• Anonym (lol)

    Ligger jag runt farligt mycket?

    Har i mina tonår och tidiga tjugo sällan fått ligga. I år vände dock detta p.g.a. hård träning och kort och gott en ny livsstil, mer självförtroende och genom att börja förstå "spelet".

    Detta har lett till att jag har fått ligga rätt intensivt på sista tiden. Bara i år har jag knullat med 10 st. olika tjejer. Totalt har jag i mitt liv knullat kanske 25 st. Jag knullar sällan med kondom men är noga med att höra efter om tjejen tar något preventivmedel. Har inte haft några symptom på könssjukdomar och testar mig varje kvartal.

    Då undrar jag, 1) har jag legat med extraordinärt många i år? 2) har jag legat totalt med extraordinärt många? 3) ligger jag med för många utan skydd? 4) är jag i någon "riskgrupp"?

    Det ska påpekas att jag ligger inte utan att tänka till. Skulle jag knulla en hora från Malmskillnadsgatan hade jag självklart skyddat mig - däremot skulle jag inte ligga med en tjej som jag bedömer som hög risk att få sjukdomar av.

    Jag har funnit tjusningen i att knulla med nya rätt ofta, just att det blir spontant och okomplicerat.

  • Svar på tråden Ligger jag runt farligt mycket?
  • Anonym (Racersnigel)

    Underhåll är dyrt och tjejer talar inte alltid sanning om preventivmedel.

    Överhuvudtaget hade jag nog inte alls velat ligga med en tjej som skulle gått med på sex utan kondom direkt, då ringer rätt många varningsklockor vad gäller både IQ och allmänt folkvett.

    Vem släpade hon hem förra lördan och bytte vårtvirus med, undrar man? Kräks

  • Anonym (Inte särskilt)

    Nu är det länge sen, men när jag var sådär 18-20 år var jag i Ts situation, eller vad man ska kalla det. Obs! Har inte läst hela tråden. Jag ville ha sex, mycket sex, och jag ville inte binda mig, så jag låg, jag med. Och njöt. Skillnaden oss emellan är att jag är tjej och skyddade mig, så jag gissar att min sits var lättare. Jag var också extremt tydlig med att jag inte ville ha ett förhållande redan innan sexet, jag ville bara ha sex där och då, så jag gjorde det jag kunde för att behandla min motpart med respekt.

  • Anonym (Aila)
    Aila skrev 2014-09-15 18:16:23 följande:

    Haha seriöst?!  Denna tråd är gjord ENBART för att du vill skryta om att du fått ligga, ingenting annat! Snälla gå och lägg dig TS...


    rasism
  • Anonym (Ll)
    Anonym (lol) skrev 2014-09-14 14:58:55 följande:

    Har i mina tonår och tidiga tjugo sällan fått ligga. I år vände dock detta p.g.a. hård träning och kort och gott en ny livsstil, mer självförtroende och genom att börja förstå "spelet".

    Detta har lett till att jag har fått ligga rätt intensivt på sista tiden. Bara i år har jag knullat med 10 st. olika tjejer. Totalt har jag i mitt liv knullat kanske 25 st. Jag knullar sällan med kondom men är noga med att höra efter om tjejen tar något preventivmedel. Har inte haft några symptom på könssjukdomar och testar mig varje kvartal.

    Då undrar jag, 1) har jag legat med extraordinärt många i år? 2) har jag legat totalt med extraordinärt många? 3) ligger jag med för många utan skydd? 4) är jag i någon "riskgrupp"?

    Det ska påpekas att jag ligger inte utan att tänka till. Skulle jag knulla en hora från Malmskillnadsgatan hade jag självklart skyddat mig - däremot skulle jag inte ligga med en tjej som jag bedömer som hög risk att få sjukdomar av.

    Jag har funnit tjusningen i att knulla med nya rätt ofta, just att det blir spontant och okomplicerat.


