• Wikki5

    Bf Maj - 2015 ung mamma

    Hej tänkte ifall någon som vill följas , fick reda ganska tidigt att jag var gravid då jag bara är vecka 4 (3+5) men försöker hålla mig positiv då jag för 3 månader fick missfall men skulle tycka det var kul om någon annan maj mamma fanns, alla åldrar är roliga ????, lite om mig själv:

    21 år , bor i Stockholm bor med min sambo, varit tillsammans i 5,5 år så det är en ett litet äventyr som nu är påväg.

  • Svar på tråden Bf Maj - 2015 ung mamma
  • Erikali

    Jag är lite otålig, vill börja köpa saker. Har ett planerat besök till ullared i slutet på jan. Känns som en evighet dit! Vill mest bara må bättre nu, trött på konstant illamående. Jobbar mer än heltid just nu, är helt slut så ska bli skönt med lite mindre jobb om en månad ca.

  • Wikki5
    Erikali skrev 2014-10-09 14:58:52 följande:

    Jag är lite otålig, vill börja köpa saker. Har ett planerat besök till ullared i slutet på jan. Känns som en evighet dit! Vill mest bara må bättre nu, trött på konstant illamående. Jobbar mer än heltid just nu, är helt slut så ska bli skönt med lite mindre jobb om en månad ca.


    Jag ska också till Ullared, längtar! Vad Händer om en månad? Jo tröttheten tar ut på mitt liv just nu, orkar knappa hålla mig vaken till middagen
  • Wikki5
    Erikali skrev 2014-10-09 14:58:52 följande:

    Jag är lite otålig, vill börja köpa saker. Har ett planerat besök till ullared i slutet på jan. Känns som en evighet dit! Vill mest bara må bättre nu, trött på konstant illamående. Jobbar mer än heltid just nu, är helt slut så ska bli skönt med lite mindre jobb om en månad ca.


    Jag ska också till Ullared, längtar! Vad Händer om en månad? Jo tröttheten tar ut på mitt liv just nu, orkar knappa hålla mig vaken till middagen
  • Erikali
    Wikki5 skrev 2014-10-09 21:36:55 följande:

    Jag ska också till Ullared, längtar! Vad Händer om en månad? Jo tröttheten tar ut på mitt liv just nu, orkar knappa hålla mig vaken till middagen


    Om en månad jobbar jag mindre igen och känner mig förhoppningsvis piggare. Ullared i v.3 2015 känns så himla långt bort
  • Wikki5
    Erikali skrev 2014-10-11 11:47:15 följande:
    Om en månad jobbar jag mindre igen och känner mig förhoppningsvis piggare. Ullared i v.3 2015 känns så himla långt bort
    Var på min inskrivning igår, fick boka massa roliga saker, ultraljud i v18 och mamma grupper :) vart någonstans har du din Mvc? Och när? :)
  • Stampe93

    Hej på er! Är en 21årig tjej som nu väntar första barnet (tredje gången gillt) o bor med min sambo i småland o varit tsm i 2år o 3 månader.

    Var på första ul idag o gjorde kub test, allt såg fint ut o är i v13 (12+2) bf 29 maj :)

    Har haft turen med mig o inte haft så mycket illamående o inte spytt. Däremot har mina bröst vafit väldigt ömma.

  • Erikali

    Jag har fått tid för rul den 15/12. Kommer vara på Mälarsjukhuset i Eskilstuna men är inte helt säker på att det är här jag vill föda. Äntligen är faran över, nu är vi inne i v.15 (14+4)! :)

  • Stampe93

    Låter härligt, men de till att du väljer ett sjukhus du trivs med. :) jag är i v14+2 nu o har rul den 7/1 2015 - känns skönt att missfalls risken är över :) speciellt eftersom ja fått två missfall tidigare i v 6 och 8.

