• Anonym (Kokos)

    Kokosolja som glidmedel?

    Någon som provat? Funkar det? Eller pajar det hela muffen?

  • Svar på tråden Kokosolja som glidmedel?
  • Anonym (Kokos)
    taquine skrev 2014-09-03 00:31:31 följande:
    Tycker du ska köra på babyolja istället för kokos , 
    Det får du gärna tycka. Men nu handlade tråden om erfarenheter gällande KOKOSOLJA som glidmedel, inget annat.
  • taquine
    Anonym (Kokos) skrev 2014-09-03 01:28:06 följande:
    Det får du gärna tycka. Men nu handlade tråden om erfarenheter gällande KOKOSOLJA som glidmedel, inget annat.
    Ber om ursäkt, har tyvärr ingen erfarenhet av kokosolja men kan tänka mig det är för starkt för sköra slemhinnor
    Goodness me
  • Anonym (JA)
    taquine skrev 2014-09-03 01:48:38 följande:
    Ber om ursäkt, har tyvärr ingen erfarenhet av kokosolja men kan tänka mig det är för starkt för sköra slemhinnor

    För starkt??? Är det bättre med konstgjorda ämnen?

    Jag tycker kokosolja är BÄTTRE än vanligt glidmedel. Blir dock nästan för halt men än bra till rumpen...Skrattande
  • Anders 386

    Kokosolja funkar jättebra som glidmedel, det är nog det snällaste för slidan skulle jag tro. Skapar ett glid som känns väldigt "naturligt" också. Dessutom är kokosoljan jättebra om man ska dit med munnen eftersom den är smaklös, eller smakar kokos om man nu väljer en olja med bevarad smak. Men OBS köp ekologisk, INTE den som finns i det vanliga silverpaketet, den är framställd på kemisk väg, kan finnas skadliga restprodukter.

    Men kan bli problem tillsammans med en del sexleksaker eftersom dom inte ska användas med oljebaserade ämnen. Vi har en dildo som blivit sämre glid sen vi använt den med kokosolja. 

  • elsa3511

    Kokosolja - bit.ly/2axd3Vh Jag använder kokosolja och har gjort i ett år. Är helt frälst. Använder mest på kroppen efter att jag kört peeling eller i ansiktet under ögonen främst då. Det har tagit bort massor av mina bristningar (blekt). Så fortsätt, det har hjälpt mig jättemycket. 

  • Nyfikna72

    Vanliga silverpaketet? Det är vad jag vet kokosfett och är inte riktigt samma sak. Säger man kokosolja, ja då är det kokosolja och inget annat.

  • BBWLady

    Kokosolja funkar jättebra! :) Dessutom doftar det ju gott, och eftersom det är en produkt man kan äta så funkar det bra med oralsex även om man av någon anledning smort på lite olja. Enda problemet med oljor är väl att vissa leksaker (om man använder såna) kan bli förstörda.

    Och till er som alltid måste påpeka att kroppen själv tillverkar glid och som tror att sånt endast behöver användas vid analsex... det finns faktiskt tillfällen hos somliga då det inte blir fuktigt hur kåt man än är. Eller så är man bara sugen på en snabbis och inte vill vänta på den naturliga vätan, osv. Det finns massor av orsaker till att man vill använda glid.


  • Anders 386
    Nyfikna72 skrev 2016-08-28 15:37:26 följande:

    Vanliga silverpaketet? Det är vad jag vet kokosfett och är inte riktigt samma sak. Säger man kokosolja, ja då är det kokosolja och inget annat.


    Kokosolja och kokosfett är exakt samma produkt. Det är hårt vid normal rumstemperatur - men vid ungefär 25°C övergår det till en flytande olja. 

    Skillnaden mellan "silverpaketet" och mer exklusiva produkter är att man framställer oljan/fettet på olika sett. Den billiga extraheras på kemisk väg medan den dyrare och troligen hälsosammare produkten är framställd genom mekanisk pressning. 

    Så nu har du lärt dig nåt nytt.  Glad
  • Anonym (glider)

    Jag rekommenderar att inte använda kokosolja i samband med sexleksaker gjorda i silikon. Det kan skada materialet på din sexleksak... Däremot tycker jag att det i övrigt funkar ganska bra :) 

  • Anonym (Kim Linnefeldt)

    För massage och intimmassage använder vi massageolja utblandad med olivolja. Olivolja funkar bra för sig självt också.

  • Snstr

    Kokosolja är fantastiskt, vad som börjar som en vanlig, men naturligt väldoftande massage, blir lätt så mycket mer med en sådan produkt. Finns inte så mycket att oroa sig för heller oavsett vaginalt, oralt eller analt, tvärtom tycker jag att det förhöjer upplevelsen i samtliga former av sex. Funkar bra vid rakning också!

  • Anonym (Fia)

    Har inte provat det som just glid, men jag skulle nog kolla först att jag verkligen tål det på huden. Det kan vara ganska irriterande för en del, själv får jag lätt irritation t ex på läpparna om jag äter saker med det i (eller får för mig att smörja läpparna med det, men det misstaget gjorde jag inte många gånger) och får för mycket på läpparna. Däremot tål jag det i övrigt att äta det, men huden verkar inte riktigt gilla och den blir torr och irriterad ett tag efter. 

Svar på tråden Kokosolja som glidmedel?