• Foresight

    Har Estelle behov av barnomsorg i förskola?

    Dom bor i Solna men där går vanliga barn så hon körs bort till det fina Djursholm.
    Barn bör gå i förskola men jag har för mig att man inte får lämna dom där om det finns folk hemma och dom där har barnflicka.


    Personal

    Omkring 15 personer kommer att arbeta på Haga slott.
    www.aftonbladet.se/nyheter/estelle/article14422671.ab

  • Svar på tråden Har Estelle behov av barnomsorg i förskola?
  • Anonym (h)
    Anonym (Royal) skrev 2014-08-26 19:47:23 följande:
    Vid enstaka tillfällen har de arbetat, men inte är det ett 8-16.00 arbete 5 dagar i veckan! De har ju farit på en massa semestrar, åkt skidor där Vikkan stukat foten, såg de i Frankrike under sommaren i någon tidning. Madeleine som slappar för 50000 kr i något hotell per dag och Philip som var på någon jakt med hans förlovade. De har nog större friheter vad gäller de lediga dagarna! Men så är det! De arbetar inte som alla vi andra!
    Fast å andra sidan så tror jag inte kungafamiljen är riktigt ledig när de är på skidsemester eller vad det kan vara för de blir fotograferade överallt och påpassade, utstirrade plus att de alltid måste ha med sig livvakter. Silvia måste hela tiden tänka på hur hon ser ut och beter sig och det duger inte att börja skälla på Kalle för att han tittat för länge på hon i receptionen.......................
  • Alexi
    Foresight skrev 2014-08-26 17:03:00 följande:

    Givetvis måste de få betalt, tror du de kan bjuda på hela kostnaden?


    Ja men tror du Solna vill skylta i media med tjafs om betalning för Estelle?
  • Julligulli
    puss skrev 2014-08-26 19:35:31 följande:
    Victoria har studerat och drillats HÅRT och mycket.

    Inte direkt några slapparkurser som alla skiter i,
    Jo, jag vet. 

    Däremot vet jag inte vad i mitt inlägg som tydde på något annat.
  • puss
    Julligulli skrev 2014-08-26 20:04:32 följande:
    Jo, jag vet. 

    Däremot vet jag inte vad i mitt inlägg som tydde på något annat.
    Nej, och jag orkar inte bläddra, men mån sa att D var dålig pappa för han gjorde dåligt högskoleprov. Så var det md det.
  • Julligulli
    puss skrev 2014-08-26 20:06:33 följande:
    Nej, och jag orkar inte bläddra, men mån sa att D var dålig pappa för han gjorde dåligt högskoleprov. Så var det md det.
    Aha. Ja, det var ju osedvanligt korkat sagt. 
  • Foresight
    Alexi skrev 2014-08-26 20:03:47 följande:
    Ja men tror du Solna vill skylta i media med tjafs om betalning för Estelle?
    De följer givetvis vanliga regler för att undvika skandal
  • Anonym (Trams)
    Anonym skrev 2014-08-26 20:25:56 följande:

    Tror nog att jag betalar mer skatt än ett alkoholiserat socialfall som du.


  • Anonym
    Anonym (Royal) skrev 2014-08-26 19:43:53 följande:
    Det finns nog inte många barn som hade kunnat vara hemma i nästan tre år.
    Jo, det är jag rätt övertygad om faktisk. Hälsningar från två inte särskilt välbetalda föräldrar som omprioriterar och snålar och sparar....innan och under tiden. Och vi lever ändå verkligen inte på stupets rand.
  • modsey
    Anonym (Royal) skrev 2014-08-26 19:51:22 följande:
    Ja mitt mål är också att vara hemma så länge det bara går och jag lever på extistensminimum för att det ska gå och jag har heller än inte fått sparken för att jag drygat ut min ledighet så tur har jag väl, men kommer tyvärr ändå inte klara att vara hemma 2 år smile4.gif . Som sagt det är lättare när man är privilegierad och inte behöver tänka på ekonomi, hyra, räkningar, arb.givare och dylikt.
    tja jag klarade 4 år. På den tiden var räntorna på huset över 12 %.
    Nu skaffade vi extrajobb ¨på tidiga mornar och kvällar för att möjliggöra det, vilket fler skulle kunna om man verkligen ville. Men frågan är också; vill du vara hemma från jobbet eller vill du undvika dagis?
Svar på tråden Har Estelle behov av barnomsorg i förskola?