  • wangelika

    Hej! Är beräknad den 28 april 2015, så ungefär maj! Idag är jag v17+5 :)
    Är 18 år, går sista året på gymnasiet, kommer hinna plugga klart även om bebis är påväg. Bor hemma hos mina föräldrar här i Stockholm. :) Pappan till barnet är min pojkvän! Skulle vara skönt att prata med folk och följa hur det går osv, då jag själv är ung och inte vet riktigt vad jag ska ta mig till. Har berättat för min mamma, som tog det förvånansvärt bra, hon är faktiskt glad över att bli mormor! ÄR dock väldigt rädd inför vad min far ska säga, men det berättar jag dock efter det första ultraljuden den 2 december. Jag har knappt känt av något av denna graviditet, och har knappt någon mage än heller, så vill gärna veta att allt står still innan jag berättar för någon mer! Men är sjukt taggad på ultraljudet, det är så nära nu också, vill ju själv få det bekräftat att jag är gravid innan jag går ut med det! :)

  • Gooodis
    Erikali skrev 2014-11-19 09:30:10 följande:

    Jag har fått tid för rul den 15/12. Kommer vara på Mälarsjukhuset i Eskilstuna men är inte helt säker på att det är här jag vill föda. Äntligen är faran över, nu är vi inne i v.15 (14+4)! :)


    Vilket sammanträffande! Jag har RUL 15/12 på Mälarsjukhuset i E-tuna jag också. Haha
  • Stampe93

    Wangelika: vad spännande! Tror de kommer gå jätte bra! :)

    Pappan till mitt barn är min sambo/pojkvän o han är 11år äldre än mig hehe ;) men allt är så spännande!

    Är i v 14 (13+4) nu o känner mig idag väldigt orklös, o känns som ja har träningsvärk i heela kroppen utan att ha gjort något. Orkar knappt ens laga mat! :/

  • Erikali
    Gooodis skrev 2014-11-25 21:34:57 följande:

    Vilket sammanträffande! Jag har RUL 15/12 på Mälarsjukhuset i E-tuna jag också. Haha


    Vad roligt! Vilken tid har du den 15? När har du bf? :)
  • Gooodis
    Erikali skrev 2014-12-03 12:00:12 följande:
    Vad roligt! Vilken tid har du den 15? När har du bf? :)
    10.00 tror jag. Sambon har det uppskrivet ;)

    Mellan 22 maj och 5 juni, gissar jag på.

    Du då? :)
  • Erikali
    Gooodis skrev 2014-12-04 08:44:52 följande:

    10.00 tror jag. Sambon har det uppskrivet ;)

    Mellan 22 maj och 5 juni, gissar jag på.

    Du då? :)


    Är så avis på alla som får RUL tidigt! Jag kommer vara i v.19 (18+3) när jag har RUL. Fick en tid kl.15.30. Har bf 15/5, tror att jag kan bli flyttad till 19 maj kanske :)
  • Gooodis
    Erikali skrev 2014-12-04 23:00:21 följande:
    Är så avis på alla som får RUL tidigt! Jag kommer vara i v.19 (18+3) när jag har RUL. Fick en tid kl.15.30. Har bf 15/5, tror att jag kan bli flyttad till 19 maj kanske :)
    BM går efter mensen, så enligt BM är jag då i v.18 (17+3), bara en vecka innan dig ;)

    Men jag är rädd för att jag bara kommer att vara i v. 16 då. Och jag måste vänta ännu mer :/
  • Erikali
    Gooodis skrev 2014-12-05 12:56:38 följande:

    BM går efter mensen, så enligt BM är jag då i v.18 (17+3), bara en vecka innan dig ;)

    Men jag är rädd för att jag bara kommer att vara i v. 16 då. Och jag måste vänta ännu mer :/


    Jag känner av min äl. Bf är 15/5 enl senaste mens men enl äl tror jag på 18/5 vä
Svar på tråden Bf Maj - 2015 ung mamma