Inlägg från: Jessica 868 |Visa alla inlägg
  • Jessica 868

    BF inom två månader

    Va skönt att höra att ni är hemma. Fast bebis kunde varit ute hos dig men nu är det skönt att allt är ok. vilken söt bild. Jag längtar såååå mycket på att se vem som gömmer sig i min mage. Är det en till liten tjej eller är det en pojke.? Jag kan knappt bärga mig.

    9 dagar kvar och jag känner att jag blir mer galen för varje dag som går. Mitt tålamod är inget att leka med, hehe.

    Idag har jag fruktansvärt nere vid blygbenet, det trycker men känns inte som foglossning utan mer som att huvudet ligger lågt och trycker på som attan. Förstår inte att det kan kännas så här utan att inget händer. Jag vill bara krysta så att bebisen kommer ut. 9 dagar innan är inte alls för tidigt . Jag är mer än redo.!

    Ha en bra dag


    Pernilla0414 skrev 2014-10-01 12:54:14 följande:

    Rättvänd nu då?


  • Jessica 868

    Vad tror du jag får??

    Det jäkla trycket jag har gör mig galen. Gör så ont . Jag hoppas verkligen att allt går jätte snabbt när det startar.

    Ska det vara ett tecken att man tömmer tarmen? Hm, gjorde det mer än tre gånger igår, fast inget har hänt än

    Hur mår du idag?


    Pernilla0414 skrev 2014-10-01 22:20:49 följande:

    Ja det är skönt att vara hemma igen! Ja de va kul att få en sån bild :)

    Haha ja, spännande, undra va du får , jag vet va jag tror iaf ;)

    Gick en promenad på 4,5 km.. Fullt med sd o tryck ner. Sedan stått o kollat på hockey i en ishall i 2,5h.. Kände massa tryck ner och "hugg" o ilningar. Känns som hans huvud ska ploppa ut typ. Märklig känsla ! Så här kände jag absolut inte första grav. Hade inga känningar alls förra gången men denna gång är det helt otroligt. Borde ju gå fort när det väl sätter igång?! Mensvärk o sd består dagarna av.

    Ett tecken på att de snart börja är att man tömmer tarmen ofta?! Hoppas på det iaf ;)

    Jag är med redo!! Inatt kanske du eller jag får, eller båda två? who knows ;)

    Godnatt!! :)


  • Jessica 868

    Spännande och se vad det blir.

    Ja, i helgen kan vi föda. Hade varit jätte kul om vi fick på samma dag men det händer nog inte, jag kommer gå över och du får tidigare hehe. Fast svärmor drömmer om bebisen varje natt så det kanske är ett tecken.

    Idag har jag lika ont, känner mig slö i kroppen och är mer svullen än vanligt. Orkar ingenting ( förutom att föda ).!

    Satt och läste mitt gamla förlossningsförlopp från bb och det gick hur bra som helst och ganska snabbt. Så jag levde mig in i det och satt och önskade att jag var där. En vecka kvar imorgon och den veckan behövs inte. Nu vill vi ha våra små liv.

    Känner nästan att tårarna är på väg när jag tänker på att snart är det dags. Snart är bebisarna här. Små, gosiga.. Åh, låt tiden stå still sen när dom är ute, eller hur.?!

    Förresten, hur lägger du upp bilder här? Är det genom datorn eller mobilen.?! Jag är alltid inne via mobilen.

    Kram och lycka till


    Pernilla0414 skrev 2014-10-02 14:13:25 följande:

    Flicka :) (eftersom jag skrev det någongång och trodde du hade sagt det o visste att du bar en flicka) haha

    Jag tror nog det kommer gå snabbt för båda oss när det väl drar igång på riktigt, frågan är bara nääär ??!! Jag ha ju sagt 4/10 hela tiden och där är vi ju snart :S alla tror jag kommer få tidigare, bara för de så lyckas jag väl gå över :P vill inte !!

    Jag mår bra idag, hade lite för ont i ryggen igårkväll men efter en natts sömn så är det som en ny rygg igen :) inga riktiga förvärkar än idag. Bli oftast mer på kvällen.

    Ja jag läste lite om att nör förlossningen närmar sig så bajsar man oftare några dagar innan. Haha letar efter alla tecken! Men ingen slempropp har gått än :/

    Nä bebisar ska vi ha i helgen!! Eller hur!?! :)


  • Jessica 868

    Det funkade att skicka en bild, fast den blir på sidan.

