• jessy02

    Bf april/maj 2015. följas?? :)

    Ja, då var det dags för barn nr 2 :) Plussade för en vecka sedan och verkar vara runt vecka 6-7 :)

    Äter som en häst, svullen mage/bröst, trött, illamående 24/7 och magont. Någon mer som har så? ;)

    Hoppa gärna in och berätta om era graviditeter :)

  • Svar på tråden Bf april/maj 2015. följas?? :)
  • S Michaela
    mylady skrev 2014-09-11 19:03:26 följande:

    Hej allihop

    Jag hoppar gärna in här. Är 31 år min man 28. lite lång historia...

    Vi har försökt sen jan 2012. Gått på utredning och kämpat med pergotime,(ägglossningsframkallande) med ÄL ibland och ibland inte.

    Till slut fick vi plus julen 2013. men det slutade i MA dog i v 6 men märkte det inte över förrän v 8/9 och inte skrapad förrän v 11.

    Fick vänta två månader och sen prova pergo igen. blev gravida första försöket med pergo i maj 2014. Bad om tidigt ultraljud pga tidigare MA. men de var osäkra och fick tre ultraljud med en vecka mellan varje innan det blev konstaterat missfall igen. Min kropp ville inte ta hand om det den här gången heller och livmodern fortsatte växa till skrapning. Livmodern va i storlek v9, fostret va i strl v 6.

    Fruktansvärt tungt! med två MA på ett halvår och andra familjeproblem direkt efter. 

    En månad fick vi vänta utan att ha sex efter skrapningen. Mensen kom igång på en månad. Försöka då utan pergo en månad och sen testa med pergo 2 ggr till innan remiss till IVF.

    min andra mens kom inte. så jag testade mig 16/8. neg. testade igen några dagar senare 19/8. neg. nu 5 veckor sen senaste mensen så jag bad att få provera för att framkalla en blödning. Första tabletten tog jag 19/8. tabletter i tio dagar och sen bara vänta på mensen. som fortfarande inte dök upp. Har alltid haft oregelbunden mens så bara väntar o väntar. Nu två veckor sen jag tog sista tabletten. Alltså två månader sen min senaste mens. (senast var 16/7) Tänkte att nu måste jag ju ta kontakt me läkaren igen! Men gör ett test innan för tänkte att dom säkert frågar om jag testat igen.

    Vilken chock jag fick imorse när den visar +. starkt och snabbt. digitala visar 3+.

    Jag var alltså gravid redan när jag började ta provera. kan omöjligt vara efter då vi inte haft sex annat än några dagar sen. senast innan dess var 11/8.

    de andra testen måste varit för tidiga att testa. 

    Men har ingen aning när jag hade ÄL o så. Kan inte fatta att vi efter över 2 1/2 år lyckats bli gravida på egen hand, utan pergo. 

    är galet orolig nu. att få ett till MA som inte märks. att Proveran ska framkalla missfall eller ett inte friskt barn. 

    Är fortfarande i lite smått chocktillstånd. 

    vi har fåttt VUL 19/9. skräckblandad förtjusning... va kommer vi se. hur långt gången kan vi ens vara då? kan man se nåt?

    BF borde bli slutet på april eller början på maj iaf. kanske. 


    Håller tummarna för att allt ska gå bra för er!
  • Thelor

    Hej! Mitt tredje barn, mina äldre pojkar är 4 och 6 år. Det är med skräckblandad förtjusning som jag plussade i lördags, bf i början av maj. Är jätterädd för tvillingar, förlossning, skador på barnet mm. Är jätteglad samtidigt som jag är skitskraj!

  • mylady

    Tack för alla hållna tummar. :)

    Jag är lite nojig över att jag knappt har några symtom. Har den redan dött?

    Med tanke på vår historia så är det svårt att inte oroa sig. Undrar verkligen om testen verkligen visade rätt ibland...

    Förra två graviditeter hade jag mängder med symtom resan vid BIM.

