• Anonym (f)

    Jag ska rösta på F!. Frågor på det?

    Eller rättare sagt, om det ser ut som det finns en chans att de kommer in i riksdagen så gör jag det. Annars blir det V för jag vill inte kasta bort min röst. 

    Frågor?

  • Svar på tråden Jag ska rösta på F!. Frågor på det?
  • Anonym (S eller Fp?)
    Gert skrev 2014-09-07 08:32:31 följande:
    PK-sekten indoktrinerar folk att tro det, men i själva verket är det Sverige som sticker ut som ett extremt land. Även Jonas Sjöstedt tycker att Sverige är extremt när det handlar om vinster i välfärden. Vilken partipolitiker man än frågar så finns det samhällsfrågor där de tycker att Sverige är extremt. 

    Jag lyssnade på Stefan Löfven som pratade om att Sverige är extremt i något avseende. Sveriges invandringspolitik är extrem. Om man inte ser det är man PK-blind.
    Fast jag är inte PK ö.h.t., så det argumentet funkar inte, tyvärr.
  • Gert
    Anonym (S eller Fp?) skrev 2014-09-07 08:39:25 följande:
    Fast jag är inte PK ö.h.t., så det argumentet funkar inte, tyvärr.
    Nähä... ditt svar om att Norges, Finlands och Danmarks invandringspolitik är extremt avslöjar något annat.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anton Chigurh

    Fan vet om inte jag skall rösta på FI, jag gillar deras inställning...

    Allt enligt deras egen vallplatform. (Stavningen kommer från deras egen sajt !!!) :


    "Öppna landets gränser
    och låt alla flyktingar stanna
    Vi vill ge alla gömda flyktingar i Sverige uppehållstillstånd.
    Vi vill också att en utredning ska undersöka
    om det går att öppna Sveriges gränser,
    alltså att låta de människor som vill
    få komma hit."

    http://feministisktinitiativ.se/wp-content/uploads/2014/08/Feministiskt_Initiativ-valplattform_l%C3%A4ttl%C3%A4st_2014.pdf

    Schysst inställning, jag är för att vi tar in allt och alla. Det har vi råd med. Vi lägger inga större pengar på
    invandring idag. Nä.

    "Hur som helst, den länge Sverigeledande forskaren på området, professor Jan Ekberg, menade att plus vändes till minus runt 1980 och att den statsfinansiella kostnaden 2006, före den arabiska våren alltså, var cirka 1,5 procent av BNP, i runda slängar 50 miljarder. Ekonomen Jan Tullberg ger i sin faktadigra bok Låsningen en klart högre siffra. Totalt ett par hundra miljarder när också undanträngningseffekter på jobb och bostäder beaktas."

    http://www.affarsvarlden.se/tidningen/article3834268.ece

    Jag ser gärna att någon som har tid och lust letar fram hur FI tänker finansiera alla sina eminenta förslag.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2014-09-07 09:04:00 följande:
    Fan vet om inte jag skall rösta på FI, jag gillar deras inställning...

    Allt enligt deras egen vallplatform. (Stavningen kommer från deras egen sajt !!!) :

    "Öppna landets gränser
    och låt alla flyktingar stanna
    Vi vill ge alla gömda flyktingar i Sverige uppehållstillstånd.
    Vi vill också att en utredning ska undersöka
    om det går att öppna Sveriges gränser,
    alltså att låta de människor som vill
    få komma hit."

    feministisktinitiativ.se/wp-content/uploads/2...

    Schysst inställning, jag är för att vi tar in allt och alla. Det har vi råd med. Vi lägger inga större pengar på
    invandring idag. Nä.

    "Hur som helst, den länge Sverigeledande forskaren på området, professor Jan Ekberg, menade att plus vändes till minus runt 1980 och att den statsfinansiella kostnaden 2006, före den arabiska våren alltså, var cirka 1,5 procent av BNP, i runda slängar 50 miljarder. Ekonomen Jan Tullberg ger i sin faktadigra bok Låsningen en klart högre siffra. Totalt ett    par hundra miljarder    när också undanträngningseffekter på jobb och bostäder beaktas."

    www.affarsvarlden.se/tidningen/article3834268...