    Denna bild tog jag idag. Jämförde med en annan bild för någon vecka sedan och magen har sjunkit.

    Förra förlossningen startade en dag efter bf. Men jag har ondare denna gången så hoppas verkligen bebisen kommer innan denna gång.

    Det låter så konstigt att efter denna månad är vi tvåbarnsmammor tiden kommer gå så fort sen. Vill nästan inte att bebisen ska bli större utan va en liten bebis. Hehe.

    Förlossnibgsförloppet är det som bb skrev och vi fick med oss hem. Men man minns ju exakt hur man själv upplevde allt. Tror inte man kan glömma det. Smärtan, lyckan, bubblan man var i, sen var den varma bebisen på bröstet och all smärta försvann.

    Hade du en vaginal förlossning förra gången? Bedövning mm?

    Jag hade ingenting, sprack ingenting, det är därför jag är så nervös inför andra. Vill att allt ska gå lika bra. Föder gärna hemma eller i bilen om det går fort. Vill ha det överstökat NU.

    Pratade med sambon idag och sa att imorgon är det en vecka kvar. Vi tittade på varandra och jag började nästan gråta. När man vet vad som väntar kan man inget annat än att le med tårar i ögonen..

    Håller tummarna att vi får bäbisarna inom en vecka.

    Du är iallafall flitig och går en massa. Jag går det nödvändigaste.


    Pernilla0414 skrev 2014-10-02 18:45:44 följande:

    Haha nja, tro inte du går över !!

    Ja visst är man tröttare nu, helt slut! Inte många knop man orkar göra hemma. Samlade krafter och tog mig en liten promenad nyss, skönt svalt väder att gå i, och hela 40 min så trycker det ner och massa mensvärk.. Tycker det borde göra nytta :S annars är det ju för jäkligt o ha ont i onödan :/

    Åh så kul att du ha den nedskriven, har inte jag. Dock minns man det mesta tack o lov. Sådan häftig och smärtsam upplevelse! Magiskt!

    Fick du innan bf förra gången eller hur var de nu??

    Jag fick en vecka innan.. Så om jag gör en favorit i repris så ska det ju sättas igång inatt med värkar :D hoppas hoppas :)

    Ja herregud åtta dagar är ju ingenting, och det som är så spännande är att det kan hända när som helst.. Innan denna månad är slut så är vi tvåbarnsmammor :D

    Jag är alltid också inne via mobilen.. På min sida så är det en liten "blå ruta" med dn bild på en kamera bredvid där man trycker "svara" om man klickar på den så ska man kunna lägga upp !

    Lycka till själv , kram :)


  • Jessica 868

    Jag är ganska spinkig i vanliga fall, så nu är kroppen i övrigt förutom magen "normal". Så ser inte alls så tjock ut som jag egentligen är. Har gått upp ca 15 kg. Inte lika mycket som med dottern dock, då gick jag upp 23. Rör mig mer nu och dottern tvingar mig till alla dessa måsten så ingen vila inte.

    Hur mycket har du gått upp?

    Jag har inte alls lika ont i blygbenet nu och trycket har avtagit tycker jag. Är nästan lite ledsen för att smärtan försvunnit, haha. Känndes som att det var ett tecken ju och nu finns det inte mer.

    Men ska inte gå och tycka det är synd att jag inte har ont när det egentligen är jätte skönt. Borde ta det bra och ladda inför förlossning.

    Lämnade dotterns kusiner som vi passat precis och då säger deras mamma att nu är det nog nära, för det syns i ansiktet. Du börjar bli mer svullen. Eh, tack för den kände jag. Tjockis.!! Hehe.. Men det är väl ett gott tecken ändå.

    Hade mys med sambon igår också, inte så jätte kul men hoppas att det kanske också hjälpte lite.

    Hur känner du dig idag?

    Kram


    Pernilla0414 skrev 2014-10-03 09:12:53 följande:

    Ja du ser ut att vara smal för övrigt ändå ? Hur mkt ha du gått upp?

    Ja vi få hoppas de vill titta ut innan.. Eller kanske all smärta nu innan inte gör att vi får tidigare förlossning utan bara snabbare när det väl drar igång :)

    Trodde verkligen det skulle hända något denna natten, var ute och åt på "finresturang" med sambon igårkväll, och bebis borrade ner huvudet mer än någonsin. Känner att han sjunkit då jag inte ha hans rumpa tryckandes på revbenen längre (så skönt) :)

    Ja vaginal förlossning, endast lustgas.