    Tjejer kan ljuga om att dom går på tex p-piller och vissa sjukdomar har man inte jämt symtom på som klamydia (HIV, hepatit).. Tycker du riskerar för mycket genom att lita på det dom säger. Ligger dom med dig så ligger dom med andra killar oxå. Tänk två ggr.
  • Anonym (Tell me)

    Blir rätt nyfiken på vad det är för slags tjejer som TS har fått komma till med. OM han nu verkligen fått det på riktigt menar jag.

    Hehe:)

  • Anonym (Njae)

    Har inte läst hela tråden, men jag tycker du inte ligger för mycket.
    Man lever bara en gång. Jag själv ( är tjej!! ) och mitt antal ligger på totalt närmare 40 styckna. Och jag är bara 25 år. 
    Men nu är det stopp, jag har hittat min man och varit trogen sen dag 1. 
    3 år senare och en bebis som kommit är sexet ännu bättre!!
    Så ligg du, men skydda dig!! Åtminstone om det bara är ett ONS så att säga.

  • Aila
    Anonym (Aila) skrev 2014-09-15 21:56:26 följande:
    rasism
    Haha eeeh va?! Det var det dummaste jag någonsin hört...
  • Mamori

    Det du har missat i ditt resonemang är att abort inte är en lätt sak för tjejer. Du bör alltså kolla upp det före, på samma sätt som du kollar upp de andra grejerna du skrev om - har du preventivmedel? vill du ha barn? om du blir gravid av misstag, kan du göra abort?

    För att inte vilja ha barn innebär inte med säkerhet att hon kan tänka sig att göra abort. Det är liksom där argumentet brister.

    Hon kan hamna i en situation där hon inte vill ha barn men absolut inte vill göra abort heller och tycker att behålla är det mindre dåliga av två dåliga alternativ utan att ha ljugit för dig om du inte kollar upp detta.

    Preventivmedel är dessutom väldigt osäkra. Du säger att kondom kan spricka men det finns mängder av tjejer som blir gravida med tex p-piller trots att de tagit dessa som man ska.

    Kan dessutom vara bra för dig att veta att om man haft ett utomkvedes tidigare så kan man inte ta dagen-efter-piller.

    Snart verkar det komma en reversibel steriliseringsmetod för män, det borde du göra, skulle passa perfekt för dig.

  • Celines Essence

    Varför byter du tjej så ofta? Är det tjejerna som inte vill träffa dig mer än en gång?

    Personligen tycker jag att sexet blir bättre och bättre när man lär känna varandras kroppar. Det är också lättare att experimentera och upptäcka nya saker då, tycker jag.

    Ja, nu är du ju inte ensam om detta, men jag har svårt att förstå det hur som helst.


    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anonym (Elva)
    Anonym (lol) skrev 2014-09-14 15:49:05 följande:
    Så allt som det finns lagstiftning för ska man inte kunna debattera? För det är ett slöseri med vår tid... Jag har aldrig sagt emot lagstiftningen, moraliskt har jag rätt. Att lagstiftningen ser ut som den gör är för att rädda upp ansvarslösa kvinnor som annars inte har råd att försörja sina oönskade barn. Därför har min fråga alltid varit, hur kan jag sabba så mycket som möjligt av en sådan kvinnas liv? Jag ser inte varför jag skulle sakna mandat för detta när hon då uppenbarligen valt att sabba mitt. Hur många tror du exempelvis hade valt att genomgå abort eller att ta dagenefterpiller ifall inte lagstiftningen tvingade mannen till att bli underhållsskyldig? Exakt.

    Du har rätt i att det borde vara så att om man har bestämt att man inte vill göra barn så är det det som gäller men tyvärr så är vi människor känslostyrda och det finns kvinnor som vill en sak när de ska ha sex och en annan när de 3 veckor senare inte får sin mens o det visar sig att de är gravida.


