• Anonym (gift karl)

    Tantramassage otrohet?

    Är det otrohet om man som man får tantramassage av en annan kvinna..  

    Och där allt på kroppen masseras.... 

  • Svar på tråden Tantramassage otrohet?
  • MrMom
    HäckHäxan skrev 2014-09-17 11:00:25 följande:

    Vid alla gudar du har missat något   

    Jag med för jag har aldrig testat men OMG att jag vill!!! 


    Jag ska testa det. .. :)
    Kik Daddy7006
  • HäckHäxan
    MikNis skrev 2014-09-18 08:25:03 följande:
    nej men det finns ju länker till tantramassörer i tråden..  
    Du tänkte så. Det avstår jag gärna. Jag vill inte ha nån främlings händer på min kropp på det viset.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Brushane

    Snacka med Alex Vartman, thenewtantra.com/ 
    Jag känner honom privat, en riktigt skön och smart person. Själv har jag inte gått någon kurs men tycker tantra är intressant och en bra väg om saker och ting gått i stå i sänghalmen. Go for it!

  • Schna

    Det är individuellt och något varje par måste enas om själva.


    It takes a fool to remain sane
  • Celines Essence
    MikNis skrev 2014-09-18 08:25:49 följande:

    Har du provat det då? 


    Vi har provat lite och det känns väldigt inspirerande och spännande.

    Med tanke på andra inlägg i tråden, vill jag tillägga är det ju upp till var och en vad som man anser är okej i ett förhållande. Mitt svar utgör bara vad jag tycker. Hur andra gör bryr jag mig inte i.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anton Chigurh

    Tantramassage har mycket lite att göra med ”traditionell” massage, tantarmassage syftar, bla, till att du skall upptäcka var på kroppen det är som skönast att bli berörd, smekt, masserad osv, och det det är tänkt att stämningen, miljön i rummet skall vara alldeles speciellt lugn, skön och avslappnad, gärna med doftljus, mycket levande ljus överhuvudtaget, du skall verkligen känna att du är redo för att, tillsammans med kvinnan som masserar dig, upptäcka delar av dig själv du inte visste fanns, och det innebär att du ”måste lämna ut dig” på ett extraordinärt sätt, detta är inte sex i ordets rätta bemärkelse, ändå är nåt in i helvete erotiskt laddat, och det är är hästlängder före en knull i en garderob med den Dam som du har raggat upp på din senaste konferens....


     


    Därför, gott folk, anser jag att du är otrogen om du sätter på Damen i garderoben, japp, men,  otroheten du begår genom att låta en annan kvinna ge dig tantramassage....den är mycket ”värre”.....den går liksom på djupet, det är så mycket mer känslor inblandade. Det är inget ”som bara händer” (Som Damen i garderoben !!!) Och ja, det ingår massage av könsorganen, och ja, du, och den kvinnliga massören är, såklart, nakna.


     


    Nedanstående är ett direkt citat från en sajt men är i grund och botten samma som jag skrivit nyss.


     


    Hela din kropp kommer att masseras,


    inklusive de särskilt känsliga partierna,


    exempelvis baksidan av knäet, ryggslutet,


    insidan av låret, magen, brösten etc.


    Det är en djupt avslappnande, vitaliserande


    och helande upplevelse


    för både kropp, sinne och själ.


     


    Genom medveten andning och lätta, långsamma, sensuella


    strykningar, väcks din känslighet och erotiska energi till liv.


    Du lär dig att cirkulera och öka din förmåga


    att uppleva mer njutning


    och att vara full av energi på alla nivåer”.


     


    Det här är, trots avsaknaden av ”riktig” sex, otrohet som är långt värre en ett knull i garderoben.


