner, återuppta kontakten med gamla kompisar som du "tappade bort" då du träffade din föredetta. Ta ett gäng smickrande bilder i bra vinklar och lägg upp dom på en dejtingsajt, du kanske inte är intresserad av att ens dejta men det kan ändå hjälpa att få uppmärksamhet från andra, känna sig attraktiv och önskad igen.
    Gör fysiska saker såsom promenader, skaffa gymkort, testa på yoga eller cykla i cirklar på gården.
    Njut av livet, försök se det vackra i allt och låt ingen, absolut ingen, trycka ner dig, få dig att må dåligt, förminska dig eller trampa på dig. Omringa dig med de människor som får dig att må bra.
    Se dig i spegeln varje dag - länge. Le till dig själv. Upprepa.
    Klä dig fint och gör dig iordning så som du trivs och tycker du ser bra ut.
    Le åt andra och var hjälpsam.
    Och sist men inte minst - älska dig själv!

    Det här fixar du! Låt inte någon som honom stå i vägen för din lycka!


    Ja jag börjar på ett nytt toppenjobb på måndag och kommer leta efter ett till boende i den staden där sjag ska jobba, så jag tänker fokusera på mig själv, det nya jobbet och börja på ett nytt kapitel med rena vita sidor som inte är nedsolkade av svek och lögner. Tänker inte tillåta att han får mer av min tid och energi. Tack för dina ord. 
  • Anonym (Bedragen)
    snutt skrev 2014-08-27 09:24:55 följande:

    Jag blev dubbelt lurad, tjejen han träffade på mission i afghanistan var förlovad med en annan kille. Min sambo och hon var bara kompisar. Å det var jag som var dum i huvudet som änns tyckte att det var konstigt att bara de skulle tälta ihop. Han var med henne i över ett år. Och hon har varit här och fikat, gett mig blommor, kramats för att sen knulla med mitt ex i våra sängar etc. Hennes stackars fästman har aldrig fått veta något, inte änns när de gifte sig och hon två månader senare lämnar in skillssmässopappret så vet han vad som hänt. 

    Jag har inte konfronterat mitt ex, utan är glad över att jag slapp undan,  han gjorde slut i förmån för henne. Vill inte änns ta i det med tång och har faktiskt ingenting att säga. För han skulle bara förneka och slå allt ifrån sig. Å jag skulle se dum ut. Istället går jag i terapi och försöker läka med min nya karl. Klart vi har det kämpigt, jag blir lätt misstänksam och vi får öva förtroende varje dag. Men det finns ljusningar. Men jag tror att om man är ärlig mot den nya och säger som det är så blir det inga problem om mannen är mogen att förstå skillnaden på svartsjuk utan anledning och svartsjuk i vissa situationer som liknar gamla hemska minnen. 

    Terapi är bra, lycka till


    Fy fan vad hemskt det måste ha varit för dig! Usch!


    Ja jag är rädd för att jag kommer vara överdrivet misstänksam mot män i framtiden och kanske förstöra alla möjligheter att komma nära någon igen.  Ett par män har velat bjuda ut mig på dejt den här veckan men jag tackat nej av ren rädsla och plus att jag inte är redo. 


    Jag vet inte om jag ska konfrontera mitt ex heller, jag har insett att han är sjuk och behöver hjälp (även av andra orsaker som jag inte berättat här) och det skulle nog inte leda till något bra om jag ställde honom mot väggen. Han skulle bara ljuga ännu mer och jag skulle bara bli ännu mer förbannad och jag vill inte bli en bitter människa som ältar i all evighet. 


    Min strategi nu är att fokusera på mig, mitt eget liv, nya jobbet och leta ny bostad och hitta meningsfulla saker att fylla tiden med. 

Svar på tråden Mannen med dubbellivet