• Carnitas

    Varnade för att SD skulle öka, lyssna någon?

    Varnat för SD's framfart och att den skulle öka.
    Detta pga att inget etablerat parti vill/vågar ta tag i invandrarfrågan.
    Hade många som hånade mig som dum i huvudet och andra okvädes ord.
    Men sa att så länge vi inte börjar diskuterar invandrarpolitiken, så kommer SD öka.


    Nu är vi här, de har ökat.
    Så frågan är, ska vi fortsätta ignorera invandrarfrågan och ge SD mer röster?
    Eller är det dax och ta tillbaka frågan och lyssna på vad folk vill?
    Vet att retorik säger "ja, men 87% håller inte med".
    Men ett parti som ingen brydde sig om, har nu 13%.
    Kan inte 13% vara en väckarklocka, så är man struts med huvudet i sanden.
    Och tåget har inte stannat, jag förutspår en klar ökning till nästa val om inget görs.

    Personligen skulle jag aldrig rösta på SD(av andra anledningar), även om jag tycker vi bör göra nått åt invandrarfrågan.
    Jag ser ingen som säger att inte SD skulle kunna bli ett 20-25% till nästa val, INGET.
    Speciellt inte vad jag redan sa för 4år sedan, så finns det inget som kommer hindra dom.
    Mer än andra partier tar tillbaka frågan och äger den.

    Jag säger detta för mina belackare, "VAD VAR DET JAG SA...".


    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Svar på tråden Varnade för att SD skulle öka, lyssna någon?
  • Carnitas
    Anonym (J) skrev 2014-09-15 09:06:22 följande:
    Det är väl massor av folk som "varnat" för SD? Grejen är väl att det inte spelar någon roll om en random FLare skriver att SD är dåliga, ingen bryr sig. Vill man att folk ska lyssna får man engagera sig på annat håll än på FL...

    SD som parti och vad de gör och varnat för, det förstår jag många gjort
    Oftast då att dom är rasister osv...

    Jag varnade för  att SD skulle öka, om vi inte tar tag i invandrarfrågan.
    Och att den kommer öka än mer, om traditionella partier inte tar tag i invandrarfrågan.
    Men det är tydligen synonymt att ta tag i invandrarfrågan och rasism.
    Men vill ni ha ett SD som går mot 20-35%, så fortsätt och gör det ni gör.
    Då detta spelar rätt i händerna på SD.


    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Anonym (J) skrev 2014-09-15 09:18:14 följande:
    Hur har du varnat då? Har du skrivit insändare, engagerat dig politiskt, demonstrerat?
    I forum tex, genom diskussion i olika trådar om SD.
    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Miss P skrev 2014-09-15 09:56:51 följande:
    TS... Varför SD fick så många väljare är för att svenska folket kanske e trötta på att de inte blir hörda???? Så därför blev det så att de ökade så mycket som de gjorde.

    Exakt!!!

    Folk blir inte hörda från andra partier i invandrarfrågan, så givetvis rösatar man på det parti smo tar tag i frågan.
    SD som enda parti som tar tag i invandrarfrågan, SPECIELLT nu efter SD inträdande så har vi inga traditionella partier som rör frågan med tång ens.
    Där av ökningen.

    Jag förutspår +20% om 4år.


    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Fjärilslarv skrev 2014-09-15 14:13:56 följande:
    men sluta diskutera det då.

    Varför?, jag vill inte ha SD på det politiska spelplanen.

    Det som jag tycker är så himla roligt, är i hur belackarna sa nä inte då.
    SD kommer inte öka.

    Vad tror du själv till nästa val?
    Jag gissar +20%


    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    bängolle skrev 2014-09-15 09:46:02 följande:
    Ts, är ditt riktiga namn nostradamus?

    Man behövde inte vara någon spågubbe eller gumma för att komma fram till denna.


    Möjligen om man hade huvudet uppe i arslet, som det kan ha varit svårt att förutspå.


    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Fjärilslarv skrev 2014-09-15 14:19:47 följande:
    din egen slutsats är att man ger sd pr genom att diskutera, så min enkla lösning för dig är att sluta diskutera då.

    Jag tycker att hetsjakten på SD är helt sjuk. 

    Varför?
    Jag har inget emot och påpeka att vi inte har en invandrarpolitik i Sverige, annat än i formen av SD.

    Ser du det som en hetsjakt, att man påpekar det uppenbara?
    Jag stött på många som tror dom rösta på SD för det är så bra parti.
    Vågar inte ge mig på exakta siffror, men de flesta som röstar på SD är för deras invandrarpolitik.
    Och de har noll koll på resten.


    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Anonym (Kaos) skrev 2014-09-15 14:21:42 följande:
    Tycker det är bra att de är med och rör om, tror som JÅ att kan inte pajasen L reda ut detta och bilda regeringsförslag den närmsta tiden då blir det nyval, sen ska L leda regeringen med...spännande närmasttid vi har framför oss

    Jag tycker inte det är bra att vi har ett parti som nu har 13%, som man lär ut i skolorna är ett rasistparti.
    Det är extremt odemokratiskt, och detta kommer tillbaka och biter oss i röven senare.


