• Anonym (Pepsomanen)

    Hjälp! Druckit för mycket pepsi igen! Nu mår jag så dåligt o vågar inte sova!

    Nu har jag druckit alldeles för många flaskor idag igen...  Vad resulterar det i? Jo när jag somnar så får jag sleeping paralyses flera gånger och nu vågar jag inte sova. Hela armen, axeln och huvudet är bortdomnad igen! Jag får panik! Varför kan jag inte sluta dricka pepsi? Ska det verkligen vara så svårt? 
    Kan man dö av att dricka för mycket pepsi?

  • Svar på tråden Hjälp! Druckit för mycket pepsi igen! Nu mår jag så dåligt o vågar inte sova!
  • Anonym (Twilight Zone)
    Anonym (Pepsomanen) skrev 2014-08-31 00:10:30 följande:

    Nu har jag druckit alldeles för många flaskor idag igen...  Vad resulterar det i? Jo när jag somnar så får jag sleeping paralyses flera gånger och nu vågar jag inte sova. Hela armen, axeln och huvudet är bortdomnad igen! Jag får panik! Varför kan jag inte sluta dricka pepsi? Ska det verkligen vara så svårt? 
    Kan man dö av att dricka för mycket pepsi?


    Klonazepam funkar utmärkt mot sömnparalyser.
  • Anonym (Pepsomanen)
    Anonym (innehåll) skrev 2014-08-31 09:28:05 följande:

    Nä, finns nyare undersökningar och aspartam dödar hjärnceller så man blir alltså dummare ju mer man dricker.

    www.slv.se/sv/grupp1/Markning-av-mat/Tillsatser-i-mat/E-nummernyckeln---godkanda-tillsatser/Sotningsmedlet-aspartam/

    Här finns också hur man räknar ut vad som är maxdos innan det blir farligt.


    Är det därför jag har blivit så himla glömsk kanske de senaste åren? =P
  • Anonym (Pepsomanen)
    Anonym (Twilight Zone) skrev 2014-08-31 10:46:51 följande:
    Klonazepam funkar utmärkt mot sömnparalyser.
    Vad är det?
  • Anonym (Pepsomanen)

    Kan iallfall säga att jag har "slutat" peppar peppar, med pepsin. Vi kom fram till att det absolut inte får köpas hem. Igår var jag helt utan pepsi. Drack istället massor med vatten. 
    En av anledningar till att jag började dricka pepsi var nog för att jag slutade röka och då blev väl rökandet ersatt av pepsi. 
    Nu hoppas jag att vatten kan ersätta det så jag kan klara av detta. 
    Än så länge så känns det ok. Har visserligen huvudvärk idag. Om det har med det att göra. (alvedon o ipren verkar inte fungera.) Men om jag föröker ge det några dagar så försvinner det förhoppningsvis!

  • Anonym (Twilight Zone)
    Anonym (Pepsomanen) skrev 2014-09-01 09:23:12 följande:
    Vad är det?
    en lugnande medicin som andvänds bla mot epilepsi.
  • Anonym (Pepsomanen)
    Anonym (Twilight Zone) skrev 2014-09-01 09:35:20 följande:
    en lugnande medicin som andvänds bla mot epilepsi.
    men hur stoppar den det?
    Ska man ta det varje dag då? eftersom jag adrig vet vilken natt jag får sömnparalyser.
  • Anonym (Twilight Zone)
    Anonym (Pepsomanen) skrev 2014-09-01 09:47:43 följande:
    men hur stoppar den det?
    Ska man ta det varje dag då? eftersom jag adrig vet vilken natt jag får sömnparalyser.
    Har du gjort en sömnutredning? chansen att dom skriver ut det åt dig är inte så stor.

    www.akademiska.se/sv/Verksamheter/Lung--och-allergisjukdomar/Somn--och-Andningscentrum/

    Du bör kanske kontakta dom så du får dina problem ordentligt utredda.
  • Anonym (Pepsomanen)

    nej jag har inte gjort någon utredning. Jag brukar inte ha sömnparalyser så himla ofta. bara nån gång i månaden/varannan månad. Det var första gången jag fick tre paralyser på samma natt. 

  • Anonym (Twilight Zone)
    Anonym (Pepsomanen) skrev 2014-09-01 10:18:16 följande:

    nej jag har inte gjort någon utredning. Jag brukar inte ha sömnparalyser så himla ofta. bara nån gång i månaden/varannan månad. Det var första gången jag fick tre paralyser på samma natt. 


    Jag har inte heller gjort någon utredning, trots att jag "lidit" av sömnparalyser, eller drömpsykoser som jag gillar att kalla dem sen 18 år tillbaka. Jag har lärt mig att leva med fenomenet och faktiskt börjat tycka om dem just för att det hela känns övernaturligt. Det är lite som Terror på Elm Street. Fast man kan vara ganska utmattad när som du säger att man fått dem flera gånger på en natt.
  • Anonym (Pepsomanen)
    Anonym (Twilight Zone) skrev 2014-09-02 20:47:15 följande:

    Hur har det gått med Paralyserna?


    Jag har iallafall inte haft någon mer än. Få se hur det går längre fram. Hoppas iallafall att jag slipper dem mera.
Svar på tråden Hjälp! Druckit för mycket pepsi igen! Nu mår jag så dåligt o vågar inte sova!