Inlägg från: Ciconiidae |Visa alla inlägg
  • Ciconiidae

    Frivilligt ensamstående gravid

    Jag hittar ingen aktiv tråd för gravida frivilligt ensamstående. Skulle vara kul att följas åt tillsammans då vi är i en annorlunda situation.

  • Svar på tråden Frivilligt ensamstående gravid
  • Ciconiidae

    Jag börjar med mig själv. Är 29 år, bor i Göteborg och blivit gravid genom insemination på Vitanova på andra försöket. Vecka 4+0 idag!

  • Ciconiidae

    Grattis, vilken vecka är du i? Jag är i vecka 25 nu. :)


    Viselda skrev 2015-01-21 23:40:34 följande:

    Jag är oxå frivilligt gravid som ensamstående! Efter ett antal IUI försök på klinik i Danmark


  • Ciconiidae

    Grattis, när har du bf?


    Palle76 skrev 2015-02-02 21:48:16 följande:

    Jag är också gravid och ensamstående, har en don på 4 år som jag vart ensam med hela tiden


    Palle76 skrev 2015-02-02 21:48:16 följande:

    Jag är också gravid och ensamstående, har en don på 4 år som jag vart ensam med hela tiden


  • Ciconiidae

    För mig går det oförskämt bra, har mått bra hela graviditeten. :) En stor del är ordnat nu också inför lillens ankoms, så det är också väldigt skönt.

    Hur går det för dig?

  • Ciconiidae

    Ojdå, jag hade i fötterna till jag började använda stödstrumpor. Så det rekommenderar jag. Foglossningar har jag sluppit, verkar väldigt jobbigt. :(

  • Ciconiidae
    Viselda skrev 2015-02-21 17:05:01 följande:

    Jag är i vecka 24! Vart bor du om man får fråga?


    Jag bor i Göteborg. :)
  • Ciconiidae

    Jaa, kul att fler hittat hit, nästa vecka går jag in i vecka 30. Känns fortfarande helt overkligt men samtidigt lite nervöst.snart förändras hela livet.

  • Ciconiidae

    Hur går det för er? Imorgon går jag in i vecka 35. :)

    Idag var jag på min första föräldrakurs på mvc, som handlade om förlossningen. Tyvärr var den väldigt heteronormativ och det fanns mkt att anmärka på. Speciellt för oss som är ensamstående. Ändå var vi 5-6 gravida, varav jag satt med en vän (vi tolkades förmodligen som lesbiskt par) och en satt själv. Så det var en stor del av de deltagande som kunde antas vara en alternativ familj. Det var tråkigt då jag inte upplevt detta alls med min bm och då mvc har brochyrer om Femmis m.m. i väntrummet, så jag har fått ett bra intryck innan. Tänkte ta upp det med min bm nästa gång för även om jag mest tyckte det var rätt komiskt och inte kunde hålla mig från att fnissa då det blev för uppenbart, så är det ändå viktigt att de tar hänsyn till detta i framtiden.

Svar på tråden Frivilligt ensamstående gravid