    Jag ser gärna att någon som har tid och lust letar fram hur FI tänker finansiera alla sina eminenta förslag.
    Jag citerar mitt eget inlägg, all text kommer inte med när det klipps in från artiklar !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (S eller Fp?)
    Gert skrev 2014-09-07 08:42:30 följande:
    Nähä... ditt svar om att Norges, Finlands och Danmarks invandringspolitik är extremt avslöjar något annat.
    Det är vad du inbillar dig.
  • realist14
    Anonym (f) skrev 2014-09-06 16:23:00 följande:

    Eller rättare sagt, om det ser ut som det finns en chans att de kommer in i riksdagen så gör jag det. Annars blir det V för jag vill inte kasta bort min röst. 

    Frågor?


    Lyssna på arg blatte om FI :)






  • Anonym (S eller Fp?)
    Anton Chigurh skrev 2014-09-07 09:04:00 följande:

    Allt enligt deras egen vallplatform. (Stavningen kommer från deras egen sajt !!!) :


    Var hittade du den stavningen? Jag kollar runt på deras sida, men ser bara "valplattform"?
  • Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2014-09-07 09:04:00 följande:
    Fan vet om inte jag skall rösta på FI, jag gillar deras inställning...

    Allt enligt deras egen vallplatform. (Stavningen kommer från deras egen sajt !!!) :

    "Öppna landets gränser
    och låt alla flyktingar stanna
    Vi vill ge alla gömda flyktingar i Sverige uppehållstillstånd.
    Vi vill också att en utredning ska undersöka
    om det går att öppna Sveriges gränser,
    alltså att låta de människor som vill
    få komma hit."

    feministisktinitiativ.se/wp-content/uploads/2...

    Schysst inställning, jag är för att vi tar in allt och alla. Det har vi råd med. Vi lägger inga större pengar på
    invandring idag. Nä.

    "Hur som helst, den länge Sverigeledande forskaren på området, professor Jan Ekberg, menade att plus vändes till minus runt 1980 och att den statsfinansiella kostnaden 2006, före den arabiska våren alltså, var cirka 1,5 procent av BNP, i runda slängar 50 miljarder. Ekonomen Jan Tullberg ger i sin faktadigra bok Låsningen en klart högre siffra. Totalt ett par hundra miljarder när också undanträngningseffekter på jobb och bostäder beaktas."

    www.affarsvarlden.se/tidningen/article3834268...

    Jag ser gärna att någon som har tid och lust letar fram hur FI tänker finansiera alla sina eminenta förslag.
    Första länken funkar inte. Prova HÄR i stället. Om du bryr dig !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Gert
    Anonym (S eller Fp?) skrev 2014-09-07 09:06:42 följande:
    Det är vad du inbillar dig.
    Du är antagligen redan så indoktrinerad så du vet inte själv att du är PK. Glad
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Studentpappa
    Anonym (S eller Fp?) skrev 2014-09-07 07:52:41 följande:

    Fast då är SD ett parti för brottslingar som har skulder hos kronofogden...

    Fast det är synd att F! är så pass långt åt vänster och att de inte verkar ha koll på ekonomi. 


    Det säger jag inget om, tror du att jag är sd:are enbart för att jag inte anser F! seriösa? Majoriteten av sd:are är lågutbildade män med dålig koll på politik generellt.

    Jag skulle bli väldigt förvånad om majoriteten av F! :are hade en ingenjörsutbildning i ryggen, utan snarare någon form av humanistisk. Jag tycker feminism är viktigt då jag anser att min dotter givetvis ska ha samma möjligheter som sin kusin. Det är därför jag inte gillar den oseriösa framtoning F! Skapar när de inte kan backa upp sina förslag.
    If you wanna get fit, get crossfit.
Svar på tråden Jag ska rösta på F!. Frågor på det?