Inlägg från: Gudasänd |Visa alla inlägg
  • Gudasänd

    Den mycket kontroversiella biofilmen "The Principle" har världspremiär i oktober. Är Sverige mentalt redo för dokumentären?

    Hypnotica skrev 2014-10-27 20:24:15 följande:

    Gudasänd har aldrig länkat till en ens i närheten av en oberoende källa. Det är för att Gudasänd är oförmögen att ta in någon information som inte passar i hens världsbild.

    Det är dock mycket lustigt att hen påstår att Bibeln stöder hens teori. Skapelseberättelsen nämner inte öht var Jorden är placerad, bara att den är skapad och att himmelen är skapad.


    Ge oss ett exempel på nån källa som du anser vara oberoende, tack!

    Enligt Bibeln är jorden en stationär sfär medan solen vandrar runt jorden. Dessutom står det uttryckligen i Bibeln, i den allra första versen, att jorden skapades före solen: "I begynnelsen skapade Gud himmel och jord", vilket ju är ett logiskt bevis för att jorden måste vara medelpunkten i kosmos:

    www.geocentricity.com/conference/Frank/epicycle_conference_bible_2_final.pdf
    hypertextbook.com/eworld/geocentric.shtml
    www.fixedearth.com/sixty-seven%20references.htm
    www.geocentricity.com/ba1/no117/geocasestudy.html
    www.scribd.com/doc/37372772/Necessity-is-the-Mother-of-Invention-The-Geocentric-Universe

    www.alcazar.net/geo_primer.pdf
    scripturecatholic.com/geocentrism.html
    creationcalendar.com/files/Geocentricity.pdf
    www.geocentricbible.com/index.htm
    www.geocentricity.com/ba1/fresp/index.html

    www.fixedearth.com/Size%20and%20Structure%20Part%20I.htm
    en.wikipedia.org/wiki/Modern_geocentrism
    www.ldolphin.org/geocentricity/Aspects.pdf (sid 152-154)
    www.clubconspiracy.com/forum/19323-post216.html
    creationwiki.org/Bible_says_the_sun_goes_around_the_earth_-_Part_2_%28Talk.Origins%29

  • Gudasänd

    .
    Hur kommer det sig att du plötsligt slutade publicera mina PM? Blev det lite för känsligt? Flört

  • Gudasänd
    Nerfherder skrev 2014-10-27 22:16:36 följande:

    Här ser ni tokigheterna i sin helhet. Gudasänds mål är att tysta ner mig.


    Tysta ner dig? Vem är det som har tystat vem?

    I snart 1 ½ år har jag varit nertystad på Flashback, bara för att jag försvarar den heliga Geocentrismen (som du hatar så) så kom inte och snacka om att jag tystar ner dig!
  • Gudasänd

    .
    Den stora frågan är, kommer man att ta tillbaka min raderade Geocentrism-tråden när man släpper in mig igen (Flashbacks genom tiderna längsta trådstart, den enda tråden på hela Flashback där man tilläts diskutera geocentrismen, detta samtidigt som man tillåter 1 000 trådar för att snacka hasch), eller kommer man härmed totalförbjuda allt som har med den heliga Geocentrismen att göra?

    Ska bli spännande att se... Cool

  • Gudasänd
    Nerfherder skrev 2014-10-27 22:37:40 följande:

    Med lite tur blir den här också raderad, så som du beter dig.


    Varför raderades den enda tråden som tilläts diskutera Geocentrismen?

    Vad är man så rädda för? :rolleyes::rolleyes::rolleyes:Är det så skadligt att folk börjar inse att Moder Jord placerades i centrum, och att ingen Big Bnag skedde?


  • Gudasänd
    Hypnotica skrev 2014-10-28 06:09:50 följande:
    En oberoende källa är inte en länk som heter någonting med "geocentricity" eller "fixedearth"
    Jag frågade INTE efter vad en oberoende källa enligt dig INTE ÄR, utan tvärtom, jag bad dig ge exempel på vad en oberoende källa enligt dig ÄR !!!

    Okej?

    Vi väntar med spänning... :evilgrin39::evilgrin39::evilgrin39:
  • Gudasänd
    Aniiee skrev 2014-10-27 23:37:07 följande:

    Och olaga hot.....



    Hotar jag dig på nåt sätt?
    Skrattande
  • Gudasänd
    Nerfherder skrev 2014-10-28 06:25:45 följande:

    Och det har vi påpekat för gudafjanten miljontals ggr. När hans "argumentering" inte går hem ja då försöker han helt sonika tysta sin motståndare.


    Tysta dig?
    FLASHBACK HAR TYSTAT MIG !!! :rant:
  • Gudasänd

    .
    Det går mycket bättre än väntat för "The Principle"

    www.digitaljournal.com/pr/2293304

    "The Principle achieved the highest per-screen average for a film opening on one screen, and ranked number four in per-screen average overall."

    Hälften av alla röstare har gett 10 poäng för filmen!

    Kommentar, Aniiee? :whistle:

  • Gudasänd
    Aniiee skrev 2014-10-30 04:55:42 följande:
    .
    Dessutom har IMDBbetyget åkt ned tilll 5,7 sen sist jag kollade....
    Det är inte många filmersom kan ståta med närmare 50% 10-poängare... :thumbsup:
Svar på tråden Den mycket kontroversiella biofilmen "The Principle" har världspremiär i oktober. Är Sverige mentalt redo för dokumentären?