     


    Kram //Anton

    Och må eran fredag bli en för jävla skön och underbar fredag....Glad 


    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • MrMom
    Anton Chigurh skrev 2014-09-19 08:31:52 följande:

    Tantramassage har mycket lite att göra med ?traditionell? massage, tantarmassage syftar, bla, till att du skall upptäcka var på kroppen det är som skönast att bli berörd, smekt, masserad osv, och det det är tänkt att stämningen, miljön i rummet skall vara alldeles speciellt lugn, skön och avslappnad, gärna med doftljus, mycket levande ljus överhuvudtaget, du skall verkligen känna att du är redo för att, tillsammans med kvinnan som masserar dig, upptäcka delar av dig själv du inte visste fanns, och det innebär att du ?måste lämna ut dig? på ett extraordinärt sätt, detta är inte sex i ordets rätta bemärkelse, ändå är nåt in i helvete erotiskt laddat, och det är är hästlängder före en knull i en garderob med den Dam som du har raggat upp på din senaste konferens....

     

    Därför, gott folk, anser jag att du är otrogen om du sätter på Damen i garderoben, japp, men,  otroheten du begår genom att låta en annan kvinna ge dig tantramassage....den är mycket ?värre?.....den går liksom på djupet, det är så mycket mer känslor inblandade. Det är inget ?som bara händer? (Som Damen i garderoben !!!) Och ja, det ingår massage av könsorganen, och ja, du, och den kvinnliga massören är, såklart, nakna.

     

    Nedanstående är ett direkt citat från en sajt men är i grund och botten samma som jag skrivit nyss.

     

    ? Hela din kropp kommer att masseras,

    inklusive de särskilt känsliga partierna,

    exempelvis baksidan av knäet, ryggslutet,

    insidan av låret, magen, brösten etc.

    Det är en djupt avslappnande, vitaliserande

    och helande upplevelse

    för både kropp, sinne och själ.

     

    Genom medveten andning och lätta, långsamma, sensuella

    strykningar, väcks din känslighet och erotiska energi till liv.

    Du lär dig att cirkulera och öka din förmåga

    att uppleva mer njutning

    och att vara full av energi på alla nivåer?.

     

    Det här är, trots avsaknaden av ?riktig? sex, otrohet som är långt värre en ett knull i garderoben.

     

    Kram //Anton

    Och må eran fredag bli en för jävla skön och underbar fredag.... 


    Låter som något värt att testa ;)
    Kik Daddy7006
  • Anders 386
    Anonym (gift karl) skrev 2014-09-07 10:57:50 följande:

    Är det otrohet om man som man får tantramassage av en annan kvinna..  

    Och där allt på kroppen masseras.... 


    Om du vet att din partner är emot eller gör det i "smyg" är det otrohet.
    Om din partner är ok med det är det inte otrohet.
  • MikNis
    Anton Chigurh skrev 2014-09-19 08:31:52 följande:

    Tantramassage har mycket lite att göra med ?traditionell? massage, tantarmassage syftar, bla, till att du skall upptäcka var på kroppen det är som skönast att bli berörd, smekt, masserad osv, och det det är tänkt att stämningen, miljön i rummet skall vara alldeles speciellt lugn, skön och avslappnad, gärna med doftljus, mycket levande ljus överhuvudtaget, du skall verkligen känna att du är redo för att, tillsammans med kvinnan som masserar dig, upptäcka delar av dig själv du inte visste fanns, och det innebär att du ?måste lämna ut dig? på ett extraordinärt sätt, detta är inte sex i ordets rätta bemärkelse, ändå är nåt in i helvete erotiskt laddat, och det är är hästlängder före en knull i en garderob med den Dam som du har raggat upp på din senaste konferens....

     

    Därför, gott folk, anser jag att du är otrogen om du sätter på Damen i garderoben, japp, men,  otroheten du begår genom att låta en annan kvinna ge dig tantramassage....den är mycket ?värre?.....den går liksom på djupet, det är så mycket mer känslor inblandade. Det är inget ?som bara händer? (Som Damen i garderoben !!!) Och ja, det ingår massage av könsorganen, och ja, du, och den kvinnliga massören är, såklart, nakna.

     

    Nedanstående är ett direkt citat från en sajt men är i grund och botten samma som jag skrivit nyss.

     

    ? Hela din kropp kommer att masseras,

    inklusive de särskilt känsliga partierna,

    exempelvis baksidan av knäet, ryggslutet,

    insidan av låret, magen, brösten etc.