    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Fool skrev 2014-09-15 14:26:48 följande:
    Hetsjakten på SD är alldeles korrekt eftersom SD är ett nazistiskt och rasitsikt parti , nazism och rasism har ingen plats i den demokatiska arenan eftersom de till sin natur är odemokratiska. Därför ska de bekämpas med alla medel eftersom de är som en cancersvulst för demokratin som riskerar att slå ut den helt.

    Om SD däremot hade varit ett demokratiskt parti och utan den smutsiga bakgrund de har och utan de uppenbart nazistiska och rasistiska ledera det har så hade jag kunnat hålla med dig.
    Men så länge inte andra partier tar tillbaka invandrarfrågan och lyssnar på behovet av en förändring.
    Så kommer du tyvärr få se ett än större SD vid nästa val.
    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Fjärilslarv skrev 2014-09-15 14:34:31 följande:
    sossarnas:
    politikfakta.se/tag/socialdemokratins-morka-h.../

    Politik kom ur en icke perfekt tid, så självfallet har de sina skelett i garderoberna.
    Kanske inte perfekt idag heller, men inte som då.

    Tänk vad tid tidningar måste ha på att researcha fram rasister ur SD.
    Och hitta det där klippet där någon råckar säga jävla blatte eller värre.
    Undrar hur många politiska skandaler vi har fått missa från de traditionella partierna, pga denna riktade fokus.


    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Anonym (Karita) skrev 2014-09-15 15:13:05 följande:
    Jag hade kunnat skriva detta inlägg själv. Exakt detta sa jag också för fyra år sedan, och se nu vad som hände. SD kommer att öka till dess att övriga politiker inser allvaret och slutar avfärda dessa frågor. De gör sig själva en björntjänst genom att leka strutsar.

    Jag röstade inte på SD i detta val, men jag kan lova att jag KOMMER att göra det i nästa såvida inte frågorna har tagits itu med till dess. Och då är jag ändå inte svensk själv.

    Jag upplever att vi tom fått prestige i att undvika invandrarfrågan, ifrån traditionella partier.
    Då jag tror alla dessa partier vet om att media kommer springa som galningar och skrika rasist om detta sker.

    Jag är övertygad om att, de kommer öka till nästa val.
    De enda som kan sänka SD, är dom själva.
    Men med Åkesson vid rodret, så är den risken minimal.


    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Anonym skrev 2014-09-15 15:19:54 följande:
    jag tror tvärtom, vi ser toppen nu med missnöjda väljare, samma väljare som brukar fly mellan blockgränserna

    flyktiga väljare som kommer bli missnöjda över att inga vill sammarbeta med sd återigen så att inget blir gjort vilket gör att väljarna flyr tillbaka till partier där man har en chans att få saker gjorda

    det kommer plana ut för att sedan minska, och sen finner missnöjesröstarna ett nytt parti att stödja, som de alltid har gjort, se på historien där har man facit både när det gäller väljare och missnöjespartier

    under tiden så har rösterna på sd gjort att rödgröna nu har makten och att vi får en ny statsminister, det kan man tycka olika om men är en realitet


    Jag tror inte du riktigt förstår, att folk röstar på SD pga invandrarfrågan.
    Det är ett missnöje som inte kommer försvinna, troligtvis öka om inget görs.

    Enda är om det finns alternativ till SD´s linje i invandrarfrågan, det finns inte idag.
    Och tror inte det kommer finans detta om 4 år heller.
    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Anonym (just så) skrev 2014-09-15 15:57:55 följande:
    Du har så rätt, och precis som du skriver, så kommer de att öka ännu mer om inte de andra partierna börjar diskutera rent konkret vad som ska göras när det gäller problemen med integrationen.
    Det är en fråga som bekymrar många, och det går inte att nonchalera den oron.

    Skoj att se att det är mer än jag som snappat upp detta(inte för jag trodde att jag var ensam, men de är tyvärr för få).

    Om man är SD-anhängare i stort(mer än invandrarfrågan), så ska man helt klart hoppas på att status quo i frågan är samma hos de traditionella partierna.
    Det kommer ju innebära att ni snart är så stora att det inte går regera utan samarbete med SD.
    Alternativet är att alla partier går samman och emot SD, men den dagen är Sverige förlorare.


    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Anonym skrev 2014-09-15 17:29:54 följande:
    Äntligen sägs det rent ut, man rösta enbart på grund av denna enda fråga, varför försöker så många mörka just detta faktum?

    Men missnöjda väljare röstar för att dom är just missnöjda, hur nöjda tror du dessa väljare kommer vara efter flera perioder utan förändring då ingen vill sammarbeta med SD eller hjälpa dom att genomföra deras förändringar

    Mmissnöjda väljare tenderar till att vara missnöjda och flyktiga, hur tror du egentligen vi har fått alla regeringsskiften genom historien? Till slut kommer dessa väljare som mest kommer från moderaterna gå tillbaka till moderaterna för att senare fly fältet igen och så fortsätter det då människan är flyktig i sin natur och missnöjda människor ännu mer.