    Fast de slutade ju också dåligt

    Vet inte vad man ska tro

    Hur är det för er andra?

  • S Michaela
    mylady skrev 2014-09-12 21:39:41 följande:

    Tack för alla hållna tummar. :)

    Jag är lite nojig över att jag knappt har några symtom. Har den redan dött?

    Med tanke på vår historia så är det svårt att inte oroa sig. Undrar verkligen om testen verkligen visade rätt ibland...

    Förra två graviditeter hade jag mängder med symtom resan vid BIM.

    Fast de slutade ju också dåligt

    Vet inte vad man ska tro

    Hur är det för er andra?


    Va jobbigt att gå och oroa sig hela tiden och inte kunna njuta av sin graviditet, men jag förstår ju varför du gör det :(

    Gällande symtom kan det vara väldigt olika från gång till gång.

    Nått som jag tror dom flesta upplever tidigt i graviditeten och 8-12 veckor framåt är den extrema tröttheten, men det kan såklart variera också!

    Vid min förra graviditet va i princip det enda symtomet jag kände av var tröttheten, gick inte upp något förens i vecka 20 och kände mig inte speciellt gravid förens vecka 25 typ när man började känna sparkarna dagligen, men den här gången så mår jag illa hela tiden och kan inte äta något annat än frukt och jag har ett hemskt humör just nu, och springer å kissar hela tiden! Så va det inte alls sist, så det varierar ju.

    Det kanske är så för dig att nu när du blev gravid utan hjälpmedel så reagerar kroppen annorlunda och får också andra/färre/lindrigare symtom? Eller så kanske du är så pass långt gången att dom "första" symtomen har börjat ge med sig?

    Jag hoppas verkligen för er skull att allt går väl för er!
  • mylady

    Trött har jag varit. Men har som tänkt att det berott på min förkylning hela veckan :) nu börjar man ju undra lite.

    Har också tänkt så. Att när jag blev gravid på pergo så förstärktes symtomen.

    Har lite molvärk nån gång då o då. O brösten kan ömma lite ibland. Tänker lite att kroppen säkert inte hunnit gå tillbaka helt efter missfallen heller o kanske därför det inte växer lika mycket nu i början igen.

    Svårt när man inte vet vilken vecka man är. Jag borde vara mellan v7 o v9 om man räknar från sista gången vi hade sex som kunnat leda till grav eller sista mensen.

    Egentligen borde jag ju va glad att jag inte riktigt känner av nåt ordentligt illamående! :)

    Fredag känns så långt bort till vul!!

  • andersson

    Hej.
    Hoppar in här. Vi väntar vårat andra barn i början av maj :)
    Nu är jag i V7 (6+3) och väntar bara på att illamåendet ska komma smygandes som förra gången men hoppas att slippa det denna gång.
    Än så länge är jag mest trött och har molvärk i magen samt ilningar i brösten emellanåt. Kan inte riktigt slappna av och inse att jag är gravid utan väntar fortfarande på mensen känns liksom inte riktigt som förra gången när jag var gravid men alla gånger är olika. Vi har inte berättat för någon än och kommer försöka hålla oss till vi gått över den osäkra perioden.

  • savanna87
    mylady skrev 2014-09-11 19:03:26 följande:

    Hej allihop

    Jag hoppar gärna in här. Är 31 år min man 28. lite lång historia...

    Vi har försökt sen jan 2012. Gått på utredning och kämpat med pergotime,(ägglossningsframkallande) med ÄL ibland och ibland inte.

    Till slut fick vi plus julen 2013. men det slutade i MA dog i v 6 men märkte det inte över förrän v 8/9 och inte skrapad förrän v 11.

    Fick vänta två månader och sen prova pergo igen. blev gravida första försöket med pergo i maj 2014. Bad om tidigt ultraljud pga tidigare MA. men de var osäkra och fick tre ultraljud med en vecka mellan varje innan det blev konstaterat missfall igen. Min kropp ville inte ta hand om det den här gången heller och livmodern fortsatte växa till skrapning. Livmodern va i storlek v9, fostret va i strl v 6.