    Sprack inget heller, några små bristningar precis vid urinröret som gjorde det så smärtsamt efter att kissa att jag fick "tappas åå urin" satt o grät två veckor efter när Jag skulle kissa, så det var nog svårläkt! Hoppas inte jag ha samma besvär efter denna gång!

    Imorgon är "mitt" BF-datum :S börja tvivla på att jag får rätt, haha

    Sedan januari ha jag sagt den 4/10 kommer Han. Kan alltid önskedrömma :)

    Ha en bra dag, kram !


  • Jessica 868

    Jag tömde tarmen två gånger inatt, hade lite smått ont i blygbenet när jag gick upp, men nu känns det jätte bra. Förutom att jag är tjock och går klumpigt. Var på loppis innan idag och där fick jag några tajta sammandragningar. Men det avtog när jag kom hem.

    Sitter just nu i soffan och vilar som vanligt. Sambon tyckte vi skulle baka en massa kanelbullar så att förlossningen kanske satte igång. Han verkar också vara mer än redo nu.

    Anhöriga börjar fråga nu också varje dag om hur det går och hur jag mår. Så jag blir bara mer otålig. Den där lilla människan inne i magen vill jag ha i min famn NU.!

    Vi är så otåliga, MEN kan du tänka dig att inom tre fjuttiga veckor har vi dom här.?! Tror jag kommer bli lite mer tokig om du får din bebis innan jag. Tror inte jag går över tiden iallafall eftersom dottern kom i tid.

    Här hemma blir det nog inte mer mys innan bebisen är kommen, hehe. Sambon får nöja sig med handen

    Nä, planer har vi inte helrör några förutom att vi kanske ska ha gäster ikväll, så skulle något hända kastar vi ut dom

    Var hos en vän igår föresten som skällde på mig och sa till mig att jag måste sluta tjata och se så sur ut. Haha. Det börjar nog synas nu att man är otålig.

    Hoppas du får en bra dag och att vi föder inom kort. Kram


    Pernilla0414 skrev 2014-10-04 09:35:36 följande:

    15 är ju jättebra!

    Närmare 20 kilo mer än vad jag brukade väga :/ dock gick jag upp ännu mer med dottern, 34 kg :O haha

    Kan tänka mig att ju yngre syskon desto mer fart hemma. Ha ju en 10 åring så det är ju inte så mycket "fart" på det viset.

    Haha ja jag "älskar" verkligen nör jag får massa mensvärk i samband med sd. Då får man ju förhoppningar att det är nära. Tycker de avtagit ganska rejält, mina förvärkar. Hade foglossning igår, halsbränna hela natten, sjukaste jag varit med om!!

    Nä jag ha fått nog av att vara gravid!! Vill ha bebis NUU !! Så nära är vi men känns så långt borta. Om man ändå visste när det skulle börja , då hade dagarna varit enklare att ta sig igenom :)

    Haha syns i ansiktet, sjysst ;) man kan ju alltid hoppas det är ett tecken!

    Ja sex är ju inte det lättaste nu.. Känner mig så jäkla osexig!! Det bli alltför sällan nu, en vecka sedan sist.. Nä vill Krysta nu istället ;D

    Lördag idag, undra var dagen ha att bjuda på,, man ha ju inte vågat boka något för man hoppats så mkt på förlossning haha

    Hur mår du idag?


  • Jessica 868

    Ingen bebis här än heller

    Men denna natten har jag inte alls sovit. Förbannade skit natt. Haft ont i nedre delen av magen/blygbenet, benen, ryggen och mina helvetes svullna fingrar. Jag kan inte ens böja fingrarna så svullna dom är. Haha. Jag blir snart gråhårig.

    Alla dessa tecken och smärta till ingen nytta. Sambon säger till mig att jag inte får vara så otålig och tappa humöret som jag tydligen ofta gör nu. Men det är ju så svårt när man mår som en röv utan resultat. Haha..!

    Jag har inte hört att man inte får bada. Det har jag gjort iallafall. Det är om proppen eller vattnet gått det finns risk för infektion.

    Ha en underbar dag på badet, själv ska jag på loppis idag igen, denna gången barnkläder.

    Kramar.!


    Pernilla0414 skrev 2014-10-05 09:16:44 följande:

    Ingen bebis än ?!

    Ja man får lite förhoppningar då och då att det snart ska starta, sedan i andra sekunden tänker man att "äsch, kommer nog gå över"

    Blev bullarna goda då? :D ja min sambo känns med mer redo nu och vill verkligen att det ska komma igång NU.