    Lagen säger att du som gjort tjejen gravid är försörjningsskyldig för detta barn tills den fyller 18. Det går inte att ändra på hur mycket du vill det eller ej. Vägrar du skriva på papper om att du är fadern så kan myndigheter med tvång (efter en rättsprocess som den förlorande parten, DU, kommer att få betala) göra en faderskapstest mot din vilja och ÄNDÅ fastställa dig som fader.

    Så ser verkligheten ut. Den är inte rättvis mot mannen men det är heller inte det som är målet med lagen.
    Det är att det ska var rättvist mot det barn som gjorts. Det önskade inte att bli född av en egoistisk mamma och en pappa som inte ville ha den. MEN den har rätt att veta vart den kommer ifrån och få den bästa möjliga uppväxten ändå! Barnet har inte gjort något fel!

    Mitt råd till dig är att eftersom lagen ser ut som det gör och att p-piller har mellan 89-98%tillförlitlighet (aldrig 100%, viktigt att veta!) och att kondomer KAN gå sönder OCH framförallt att en kvinna kan både ljuga och ändra sig, så gör du bäst i att alltid göra ditt allt, för att skydda DIG SJÄLV mot en graviditet. Även om tjejen använder p-piller så ska du använda kondom. Går den sönder så köper DU dagen-efter-piller till henne och ser till att hon tar dem! MEN, även dagen-efter-piller fungerar inte alltid! (Jag blev gravid trots sprucken kondom och d-e-p men gjorde en abort)
    Då har du gjort allt i din makt för att förhindra en graviditet, om man bortser från alternativet att inte ha sex, vilket låter jävligt trist

    Skulle du ändå bli farsa så hoppas jag att du då kan jobba med att bortse från sveket från modern och inte straffa det barn som faktiskt är oskyldigt i allt detta och finnas där för det ändå.

    Ligg skönt! Ligg säkert!

  • HäckHäxan
    Anonym (Elva) skrev 2014-09-16 12:15:30 följande:

    Du har rätt i att det borde vara så att om man har bestämt att man inte vill göra barn så är det det som gäller men tyvärr så är vi människor känslostyrda och det finns kvinnor som vill en sak när de ska ha sex och en annan när de 3 veckor senare inte får sin mens o det visar sig att de är gravida.


    Lagen säger att du som gjort tjejen gravid är försörjningsskyldig för detta barn tills den fyller 18. Det går inte att ändra på hur mycket du vill det eller ej. Vägrar du skriva på papper om att du är fadern så kan myndigheter med tvång (efter en rättsprocess som den förlorande parten, DU, kommer att få betala) göra en faderskapstest mot din vilja och ÄNDÅ fastställa dig som fader.

    Så ser verkligheten ut. Den är inte rättvis mot mannen men det är heller inte det som är målet med lagen.
    Det är att det ska var rättvist mot det barn som gjorts. Det önskade inte att bli född av en egoistisk mamma och en pappa som inte ville ha den. MEN den har rätt att veta vart den kommer ifrån och få den bästa möjliga uppväxten ändå! Barnet har inte gjort något fel!

    Mitt råd till dig är att eftersom lagen ser ut som det gör och att p-piller har mellan 89-98%tillförlitlighet (aldrig 100%, viktigt att veta!) och att kondomer KAN gå sönder OCH framförallt att en kvinna kan både ljuga och ändra sig, så gör du bäst i att alltid göra ditt allt, för att skydda DIG SJÄLV mot en graviditet. Även om tjejen använder p-piller så ska du använda kondom. Går den sönder så köper DU dagen-efter-piller till henne och ser till att hon tar dem! MEN, även dagen-efter-piller fungerar inte alltid! (Jag blev gravid trots sprucken kondom och d-e-p men gjorde en abort)
    Då har du gjort allt i din makt för att förhindra en graviditet, om man bortser från alternativet att inte ha sex, vilket låter jävligt trist smile1.gif

    Skulle du ändå bli farsa så hoppas jag att du då kan jobba med att bortse från sveket från modern och inte straffa det barn som faktiskt är oskyldigt i allt detta och finnas där för det ändå.

