• Anonym (kickstart)

    Någon som vill hänga med på pulverdiet from måndag 1/9??

    Jag vill få en riktig kickstart med att gå ner i vikt, tänker prova att köra ren pulverdiet i ca 3 veckor, någon som vill hänga med???  Eller någon som har bra erfarenhet av det?

    Efter det kommer jag att träna ur Olgas nya bok samt äta bra, så är planen iaf

    Nästa helg ska vi iof eventuellt ha kräftskiva, men man borde väl kunna endera ta en fuskdag eller köra pulver på dagen och vanlig middag med kräftor? Nån som vet hur det fungerar med enstaka avstickare?

  • Svar på tråden Någon som vill hänga med på pulverdiet from måndag 1/9??
  • Jossephinee

    Jag gick på en pulverdiet 2011, modifast, i 4 veckor och tappade 12 kilo. Fördelarna var att allt sockersug försvann men nackdelen var att man efter ungefär en vecka nästan blev tokig av att inte tugga mat. Därför kunde jag ta en knäckemacka när det blev som värst. Jag drack/åt 3 påsar per dygn och när man väl vant sig och den värsta hungern lade sig gick det jätte bra.

    Har testat de flesta pulverdieterna och modifast är den som enligt mig är godast.

    Jag höll vikten sedan vilket är det svåra. Men om man gör som du säger att man tar den som en kickstart för att sedan ändra sina mat och motionsvanor kan det gå.

    Att du sedan tar en dag och 'syndar' för att du ska på kräftskiva är inte enligt mig några direkta problem. Inget jag hade fått några men för livet av i alla fall.

    Men tänk på att under tiden du går på pulverdieten att du måste vara noga med vätska och dricka mycket vatten. Det var knepet jag använde mig för. Mycket vatten som hjälpte att ta bort den mesta hungerskänslorna - att med vatten ha magen 'full'.

  • Anonym (kickstart)

    Tack för svaret jossephinee, hade du mycket övervikt att gå ner?

    Håller med om att modifast är goda, har beställt prover från slanka, har smakat deras mintchoklad förut, den va också jättegod har jag för mig.

    Hur har du ätit efteråt för att hålla vikten?

  • Anonym (kickstart)

    Jag har iaf minst 15 kg som ska bort!

  • Anonym (kickstart)

    Kan man göra en egen vlcd, dvs 2 st naturdiet på 110 kalorier per st, 1 st modifast på 220 kalorier samt ägg till mellanmål??? Eller bromsar det hela viktminskningen om man äter något?

  • Anonym (Tjockis)

    Jag är på! Väger 72 kg och vill gå ned till 57-58 :) Har du mycket att gå med TS?

  • Anonym (kickstart)

    Jag väger 70 kg idag och vill ner till mellan 52-55 kg beroende på hur jag ser ut då, samt hur det känns

    Jag kör förresten from imorgon, sitter och läser och förbereder mig mentalt på att inte äta.

    Men visst kan man blanda vlcd och lcd-pulver om jag håller mig till ca 580 kcal per dag?

    Nån som vet om jag kan äta ett ägg som mellanmål eller skall det skippas helt???

  • Anonym (kickstart)

    Spelar det någon roll om jag blandar in en modifast i min VLCD kur? Det borde vara det totala kaloriintaget som skapar ketos va??

    Kan man äta mellanmål som tex ett ägg när man kör VLCD, antar inte va?

    Vilken shake som är godast och inte så dyr??? Kom med era bästa tips!

  • Jossephinee
    Anonym (kickstart) skrev 2014-08-29 07:48:06 följande:

    Tack för svaret jossephinee, hade du mycket övervikt att gå ner?

    Håller med om att modifast är goda, har beställt prover från slanka, har smakat deras mintchoklad förut, den va också jättegod har jag för mig.

    Hur har du ätit efteråt för att hålla vikten?