    Ja nu är det söndag, på fredag ha vi bf.. De små liven borde ju fanken vilja titta ut nu i dagarna :)

    Jag hade mkt förvärkar igår men ha nästan gett upp hoppet att de ska utvecklas till riktiga värkar. Jag tror mer på att det kommer att Komma igång på natten.. Så nu hoppas jag syrran får rätt 6/10, alltså få det gärna dra igång lommande natt :)

    Nahe nu ska vi köra 5 mil för att bada i äventyrsbad.. Man får väl bada nu? Det är bara om propp eller vatten gått som man ska utesluta pga infektionsrisk?!

    Men kommer nog tänka som du.. Tänk om vattnet går i vattnet och jag inte känner det, haha

    Ha en trevlig söndag fina du!


  • Jessica 868

    Idag tycker jag att jag haft fler sd och kraftigare. Haft ont i ryggen också, mer än vanligt. Har gått och hoppats hela dagen på en förlossning, men ingenting än. Gör dock så ont nu när jag går att jag verkligen bara går det jag verkligen måste. Så inatt vill jag ha en bebis.

    Ja, din mage ser ut att ha sjunkit mycket. Sött att man kan se rumpa hoppas allt går bra med våra förlossningar och att det är snart. Blir lite "arg" på dom som får planerat snitt pga trötthet eller något annat trams. Har också en vän som var beräknad efter mig men som redan fått snitt. Men hon ville inte ha ont därav snitt.. Men vem f*n vill ha ont.? Själv är jag livrädd för snitt och vill kämpa ut min bebis själv.

    Sov gott inatt och lycka till om något skulle ske.

    Kram


    Pernilla0414 skrev 2014-10-05 17:28:36 följande:

    Svullna fingrar?! Du skojar inte.. Kan vakna av att de smärtar av vätska? Galet! Om man inte vaknar av det ena (kissig, ont i händer, ont i höfter, ont i ligament, halsbränna, nästäppa) så vakna man av det andra,, haha.. Och det är ju inte så att vi kommer få sova mera när de små liven är här.. :P men få försöka trycka in någon liten powernap på dagen.. Man vet ju aldrig när de dra igång så helst vill man inte vara heelt slut då!

    Ja jag ringde faktiskt till förlossningen o hörde med dem, bara skönt att höra deras godkännande och hon hälsade att det var ingen som helst fara "njut av att bada nu och även om slemproppen gått gör det inget"

    Men jag vet i fan om ja njöt så mkt, tycker jag hade sammandragningar mestadels av tiden i vattnet så jag kunde inte riktigt slappna av. Känns som jag är så nära "loppet". När jag körde hem så kom de där starka sd regelbundet och man känner hur det trycker nedåt. Men nä jag tro fanken det bara är onödiga krämpor man har, bli bara galen av att tro att det är nära sen går dagarna.

    Nä nu ligger jag på soffan med en täppt näsa och foglossning och fantisera om att det ska sätta igång inatt :)

    Såg en tjej på fb som ha bf 16/10 som fått sin son nu pga planerat ks som hon önskat. Va lite bittert måste ja säga , haha typ "fuskigt"-känsla:) barnslig jag är men varför ska hon få så mkt tidigare, hon hade inga besvär mer än att vara mättad på graviditeten (råkade lyssna när hon pratade med sin mamma efter Ofelia-samtal när jag var inne på förlossningen) :P

    Vem fan är inte övermättad på det här? Haha

    5 dagar kvar.. Kommer be en liten bön tro jag att det ska starta inatt även om jag är så oreligiös man kan bli.. Haha :D

    Hittade du några barnkläder ?! Hur mår din gravidsletna kropp idag ?! ;)


  • Jessica 868

    Va kul att någon annan läser. Trodde faktiskt vi bara var två i denna grupp. fast jag kan inte förstå hur du tycker det är underhållande att läsa våra gnälliga inlägg, hehe. Iallafall jag känner mig som en gråhårig tjockis som bara klagar över allt..

    Tack för lyckoönskningarna.


    mj0pe1 skrev 2014-10-05 10:27:24 följande:

    Hej!

    Jag är inte någonstans liknande i er situation (är inte ens gravid), men jag började läsa tråden för några dagar sedan och sedan följer jag varje dag. så nu igårkväll när inget skrevs tänkte jag att gud, nu ligger säkert ni båda två på förlossningen och snart kommer ett kort inlägg om att bebisen är framme :D

    Önskar er all lycka i vilket fall!

    Kram


Svar på tråden BF inom två månader