    Ligg skönt! Ligg säkert!


    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Anonym (kostsamt)

    Ja har du 290 244 kronor över som ligger och skräpar så fortsätt
    Det hade nämnligen inte en kille jag känner och eftersom tjejen ljög så är det nu vad han har fått betala i underhåll......
    Det kan bli en jä-ligt dyr natt.......

  • Vanillaextract

    Det går inte att se på tjejerna om dom har en könssjukdom som du verkar tro. Det är helt vanliga sunda fräscha tjejer som har könssjukdomar. Sen spelar det ingen roll att du testar dig ofta. Det finns obotliga sjukdomar men även om du har "tur" och får en sjukdom som går att bota är det jobbiga symptom och medicin som gäller. Du hinner även smitta flertal tjejer under tiden innan du ens märker något.

    Sedan måste du förstå att många tjejer ljuger om preventivmedel så det är urbota dumt att förlita dig på det. Du ansvarar för din egna hälsa och du ansvarar för att inte bli pappa. Även om tjejerna är ärliga med att inte vilja ha barn betyder det inte att dom skulle göra abort om de blev gravida. Abort är en stor sak och inte alla tjejer klarar av det.

    Ha sex med hur många du vill men lär dig ta ansvar.

  • Anonym (Tjejen)

    Jag är tjej och var i din sits för några år sen. Hade kommit ur ett lååångt och sexlöst förhållande med killen jag förlorade oskulden med och tänkte att nu kör jag järnet. Hade inte en tanke på sjukdomar eller nåt sånt då jag var totalt oerfaren, men tog som tur var p-piller. Tack och lov att i princip ALLA killar jag låg med använde kondom ändå. Kan bara föreställa mig ångesten om jag fått en sjukdom eller nåt. Var inte så dum som jag var, använd kondom själv även om din sexpartner inte tar initiativ till det!

  • Anonym (men snälla du)

    Men gud vad det känns omoget att starta en sådan här tråd.

    Ha du kul med dina one's. Vad är felet?

    Du kanske också en dag erfar att sex kan bli bättre när man gör det flera ggr med samma.

    Vad gäller könssjukdomar så fick jag själv kondylom. Det upptäcktes ett par år senare när jag var gravid. Jag hade med säkerhet redan smittat min man och ingen av oss hade märkt något. Tro mig det smittas garanterat även med kondom då de sitter på blygdläpparna. Och små syns inte, eller känns. Ingen jättefarlig sjukdom då det varadei några veckor och har inte kommit tillbaka. Tror inte man får det igen...

    Jag låg i och för sig runt bra mycket mer än dej.

  • Anonym (Elva)

    Nä man kan inte se på en tjej om den har en tendens att ha en sjukdom. Jag hade haft fast förhållande i 4 år. Vi gjorde slut och jag började dejta en kille som oxå varit i ett monogamt förhållande på 4 år men det hade tagit slut nästan samtidigt som mitt. Han hade inte legat med någon annan än mig och sitt ex o det var samma för mig.
    Vi fick båda klamydia då det visade sig att hans ex hade varit otrogen mot honom, fått klamydia men inte vågade säga det eftersom hon inte ville såra honom o säga att hon varit otrogen.
    Så...var försiktig!

  • Anonym (Aila)
    Anonym (kostsamt) skrev 2014-09-16 13:38:58 följande:

    Ja har du 290 244 kronor över som ligger och skräpar så fortsätt
    Det hade nämnligen inte en kille jag känner och eftersom tjejen ljög så är det nu vad han har fått betala i underhåll......
    Det kan bli en jä-ligt dyr natt.......


    Du glömde inflationen :P
  • Aila
    Anonym (Aila) skrev 2014-09-16 18:51:40 följande:
    Du glömde inflationen :P
    Varför har du tagit mitt namn? EJ OKEJ!!
Svar på tråden Ligger jag runt farligt mycket?