• Anonym (ej otrogen man)

    Berätta eller bli avslöjad

    Jag undrar egentligen hur vanligt det är att berätta om sin trohet. Har människor samvete nog att behålla det hemligt utan att avslöja för sin partner? Om man inte berättar blir man till slut avslöjad och på vilket sätt?

    Försiktiga människor suddar ju alltid bort sina eventuella spår, men känner man varandra väl borde ju en enkel blick kunna avslöja allt?

  • Svar på tråden Berätta eller bli avslöjad
  • Anonym (ej otrogen man)
    Anonym (n) skrev 2014-08-28 11:41:41 följande:
    vadå vägrar skilja sig? Hon kan flytta och skicka in skilsmässopapper utan att han skrivit på! 
    Eftersom det är barn inblandade så är det inte lätt att göra på det sättet. Med "vägrar" menar jag att det är hot inblandade. Hon har blivit misshandlad och hon är rädd för honom. Till ytan är båda två lugna snälla, glada och entusiastiska. Inom dom håller en bomb på att brisera.
  • Anonym (ej otrogen man)
    Anders 386 skrev 2014-08-28 11:44:54 följande:
    Tror jag också, speciellt när det gäller engånggrejer som ofta sker lite på fyllan. Det finns nog massor som aldrig kommer fram. Och i dom flesta fall är det nog bäst så. Många fortsätter nog "som vanligt" efteråt.
    Om det nu är djupa känslor inblandade och ett långvarigt förhållande utanför äktenskapet. Kanske inte så mycket sex men väldigt mycket åtrå. Jag begriper inte hur man kan hålla detta hemligt. Är det dessutom sunt och vettigt att inte berätta? Jag tror att man lurar båda parter och att man i hela livet har dåligt samvete och väldigt försiktig med vad man säger eller uppför sig.
  • Fool
    Anonym (ej otrogen man) skrev 2014-08-28 13:23:13 följande:
    Om det nu är djupa känslor inblandade och ett långvarigt förhållande utanför äktenskapet. Kanske inte så mycket sex men väldigt mycket åtrå. Jag begriper inte hur man kan hålla detta hemligt. Är det dessutom sunt och vettigt att inte berätta? Jag tror att man lurar båda parter och att man i hela livet har dåligt samvete och väldigt försiktig med vad man säger eller uppför sig.
    Tror dock de flesta vänjer sig ganska snabbt , dessutom är människor experter på att ljuga för sig själva och rationalisera bort det mesta av skuldkänslorna. Vissa intalar tom sig själva att de bara gör alla en tjänst genom sin otrohet eftersom om de är lyckliga så är alla såklart lyckliga... barn mår bra av lyckliga föräldrar...vårt sexliv har blivit mycket bättre sen jag började knulla grannen oxå... osv.. finns alltid någon bra ursäkt eller bortförklaring.

    Jag tror snarare att det ganska ofta så otroheter avslöjas , att med tiden blir den otrogne allt för säker på sig själv och tar ut svängarna mer och mer. Lite som med alkohol , till en början så duger ett glas om dan , när man märkt att ingen lagt märke till något så tar man två... osv
  • Fool

    Sen är det inte alltid säkert att bara för att man inte blivit utslängd med huvudet före att ens partner inte misstänkt något. Många kan gå väldigt länge med misstankar eller en känsla av att något inte stämmer som de inte riktigt kunna sätta fingret på och inte vågat konfrontera eller viftat bort det och intalat sig själva att det bara är inbillning. Andra väljer att stoppa huvudet i sanden , andra är för svaga för att konfrontera , de lever hellre med otroheten än att riskera att förlora sin partner.... finns nog många varianter.

  • Anonym (ej otrogen man)
    Fool skrev 2014-08-28 15:16:12 följande:

    Sen är det inte alltid säkert att bara för att man inte blivit utslängd med huvudet före att ens partner inte misstänkt något. Många kan gå väldigt länge med misstankar eller en känsla av att något inte stämmer som de inte riktigt kunna sätta fingret på och inte vågat konfrontera eller viftat bort det och intalat sig själva att det bara är inbillning. Andra väljer att stoppa huvudet i sanden , andra är för svaga för att konfrontera , de lever hellre med otroheten än att riskera att förlora sin partner.... finns nog många varianter.


    Det är inte så att jag hoppas att min vän ska berätta, men jag ser hur hon lider över sin otrohet. Otroheten ledde ju även till en förälskelse och önskan till något som inte finns i hennes äktenskap. Tyvärr tror jag att hon kommer att lida i resten av sitt liv. Man glömmer inte bort vad man gjort när man har en hemlighet som är som en bomb. Mannen är en sådan person som inte vågar fråga. Han är rädd för hur han kommer att agera om han får reda på något som är utanför hans kontroll. Stubinen är kort och flera kan bli utsatta om otroheten kommer fram.

    Jag har ingen aning om vilka råd jag kan ge. Jag är den enda som vet om. Kanske är det ett förtroende men jag tycker det är jobbigt med vetskapen och samtidigt orolig för vad som kommer att hända.
  • Anonym (ej otrogen man)
    Fool skrev 2014-08-28 15:09:49 följande:
    Tror dock de flesta vänjer sig ganska snabbt , dessutom är människor experter på att ljuga för sig själva och rationalisera bort det mesta av skuldkänslorna. Vissa intalar tom sig själva att de bara gör alla en tjänst genom sin otrohet eftersom om de är lyckliga så är alla såklart lyckliga... barn mår bra av lyckliga föräldrar...vårt sexliv har blivit mycket bättre sen jag började knulla grannen oxå... osv.. finns alltid någon bra ursäkt eller bortförklaring.