    Jag hade en rejäl övervikt på 120kg och och jag gjorde som du en kick-off i 4 veckor och tappade 12kg. Sedan åt jag emellanåt ett knäckebröd just för jag blev tokig av att inte få tugga mat!

    Efter de 4 veckorna bytte jag ut endast ett mål (middag) mot pulver och åt övriga mål i vanlig mat. Jag tränade, motionerade, åt rätt och drack mycket vatten.

    Idag väger jag 77kg.
  • Jossephinee
    Anonym (kickstart) skrev 2014-08-29 07:48:06 följande:

    Tack för svaret jossephinee, hade du mycket övervikt att gå ner?

    Håller med om att modifast är goda, har beställt prover från slanka, har smakat deras mintchoklad förut, den va också jättegod har jag för mig.

    Hur har du ätit efteråt för att hålla vikten?


    Just det! Jag åt 3 påsar/dygn av vlcd modifast.
  • Anonym (Jen)

    Jag är på! Började förra måndagen så är snart klar med min andra vecka. De första tre dagarna var jag hungrig med ont i huvudet men sedan dess har det gått bra. Jag kör Allevos produkter, 4 Shakes och en halv bar om dagen. Den har jag som belöning på kvällen och så får jag tugga något. Det är den med mandel och choklad, sjukt god!

  • Anonym (Jen)

    Många kör ju blandat med mat och pulver så det bör väl inte vara några problem. Skippa västerbottenpajen och håll dig till kräftorna, de är ju lågkalori. :)

  • Anonym (Tjockis)
    Anonym (Jen) skrev 2014-08-31 17:42:17 följande:

    Jag är på! Började förra måndagen så är snart klar med min andra vecka. De första tre dagarna var jag hungrig med ont i huvudet men sedan dess har det gått bra. Jag kör Allevos produkter, 4 Shakes och en halv bar om dagen. Den har jag som belöning på kvällen och så får jag tugga något. Det är den med mandel och choklad, sjukt god!


    Får man fråga vad du vägde när du började och hur mycket du har gått ned på dessa två veckor? bra som motivation :)
    Jag vägde 72 i fredags men är nu nere på 70 :)
  • Anonym (Jen)

    Nu har jag ingen fungerande våg hemma (för då bara väger jag mig varje dag och blir frustrerad och tappar suget om jag inte har gått ner så mycket som jag vill) men jag vägde 75 kg 6 veckor innan jag började, så jag gissar på minst 75.5 (om inte mer) för de 6 semesterveckorna höll jag inte direkt igen på godsakerna....

    Och så vägde jag mig hemma hos mamma igår och då stod vågen på 71.2
    Nu fattar jag ju att det är mest vattenvikt det där 4 kilona men ändå.

    Och om längden spelar någon roll i sammanhanget för någon så står den stilla på drygt 1.70.

    Det jobbigaste just nu är att laga mat till barnen (dom ska ju uppenbarligen inte äta pulversoppa med potatis och purjolökssmak till kvällsmat). :/ Och jag tackar min lyckliga stjärna att jag har ett jobb där jag kan gå ifrån och dricka mina shakes på regelbundna tider (9.00, 11.30, 14.00, 16.30, 19.00 give or take en timme hit eller dit) och sedan springa på toaletten och kissa stup i kvarten, för jag tycker shakesen är så äckliga att jag måste skölja ner med minst lika mycket vatten. ;/

    Hur går det för er andra? Hur mår ni och hur många dagar har ni hållt på?

  • Anonym (Tjockis)

    Hur lång tid tror ni att det kan ta att gå ner typ 10 kg? När man går på typ naturdiet och går en timme promenad om dagen? (när man väger runt 70 nu, knappt 170 lång)

  • Anonym (Jen)

    De första kilona går snabbast. Jag skulle tippa på en 7-8 veckor för 10 kg. Ju mer man väger desto fortare går man ner också. Jag ska också ner 10 kg till, 170 lång, räknar med att vara klar till Halloween typ om jag inte fuskar.

Svar på tråden Någon som vill hänga med på pulverdiet from måndag 1/9??