• mathildan

    Några som vill hoppas ihop? Bim-7

    Hej tjejer!

    Jag har bim nästa helg. Tänkte testa på fredagen, vet inte om det är bim eller bim-1 då min cykel varierar på 27 eller 28 dagar.

    Mina ev. gravsymptom skulle vara att jag inte har några symptom. I vanliga fall mellan äl och mens har jag molvärk och jätteömma bröstvårtor. Nu känner jag knappt nånting, förutom på äl+5 då jag hade fruktansvärd molvärk den kvällen och sen inget mer. Det drar och stramar i livmodern då och då men ytterst lite. Någon annan som varit med om liknande och varit gravid?

    Vet att det redan finns liknande trådar men det var miljoners inlägg där och omöjligt att sätta sig in i det från början. ;)

  • Svar på tråden Några som vill hoppas ihop? Bim-7
  • mathildan

    Sjukt hur hjärnan och kroppen funkar!

    Erat andra försök... Har du också redan blivit helt knäpp i huvet? Jag förstår inte hur man klarar att ha det såhär i ett år, flera år... Dagarna mellan äl och mens är jag inte alls mig själv. Tänker bara på detta och tycker inte nånting är kul. Jag har visserligen velat ha barn i 4-5 år så längtan har funnits länge men ja, hur jag ska klara det här längre än några månader förstår jag inte.

  • sasa83

    Precis! Exakt så har jag också blivit helt manisk. Fattar inte heller hur man ska orka det här om det skulle ta år. Kommer nog bli psyksjuk. Försöker sysselsätta mig med annat men det går inte. Det som är surt är att jag för några år sen blev gravid med mitt ex i en jättedålig relation. Vi hade oskyddat en gång och jag blev gravid direkt och gjorde tyvärr abort. Nu när jag och min man är dödskära verkar det ta tid. Vet att försök nr 2 inte är någonting men känns som att det kommer ta tid den här gången...


    mathildan skrev 2014-09-02 21:30:24 följande:

    Sjukt hur hjärnan och kroppen funkar!

    Erat andra försök... Har du också redan blivit helt knäpp i huvet? Jag förstår inte hur man klarar att ha det såhär i ett år, flera år... Dagarna mellan äl och mens är jag inte alls mig själv. Tänker bara på detta och tycker inte nånting är kul. Jag har visserligen velat ha barn i 4-5 år så längtan har funnits länge men ja, hur jag ska klara det här längre än några månader förstår jag inte.


  • Bingbangbong
    kvinna16780 skrev 2014-09-02 20:07:34 följande:

    Tack :)

    Jag har inte kommit så långt än. Jag tar ut min kopparspiral imorgon... Om jag känner min kropp rätt så har jag ägglossnig nu. Jag brukar få lite molvärk då. När har du bim? Hur länge har ni försökt om man får fråga? :)


    Aha, då är det bara att köra hårt här i dagarna då

    Jag har bim på söndag och det här är andra försöket för oss

    Inga symptom än men jag är väldigt osugen på Pepsi max som jag annars dricker hur som helst av, vet inte om det bara är en slump
  • mathildan
    sasa83 skrev 2014-09-02 21:43:59 följande:

    Precis! Exakt så har jag också blivit helt manisk. Fattar inte heller hur man ska orka det här om det skulle ta år. Kommer nog bli psyksjuk. Försöker sysselsätta mig med annat men det går inte. Det som är surt är att jag för några år sen blev gravid med mitt ex i en jättedålig relation. Vi hade oskyddat en gång och jag blev gravid direkt och gjorde tyvärr abort. Nu när jag och min man är dödskära verkar det ta tid. Vet att försök nr 2 inte är någonting men känns som att det kommer ta tid den här gången...


    Men gud exakt samma här, jag blev gravid sådär helt plötsligt för några år sen med en kille jag inte var tillsammans med, så gjorde också abort. Var ung, bodde hemma osv. Vi hade haft oskyddat några ggr innan och när jag insåg att vi precis haft oskyddat mitt under äl så bara visste jag att jahapp nu blev jag gravid. Varför kan man inte känna det så bestämt nu för?! :P

    Jag kunde inte låta bli att ta CB digitaltestet nu med morgonurinen :( Negativt.... Men jag ger inte upp hoppet än, är några dagar kvar! Och när jag var gravid förra gången minns jag att jag tog ett test på en söndag som var negativt, och plusset kom en torsdag. Hade dock ingen koll på menscykeln då men.
  • sasa83

    Vad sjukt att vi har så lika historier! Jag tog också ett cb-test idag trots att jag är på bim -5. Negativt såklart. Att man inte kan låta bli och testa hela tiden!!


    mathildan skrev 2014-09-03 04:53:04 följande:

    Men gud exakt samma här, jag blev gravid sådär helt plötsligt för några år sen med en kille jag inte var tillsammans med, så gjorde också abort. Var ung, bodde hemma osv. Vi hade haft oskyddat några ggr innan och när jag insåg att vi precis haft oskyddat mitt under äl så bara visste jag att jahapp nu blev jag gravid. Varför kan man inte känna det så bestämt nu för?! :P

    Jag kunde inte låta bli att ta CB digitaltestet nu med morgonurinen :( Negativt.... Men jag ger inte upp hoppet än, är några dagar kvar! Och när jag var gravid förra gången minns jag att jag tog ett test på en söndag som var negativt, och plusset kom en torsdag. Hade dock ingen koll på menscykeln då men.


  • mathildan
    sasa83 skrev 2014-09-03 06:41:09 följande:

    Vad sjukt att vi har så lika historier! Jag tog också ett cb-test idag trots att jag är på bim -5. Negativt såklart. Att man inte kan låta bli och testa hela tiden!!


    Haha ja verkligen! Nej fattar inte att det ska vara såå svårt, tids nog får man ju veta men varje minut man behöver vänta är jobbig. Har god lust att testa imorgon igen men ska inte!!!
  • sasa83

    Ja men samma här, måste försöka hålla ut till på fredag iaf! Min man tyckte det var konstigt att jag inte haft några pms utbrott än utan är glad och enkel att ha och göra med. Vet att det är dumt men kan inte låta bli att hoppas på att det är ett tecken :)

  • kvinna16780
    Bingbangbong skrev 2014-09-02 21:49:55 följande:

    Aha, då är det bara att köra hårt här i dagarna då

    Jag har bim på söndag och det här är andra försöket för oss

    Inga symptom än men jag är väldigt osugen på Pepsi max som jag annars dricker hur som helst av, vet inte om det bara är en slump


    Haha ja om jag inte börjar blöda eller nåt sånt...

    Okej va spännande! Hoppas att du plussar och smittar av dig :p
  • Bingbangbong

    Tjejer, vad ser ni fram emot mest med en eventuell graviditet (förutom det uppenbara, att man får en bäbis)?

    Jag ser verkligen fram emot att min man ska klappa på magen och prata med bäbisen när vi sitter och ser på teve vet inte varför, men det känns som att det kommer att vara supermysigt

  • sasa83
    Bingbangbong skrev 2014-09-03 10:58:23 följande:

    Tjejer, vad ser ni fram emot mest med en eventuell graviditet (förutom det uppenbara, att man får en bäbis)?

    Jag ser verkligen fram emot att min man ska klappa på magen och prata med bäbisen när vi sitter och ser på teve vet inte varför, men det känns som att det kommer att vara supermysigt


    Ja det låter supermysigt, det ser jag också fram emot. Ser fram emot planerandet. Inköp och inreda barnrum, diskutera namn, köpa kläder. Längtar så jag spricker!
Svar på tråden Några som vill hoppas ihop? Bim-7