    Det är en djupt avslappnande, vitaliserande

    och helande upplevelse

    för både kropp, sinne och själ.

     

    Genom medveten andning och lätta, långsamma, sensuella

    strykningar, väcks din känslighet och erotiska energi till liv.

    Du lär dig att cirkulera och öka din förmåga

    att uppleva mer njutning

    och att vara full av energi på alla nivåer?.

     

    Det här är, trots avsaknaden av ?riktig? sex, otrohet som är långt värre en ett knull i garderoben.

     

    Kram //Anton

    Och må eran fredag bli en för jävla skön och underbar fredag.... 


    Har du provat?
  • Celines Essence
    MikNis skrev 2014-09-19 18:04:29 följande:

    Har du provat?


    Ja det har han , men vi är i det experimentella stadiet. Jag är ingen expert.. . Men det måste man inte vara heller
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • MikNis
    Celines Essence skrev 2014-09-19 18:29:43 följande:

    Ja det har han , men vi är i det experimentella stadiet. Jag är ingen expert.. . Men det måste man inte vara heller


    Förvisso men det blir nåt annat med en utbildad
  • Anton Chigurh
    MikNis skrev 2014-09-19 18:47:46 följande:
    Förvisso men det blir nåt annat med en utbildad
    Självklart är det så, det går ju igen inom dom flesta "ämnesområden" ditt resonemang, men det innebär icke desto mindre att jag och min UNDERBARA CelineHjärtavet vad det handlar om, vad som är själva essensen (hehe) med tantramassage, och även om varken jag eller Celine är att betrakta som "utbildade" massageterapeuter inom tantra. Så vet vi vad det till fullo innebär. Och...vi kommer dit så småningom, var så säker, det här är inget du "lär dig" på en kväll.   

    Lite så, Niklas. (Miknis är inget riktigt nick. Anse dig härmed omdöpt till Niklas....Glad
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • HäckHäxan
    Anton Chigurh skrev 2014-09-19 08:31:52 följande:

    Tantramassage har mycket lite att göra med traditionell massage, tantarmassage syftar, bla, till att du skall upptäcka var på kroppen det är som skönast att bli berörd, smekt, masserad osv, och det det är tänkt att stämningen, miljön i rummet skall vara alldeles speciellt lugn, skön och avslappnad, gärna med doftljus, mycket levande ljus överhuvudtaget, du skall verkligen känna att du är redo för att, tillsammans med kvinnan som masserar dig, upptäcka delar av dig själv du inte visste fanns, och det innebär att du måste lämna ut dig på ett extraordinärt sätt, detta är inte sex i ordets rätta bemärkelse, ändå är nåt in i helvete erotiskt laddat, och det är är hästlängder före en knull i en garderob med den Dam som du har raggat upp på din senaste konferens....


     


    Därför, gott folk, anser jag att du är otrogen om du sätter på Damen i garderoben, japp, men,  otroheten du begår genom att låta en annan kvinna ge dig tantramassage....den är mycket värre.....den går liksom på djupet, det är så mycket mer känslor inblandade. Det är inget som bara händer (Som Damen i garderoben !!!) Och ja, det ingår massage av könsorganen, och ja, du, och den kvinnliga massören är, såklart, nakna.


     


    Nedanstående är ett direkt citat från en sajt men är i grund och botten samma som jag skrivit nyss.


     


    Hela din kropp kommer att masseras,


    inklusive de särskilt känsliga partierna,


    exempelvis baksidan av knäet, ryggslutet,


    insidan av låret, magen, brösten etc.


    Det är en djupt avslappnande, vitaliserande


    och helande upplevelse


    för både kropp, sinne och själ.


     


    Genom medveten andning och lätta, långsamma, sensuella


    strykningar, väcks din känslighet och erotiska energi till liv.


    Du lär dig att cirkulera och öka din förmåga


    att uppleva mer njutning


    och att vara full av energi på alla nivåer.


     


    Det här är, trots avsaknaden av riktig sex, otrohet som är långt värre en ett knull i garderoben.