    Fruktansvärt tungt! med två MA på ett halvår och andra familjeproblem direkt efter. 

    En månad fick vi vänta utan att ha sex efter skrapningen. Mensen kom igång på en månad. Försöka då utan pergo en månad och sen testa med pergo 2 ggr till innan remiss till IVF.

    min andra mens kom inte. så jag testade mig 16/8. neg. testade igen några dagar senare 19/8. neg. nu 5 veckor sen senaste mensen så jag bad att få provera för att framkalla en blödning. Första tabletten tog jag 19/8. tabletter i tio dagar och sen bara vänta på mensen. som fortfarande inte dök upp. Har alltid haft oregelbunden mens så bara väntar o väntar. Nu två veckor sen jag tog sista tabletten. Alltså två månader sen min senaste mens. (senast var 16/7) Tänkte att nu måste jag ju ta kontakt me läkaren igen! Men gör ett test innan för tänkte att dom säkert frågar om jag testat igen.

    Vilken chock jag fick imorse när den visar +. starkt och snabbt. digitala visar 3+.

    Jag var alltså gravid redan när jag började ta provera. kan omöjligt vara efter då vi inte haft sex annat än några dagar sen. senast innan dess var 11/8.

    de andra testen måste varit för tidiga att testa. 

    Men har ingen aning när jag hade ÄL o så. Kan inte fatta att vi efter över 2 1/2 år lyckats bli gravida på egen hand, utan pergo. 

    är galet orolig nu. att få ett till MA som inte märks. att Proveran ska framkalla missfall eller ett inte friskt barn. 

    Är fortfarande i lite smått chocktillstånd. 

    vi har fåttt VUL 19/9. skräckblandad förtjusning... va kommer vi se. hur långt gången kan vi ens vara då? kan man se nåt?

    BF borde bli slutet på april eller början på maj iaf. kanske. 


    Håller tummar och tår för att det ska få gå bra för er! Och grattis!
  • Frukostflingan

    Mylady: hoppas verkligen det går vägen. Jag vet vad du går igenom. Vi kämpade 3,5 nästan för att få vår son. 3 missfall och 2 utredningar senare kom han kom ett resultat av IVF. Det kommer gå vägen någon gång!!!

    Och denna gång hann vi inte ens börja försöka aktivt innan jag blev gravid. Nu väntar jag med nervös spänning på ul för att se hur det ser ut!!!

  • Fridhaa

    Kul att det är fler som hittat hit.

    Jag ska presentera mig, 28 år snart 29 år vi har en dotter som är snart 2 år.

    Gravid i vecka 9 (8+2)

    Gjorde ett bil förra vecka då det plötsligt kom små blödningar inget som jag ha haft med dottern.

    Och eftersom jag ville veta pg av att jag skulle jobba hela helgen åkte vi in till kk.

    Man kunde se nått litet men vi hörde framför allt hjärt ljud.

    En stor lättnad.

    I fredags var jag på hälsosamtal och ett kub är inbokat vecka 12.

    Onödigt enligt min man men .. Ja

  • Fridhaa

    VUL inte bil ??


    Fridhaa skrev 2014-09-15 13:02:27 följande:

    Kul att det är fler som hittat hit.

    Jag ska presentera mig, 28 år snart 29 år vi har en dotter som är snart 2 år.

    Gravid i vecka 9 (8+2)

    Gjorde ett bil förra vecka då det plötsligt kom små blödningar inget som jag ha haft med dottern.

    Och eftersom jag ville veta pg av att jag skulle jobba hela helgen åkte vi in till kk.

    Man kunde se nått litet men vi hörde framför allt hjärt ljud.

    En stor lättnad.

    I fredags var jag på hälsosamtal och ett kub är inbokat vecka 12.

    Onödigt enligt min man men .. Ja


Svar på tråden Bf april/maj 2015. följas?? :)