• Anonym (moneymoney)

    Vad skönt det är att ha mycket pengar!

    Äntligen lever jag och min familj på riktigt! vi har råd att åka utomlands ofta och barnen kan gå på vilka aktiviteter dom vill. Det är så skönt att kunna klicka hem en ny dyr handväska eller gå på stan och köpa precis vad jag vill ha utan att tänka om jag har råd! Vi kan köpa dyraste råvarorna och barnen får den bästa ekologiska maten. Vi har så mycket pengar nu att jag kan äntligen satsa helhjärtat på mitt musikintresse! Älskar mitt liv!
    Fler som också njuter av att ha mycket pengar?

  • Svar på tråden Vad skönt det är att ha mycket pengar!
  • Anonym (Ha ha)
    Anonym (Full plånbok) skrev 2014-08-28 19:42:41 följande:
    Jag använder mitt arv på "fel" sätt. Du lever i tron att du har mandat att mästra över hur andra använder sina pengar. Det måste bero på att vi har en sak gemensamt: dålig uppfostran.
    Ja, du mästrar ju näst av alla i detta inlägg!! Ha ha "du är sån och sån och du tror det och det", snacka om att försöka mästra.
  • Anonym (InteDirekt)
    Anonym (moneymoney) skrev 2014-08-28 16:42:10 följande:
    Äntligen lever jag och min familj på riktigt! vi har råd att åka utomlands ofta och barnen kan gå på vilka aktiviteter dom vill. Det är så skönt att kunna klicka hem en ny dyr handväska eller gå på stan och köpa precis vad jag vill ha utan att tänka om jag har råd! Vi kan köpa dyraste råvarorna och barnen får den bästa ekologiska maten. Vi har så mycket pengar nu att jag kan äntligen satsa helhjärtat på mitt musikintresse! Älskar mitt liv!
    Fler som också njuter av att ha mycket pengar?
    Jag har aldrig haft problem med pengar. och Nej jag njuter inte direkt av det =) visst är det skönt men jag skulle inte se mitt liv så annorlunda ifall jag blev av med 90% av mina pengar.
    Men seriöst förstår jag inte vad det är för speciellt med att ha märkes kläder/väskor och andra status prylar. Jag är uppvuxen med det och ser det så överskattat, bokstavligt talat slänga pengar i sjön. hellre skänker jag 15 000 till wwf eller nån annan organisation än köper en väska för samma summa. Jag kan gå runt med en väska för 100-200 kr från rusta. Inga problem. :)

    Bra mat är absolut en fördel! :) och bra aktiviteter!
  • Nea
    Anonym (moneymoney) skrev 2014-08-28 19:39:03 följande:

    jodå välgörenhet ger vi till med men om man shoppar mycket i ställer för att BARA samla på hög så bidrar man mer till samhällsekonomin i landet!!


    Alla shopping-tokiga och prylgalna människor (oavsett om de är rika eller ej) borde se den här filmen...



  • Anonym (A)

    Ja, det är skönt att ha pengar för att det skapar trygghet i att man kommer klara sig ekonomiskt trots motgångar (sjukskrivning, förlora jobbet). Men jag anser att pengar är inte de enda tillgångarna vi har utan vi lever på en planet där vi redan förbrukat årets resurser. Jag försöker istället ständigt utmana mig själv i att minska min konsumtion, vilket inte är enkelt i ett samhälle där man förväntas konsumera.

    Vad jag gör med pengarna? Det mesta sparas, men jag köper så mycket ekologiskt jag kan t ex. Kommer välja några väl utvalda organisationer att skänka en slant till. Men jag lämnar gärna kvar en förmögenhet till mina nästkommande generationer, så att de får samma trygghet för motgångar.

  • puss
    Nea skrev 2014-08-28 22:53:09 följande:
    Alla shopping-tokiga och prylgalna människor (oavsett om de är rika eller ej) borde se den här filmen...



    Det shoppas för mycket.
  • The past is now

    Visst önskar man att man kunde ha lite mer pengar. Men att sitta och bete sig som ett svin och se ned på andra och skryta över det är bland värsta jag vet. Dessa individer avskyr jag och i mina ögon är ni inget värda.

    Vårt samhälle är inte hållbart med denna totala nonchalansen i att slita och släng och shoppamanifasoner. Vidrigt är vad det är.

    Jag flög i juni månad, innan det var det ca 20 år sedan. Men ni som reser varje är till och med flera gånger per år...ja vad säger man. Smutsigt!

  • Anonym (H)

    När barnen var små så levde jag lyxliv och typ "jobbade" 50% på en myndighet. (inget att göra och största utmaningen var att få dan att gå ) MEN all ledig tid jag hade med barna............underbart! Detta var före datorn och mobilen så det var 100% närvaro. Tänker ofta tillbaka på den tiden och blir så varm och glad. Barnens pappa hade mycket god lön och vi saknade aldrig något..................

  • Nea
    puss skrev 2014-08-29 06:45:21 följande:
    Det shoppas för mycket. smile4.gif
    Ja, tyvärr... ????
Svar på tråden Vad skönt det är att ha mycket pengar!