     


    Kram //Anton

    Och må eran fredag bli en för jävla skön och underbar fredag....Glad 


    Ja som jag skrivit innan, intimt, på riktigt!
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • MikNis
    Anton Chigurh skrev 2014-09-19 19:12:06 följande:

    Självklart är det så, det går ju igen inom dom flesta "ämnesområden" ditt resonemang, men det innebär icke desto mindre att jag och min UNDERBARA Celinevet vad det handlar om, vad som är själva essensen (hehe) med tantramassage, och även om varken jag eller Celine är att betrakta som "utbildade" massageterapeuter inom tantra. Så vet vi vad det till fullo innebär. Och...vi kommer dit så småningom, var så säker, det här är inget du "lär dig" på en kväll.   

    Lite så, Niklas. (Miknis är inget riktigt nick. Anse dig härmed omdöpt till Niklas....


    Det viktigaste är ju att man har kul men har ni provat tantra på nån kurs?
  • Celines Essence
    MikNis skrev 2014-09-19 18:47:46 följande:
    Förvisso men det blir nåt annat med en utbildad
    Jodå. Visst är blir det väl ANNAT med någon utbildad.
    Jag vill dock inte ha någon utbildad okänd människa. Jag vill ha Anton Hjärta
    Jag tycker att det är underbart att han har läst en bok om tantramassage/tantrasex och vill utforska det med mig. Jag skulle inte vilja byta det mot att få tantramassage av någon expert.

    För dig verkar utbildning spela stor roll, men jag är så nöjd som det är.
    Som det är nu, känns det inte aktuellt att gå kurs, men OM vi gör det kommer vi göra det tillsammans.
    Folk kan ju förövrigt lära sig betydligt mer komplicerade saker av att läsa och kolla på Youtubeklipp...Jag tycker njutningen i sig är större än någon typ av expertkunskap.

    Hur som helst svarade jag på själva trådstarten...att jag ser det som otrohet att ta emot tantramassage, pga att det är SÅ intimt.

    Det är min personliga åsikt ,men om andra par tycker det är okej så är det deras sak och inget jag bryr mig om .
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • aide

    Jag tror att det vore bra för de flesta att lära sig mer om tantramassage/tantrasex och kärlekens tao.
    Här är några boktips.

    Aldred Caroline, Gudomligt sex
    Annand Margot, Kärlekens mystik
    Annand Margot, Leva i sjunde himlen
    Chang Jolan, Kärlekens tao
    Chang Jolan, Vägen till Kärlekens tao
    Chang Jolan, Kvinnan och kärlekens tao
    Chang Stephen T, Tao sexologi
    Chia Mantak mfl., Vägen till orgasm
    Deida David, Den suveräna mannen
    Deida David, Brevet till kvinnan
    Deida David, Finn din gudomliga källa genom sex
    Deida David, Den nakna sanningen
    Ekenberg Johan, Sex en motorväg till Gud
    Hernán Huarache Mamani, Kvinnosjälens kraft
    Long Barry, Konsten att älska
    Nanne Miriama, Nanne Irion, Att älska varje dag
    Osho, The Book of Secrets
    Reich Wilhelm Lyssna, lille man
    Reich Wilhelm, Den sexuella revolutionen
    Rusell Stephen och Kelp Jurgen, Den sexuella massagens tao
    Sanner Eva, Kåt, glad och tacksam
    Shaw Miranda, Gudomliga gudinnor
    Woods Margo, Masturbation Tantra and Self Love

  • LottaLB

    Jag tycker Cirkus Eros, som CarlJohan och Jennie Rehbinder står bakom, har bra info. De kan verkligen sin sak och har mycket intressant att utforska. Skrattande

  • Jonte71
    LottaLB skrev 2014-09-29 11:55:18 följande:

    Jag tycker Cirkus Eros, som CarlJohan och Jennie Rehbinder står bakom, har bra info. De kan verkligen sin sak och har mycket intressant att utforska. Skrattande


    Har du hunnit utforska ämnet mer än i text?
Svar på tråden Tantramassage otrohet?