    Jag tror snarare att det ganska ofta så otroheter avslöjas , att med tiden blir den otrogne allt för säker på sig själv och tar ut svängarna mer och mer. Lite som med alkohol , till en början så duger ett glas om dan , när man märkt att ingen lagt märke till något så tar man två... osv
    Den här kvinnan sökte ett tag efter att få vara otrogen just med tanke på att det kanske skulle rädda hennes äktenskap och känslor till sin man. Nu vet hon visserligen bättre men hon slutar inte att hoppas på att det ska bli bättre. Jag tror att hon skickar ut signaler om att hon har träffat någon annan. Tex att man inte vågar se sin man i ögonen för länge för att man är rädd att bli avslöjad etc.

    Om de återigen får en bra relation och bli lyckliga så är det inte omöjligt att han tex nämner att jag är glad att ingen av oss var otrogna när vi hade det jobbigt. Vad händer då??

    Otrohet är hemskt och ett avslöjande är tungt men genom att inte avslöja tror jag att man för alltid har valt ett liv som inte kan bli lyckligt.
  • Anonym (L)
    Anonym (ej otrogen man) skrev 2014-08-28 15:52:42 följande:
    Otrohet är hemskt och ett avslöjande är tungt men genom att inte avslöja tror jag att man för alltid har valt ett liv som inte kan bli lyckligt.
    Det tror jag också, absolut!
  • Fool
    Anonym (ej otrogen man) skrev 2014-08-28 15:52:42 följande:
    Den här kvinnan sökte ett tag efter att få vara otrogen just med tanke på att det kanske skulle rädda hennes äktenskap och känslor till sin man. Nu vet hon visserligen bättre men hon slutar inte att hoppas på att det ska bli bättre. Jag tror att hon skickar ut signaler om att hon har träffat någon annan. Tex att man inte vågar se sin man i ögonen för länge för att man är rädd att bli avslöjad etc.

    Om de återigen får en bra relation och bli lyckliga så är det inte omöjligt att han tex nämner att jag är glad att ingen av oss var otrogna när vi hade det jobbigt. Vad händer då??

    Otrohet är hemskt och ett avslöjande är tungt men genom att inte avslöja tror jag att man för alltid har valt ett liv som inte kan bli lyckligt.
    Människor är olika... fast ärligt talat verkar din väninnna inte vara den vassaste kniven i lådan , att försöka lösa relationsproblem genom att vara otrogen är väl inte sen smartaste lösningen i världen speciellt inte när det gäller en man som är aggresiv... jag menar hmmmm undrar hur han kommer reagera på att jag är otrogen... hmmm han kommer nog banka skiten av både mig och älskaren...hmmm vad göra ?.... jaaaa jag är otrogen... !!!!

    Sen vet jag inte om man öht kan snacka om en "bra relation" med en man som misshandlar henne ? med eller utan otrohet

    Svårt att ge några råd till någon som inte vill lämna ett destruktivt förhållande , jag tror hon först måste vilja lämna muppen innan man ens kan ge henne några praktiska råd. Det är väl just det som är kruxet med kvinnor som lever i den sortens förhållanden , att få dem att hitta viljan att lämna skithögen , många ggr gör släktingar och vänner tappra försök men ger snart upp när kvinnan tar mannen i försvar eller går tilbaka till muppen efter något kort uppehåll.
  • Anonym (ej otrogen man)
    Fool skrev 2014-08-28 16:32:34 följande:

    Människor är olika... fast ärligt talat verkar din väninnna inte vara den vassaste kniven i lådan , att försöka lösa relationsproblem genom att vara otrogen är väl inte sen smartaste lösningen i världen speciellt inte när det gäller en man som är aggresiv... jag menar hmmmm undrar hur han kommer reagera på att jag är otrogen... hmmm han kommer nog banka skiten av både mig och älskaren...hmmm vad göra ?.... jaaaa jag är otrogen... !!!!

    Sen vet jag inte om man öht kan snacka om en "bra relation" med en man som misshandlar henne ? med eller utan otrohet

    Svårt att ge några råd till någon som inte vill lämna ett destruktivt förhållande , jag tror hon först måste vilja lämna muppen innan man ens kan ge henne några praktiska råd. Det är väl just det som är kruxet med kvinnor som lever i den sortens förhållanden , att få dem att hitta viljan att lämna skithögen , många ggr gör släktingar och vänner tappra försök men ger snart upp när kvinnan tar mannen i försvar eller går tilbaka till muppen efter något kort uppehåll.


    æ

    Hon har varit med om otroligt mycket genom livet som påverkat hennes känslor och hur hon agerar i olika situationer. Hon borde ha lämnat honom för länge sedan och han borde egentligen även lämnat henne. Deras förhållande är destruktivt. Oavsett hur det har sett ut så är det ett faktum att hon har varit otrogen. Jag hoppas att hon vågar ta steget att lämna, men precis som du skriver så försvarar hon honom allt som oftast.
  • Anonym (...)

    Jag kan ju tycka att otrohet är då man lovat varandra, älskar, respekterar på lika villkor och allt det där.
    Mao man lever ihop på riktigt och älskar varandra.

    Otrohet är inte då man blir misshandlad och lever under hot -vem fan är älskad och respekterad men får stryk?
    Man spöar och hotar inte den man älskar.

    Så ang din vän -hon är enligt mig inte otrogen utan gör det varenda människa borde/förtjänar : älskar och blir älskad

    Man kan inte vara otrogen mot någon som gör och vill en illa, otrohet för mig är ett svek. Och han har svikit henne sedan länge.

Svar på tråden Berätta eller bli avslöjad