• Frallanz

    Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!

    Hej på er!

    Tänkte starta en tråd för oss som startar bebistillverkning av bebis nr 1 :)
    Har idag fått tant Röd på besök så nu inväntar jag ägglossning så att första försöket kan komma igång!

    Så för dem som känner att de vill följas åt och stötta/peppa varandra igenom bebistillverkningen så haka på!
    Jag själv kan tycka det vore tryggt och roligt att följa andra i samma tankar :)

    Kram på er!

  • Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!
  • Lindiz

    Frallanz: Haha. Man längtar ihjäl sig. Nu ligger jag på bim-6. Vill bara börja testa. Men ska inte göra det för tidigt. Ingen idé :)

    Känns som om jag har massa symtom men är väl skengravid. Är ju ändå bara första försöket. Men vill ju såååå gärna...

  • snäckis
    blackpeach skrev 2014-09-15 12:08:47 följande:

    Ja jag har regelbunden cykel på ca 27-28 dagar. Du snäckis?


    Sedan Januari har min varit mellan 25-29 dagar.

    om jag inte är gravid så hoppas jag att mensen kommer dag 25 :)

    Ska försöka att inte testa mig förrän dag 30 om jag klarar det...
  • Aila

    Hej! Hoppar in här också, är inne på sjätte försöket och har BIM den 5 okt :)

  • Luttanlej
    Frallanz skrev 2014-09-15 17:05:09 följande:

    Åååååh vad roligt o se tjejen!

    Jag skulle nog själv våga hoppas, jag vet inte riktigt hur det är men nog kan det där vaa ett pluss! :)

    Gör ett nytt test om några dagar så ska du se att strecket är starkare då! Guud vilken lycka, heja plusset!


    Det är nog bara förnekelse som stiger in så jag ska vänta lite och ta ett nytt om några dagar. Jag håller tummarna för dig!
  • Frallanz
    louise1992 skrev 2014-09-15 17:17:36 följande:

    Hej!
    Jag blir så glad för er som plussat! Jag tog det sista p-pillret den 18/8, fick en pillerblödning efter det och slutade blöda efter ungefär 3 dagar. Nu är det snart en månad sedan pillerstoppet och jag har haft "mensvärk" känningar som har kommit och gått i flera dagar nu, utan mens. Men jag törs inte hoppas! Inbillar mig själv att jag inbillar mig... Kanske kommer mensen snart? Har läst lite överallt att det tar ett halvår/år för vissa att få ett + och för vissa går det pangtjong! Så! Vad tycker tror ni? Ska jag vänta i några veckor innan test? Är det för tidigt nu? Hur var det för er?

    Har ätit folsyra sedan dag 1.

    Tacksam för feedback.

    /Lollo


    Jag vet inte hur det är efter ppiller o så :/

    Vänta en vecka from idag o ta sen ett test?

    Luttanlej: jag tror du har plussat iaf! :)

    Min tant röd for iväg imorse ;) så jag & sambon myste lite idag, så nu äntlgen kan man sätta igång och hoppas på att det var sista gången jag såg röken av tant röd ;) haha.

    Vore ju så himla kul att få plussa första försöket den 12 oktober då jag har BiM nästa gång.

    Håller tummarna för att första försöket ger ett pluss både för mig o er andra i samma sits, och specellt till er som försökt ett tag - KOM IGEN NU PLUSSEN !!!!! :)
  • Frallanz
    Aila skrev 2014-09-15 18:50:59 följande:

    Hej! Hoppar in här också, är inne på sjätte försöket och har BIM den 5 okt :)


    Välkommen! :) jag har BIM den 12e oktober. Hoppas du slipper se tant röd den 5e å att stickan ger en high five med ett stort pluss!
  • LovelyD

    Hej!

    Hoppar in här med, vi har precis börjat med bebistillverkningen. Jag är 25 och han är 26.

    Ska ha min mens om drygt en vecka.... får se om den kommer eller om det blir en bebis :) Kan tillägga att jag har ont i brösten, väldigt ömma och det sticks nere vid livmodern... någon som vet vad det kan vara? Tidiga graviditetstecken ;) ?

  • Frallanz
    LovelyD skrev 2014-09-15 22:33:32 följande:

    Hej!

    Hoppar in här med, vi har precis börjat med bebistillverkningen. Jag är 25 och han är 26.

    Ska ha min mens om drygt en vecka.... får se om den kommer eller om det blir en bebis :) Kan tillägga att jag har ont i brösten, väldigt ömma och det sticks nere vid livmodern... någon som vet vad det kan vara? Tidiga graviditetstecken ;) ?


    Välkommen! :)


    Jag har hört att det kan sticka vid livmodern som tidigt gravtecken, jag har aldrig känt det nångång (vad jag minns), men så har jag aldrig varit mer än skengravid heller. Håll oss uppdaterade om gravtest osv! :)


    ancl skrev 2014-09-15 22:30:08 följande:

    Hej,hoppar in här.

    Är inne på 4e försöket, bim 28/9


    Välkommen in i värmen!
    Håller tummarna för er! :)

  • blackpeach

    Åhhhhh stickningar hela dan idag typ. Och ont i ländryggen. känns som träningsvärk men ändå inte... annars inga symptom alls....Tror verkligen inte att det blivit den här månaden då vi inte hade så mycket sex runt trolig äl. Men kan inte sluta hoppas nu... Ska testa på torsdag morgon!

Svar på tråden Vi som planerar bebis nr1 & vill följas åt!