• Allanojag

    Rasist?

    Om man är kritisk till dagens invandringspolitik, är man då per automatik en rasist?

    Det känns onekligen som att det är svart eller vitt, det finns i dagens samhällsklimat inget mellanting. 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Rasist?
  • Anonym (Moma)

    Om det är för nackdel mot behövande ja då är man rasist.

    Om det är till fördel för de behövande nej då är man inte det.

    Rasism finns i alla länder. Rasism bottnar ofta i okunskap och frustrationer pga livsförhållandena. Rasism tillhör få människor på jorden. Den missbrukas ordentligt.

    SD är och kommer alltid vara ett rasistisk parti!

    Jag saknar ett parti som kan ta upp invandringspolitik på ett humant sätt.

    Det är ett väldigt komplex problem. Vi behöver rättvis resursfördelning.

    20% av jordens befolkning tar 80% av jordens resurser.

    Att lösa saker militärt eller med ekonomiska medel kommer aldrig lösa långsiktigt.

  • Anonym
    Anonym (Moma) skrev 2014-08-31 15:00:32 följande:
    Om det är för nackdel mot behövande ja då är man rasist.

    Om det är till fördel för de behövande nej då är man inte det.

    Rasism finns i alla länder. Rasism bottnar ofta i okunskap och frustrationer pga livsförhållandena. Rasism tillhör få människor på jorden. Den missbrukas ordentligt.

    SD är och kommer alltid vara ett rasistisk parti!

    Jag saknar ett parti som kan ta upp invandringspolitik på ett humant sätt.

    Det är ett väldigt komplex problem. Vi behöver rättvis resursfördelning.

    20% av jordens befolkning tar 80% av jordens resurser.

    Att lösa saker militärt eller med ekonomiska medel kommer aldrig lösa långsiktigt.
    Varför är de rasister? Och varför kommer de alltid att vara det?
  • Anonym
    Anonym (Nej) skrev 2014-08-31 14:50:53 följande:
    Nej, det är inte undantagen som utgör den stora massan.

    Felet du gör är att tro att det är den stora massan av araber som är kriminella, när det i själva verket är tvärtom.

    Men det är ju en del av SD:s retorik, att få folk att tro att de flesta araber är på ett visst sätt. Synd bara att så många inte fattar det.
    Det här är ju enbart raljerande. När hetsade SD mot araber?
  • Anonym (Nej)
    Anonym skrev 2014-08-31 16:11:10 följande:
    Det här är ju enbart raljerande. När hetsade SD mot araber?
    Fråga Mikael Hess, han blev ju dömd för hets mot folkgrupp.
  • Anonym (nja)

    Skulle inte med automatik hävda att alla de som är kritiska mot invandringspolitiken, är det på rasistiska grunder.

    Däremot tror jag att de FLESTA är det, då jag, faktiskt anser att rasism är otroligt vanligt, mycket vanligare än vad många vill hävda. Friskriver inte mig själv heller.

  • Molle1981
    Anghammarad skrev 2014-08-31 15:42:39 följande:

    Du påstod att Sverige inte delar ut några uppehållstillstånd utan att man blir svensk medborgare automatiskt när man anländer. Det är helt enkelt inte sant och du försöker nu förklara bort det. Det allra roligaste var förstås att du i samma inlägg också menade att andra skulle läsa på lite innan de uttalade sig.


    Ett permanent uppehållstillstånd är i mina ögon samma sak som medborgarskap. Det är ju inget tillfälligt som hade vart det mer rätta och som resterande länder av dem som har ett flyktingmottagande ger.
  • Molle1981
    Anonym (Nej) skrev 2014-08-31 15:48:25 följande:

    Klart det finns olika kulturer.

    Men jag har aldrig hört talas om någon kultur där majoriteten ägnar sig åt våldtäkter.


    Inom islamsk kultur så är det under vissa omständigheter okej med våldtäkter mot kvinnor. Det är ganska naturligt att den uppfattningen även finns kvar när de kommer hit. Precis som att det finns många andra kulturkrockar. Så åter igen igen fördom utan ren fakta.
  • Molle1981
    Anonym (D) skrev 2014-08-31 15:32:21 följande:

    Vadå mindre värda? Hur menar du nu? Och vad har detta med de mänskliga rättigheterna att göra? Tell me, please..


    Vart blev du av, nyfiken på hur du menar här, for real..
  • Anonym
    Anonym (nja) skrev 2014-08-31 16:17:10 följande:

    Skulle inte med automatik hävda att alla de som är kritiska mot invandringspolitiken, är det på rasistiska grunder.

    Däremot tror jag att de FLESTA är det, då jag, faktiskt anser att rasism är otroligt vanligt, mycket vanligare än vad många vill hävda. Friskriver inte mig själv heller.


    Rasism mot svenskar är faktiskt ganska vanligt. Eller judar.
Svar på tråden Rasist?