    För hur vi än vrider och vänder på det, hur pass mycket har SD fått igenom sin egen politik som vågmästare i 4 år, vad konkret skulle göra att det blev någon skillnad nu nät beskedet är det samma från övriga partier som har 87% av rösterna.
    Att ni tycker saker förändrar ju inget på hur det faktiskt ser ut i politikens värld.

    Upplever inte att folk hymlar om detta, speciellt inte på anonyma forum.
    Många har faktiskt inte en susning om vad SD står i andra frågor.
    Skulle de veta om detta, så skulle säkert minst 10% sluta stödja dom direkt.


    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Tjofaderittan hambo skrev 2014-09-15 22:25:12 följande:
    TS, jag håller helt med. Har precis som du försökt få folk att fatta men icke.
    Det är väl en typ av strutsteknik, där man tror stoppa huvudet i sanden skulle lösa nått.
    Folk fattar inte att SD har kommit så här långt, tack vare andra partier vågar inte ta upp frågan.

    Jag förstår andra partier, då media kalla partier/personer i partier för rasister.
    Så fort de kom med förslag, som inte innebar vi ska ta in mer invandrare(kravlöst).
    När vi hade politiker och partier, ville skapa krav på invandraren.
    Så kom media och skrek RASISTER, och de fick göra en pudel och ställa sig i skamvrån.

    Därför vi nu har ett parti, som räknades som ett nassepart, för inte alls så längesedan.
    På 13%, och jag ser inget stopp i sikte, då traditionella partier har stängt invandrarfrågan.
    Och jag tror inte de öppnar upp frågan, innan vi har SD som ett stabilt 20-30% parti(om ens då).
    Då vi nu är i området prestige, där man tappar perspektivet i vad som krävs att göra.
    Även om det innebär ett SD som kanske en dag spräcker 30% gränsen.
    Vilket jag inte alls känner mig främmande till att det blir så.
    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Anonym (eget ansvar) skrev 2014-09-16 04:24:24 följande:
    Lägg av med det där snacket om 'vi har byggt upp', de ni kallar invandrare har ockå varit med om att bygga upp landet, och ännu mer hycklande blir det med tanke på att det finns många bidragstagare inom SD

    För mig så är din familj lika viktig/oviktig som en invandrarfamilj, det finns ingen skillnad för dom som inte känner dig, förstår du inte det? du är lika främmande som någon annan så varför ska du ha företräde till skattepengar och resurser
    Så förklara gärna hur du har svettat, blött och gråtit mer än någon annan människa, vad som gör dig speciell.

    Det är ju helt vidrigt att höra en svensk sitta och beklaga sig när vi har den välfärd som vi har och inga krig, hur kan du med? och allt för att du inte kan få ordning på ditt liv? Ja men dåså då skyller vi på invandrarna istället för att jobba för det man vill ha eller utbilda sig, eller vänta med att klämma ut en massa ungar tills man har råd att försörja dom.

    Du pratar om att dina barn får se mord.. jaha men barn som flyr från krig och andra vidrigheter hur är det med dom? hur bryr du dig om dom? vad har DU gjort för DOM?
    Och om du inte bryr dig om dom varför ska andra bry sig om dina ungar??

    Du och de dina är inte viktigare än någon annan människa, och den enda som kan förändra ditt liv om du inte är nöjd med det är du själv,
    Det är ingen lösning att ta emot invandrare, för reda ut ett annat lands stridigheter.
    Vi haft alla dessa problem själva, men vet du vad vi löste detta.

    Ofta när man diskuterar invandrare med folk, främst de som är för, så hela tiden glider man inte på en svart och vitt diskussion.
    Personligen säger jag inget om att ta emot invandrare.
    Problemen blir när man tar in invandrare i för hög hastighet, och inte hinner integrera dom i samhället.
    Vi är ett stort land till ytan, men ett miniland i möjligheter att hysa så många.
    Då vi har människor som bott här i hela sitt liv, och inte ens kan skaffa en lägenhet efter ens behov.
    Nu tom i medel och mindre städer.
    Detta triggar folks önskan om att se över invandrarpolitiken.
    Sen när man löst en del problem, så kan man öka på invandringen igen, till en hanterbar nivå.
    Nivån är allt annan än hanterbar idag.
    Och hela tiden gör man frågan till en rasfråga, då det är där man plockar enkla poäng.
    Som en del verkar så desperata att få plocka hem.

    Har personligen inte nått emot invandrare, finns en del rötägg där som i andra delar av samhället.
    Har däremot problem med att vi inte är i synk med det antal vi tar emot.
    Då vi inte kan hjälpa dom in i samhället.
    Och när såna som Bert Karlsson öppnar flyktingförläggningar, det är det en signal att vi inte är på rätt väg med invandrarpolitiken.
    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Anonym (suprise?) skrev 2014-09-18 14:53:16 följande:

    Vad tyst det blev här helt plötsligt.


    Ts, jag har dåliga nyheter till dig, verkar som efter Reinfeldts reträtt så har våra lilla Jimmy blivit Sveriges mäktigaste politiker.


    Om dom andra inte snällt ställer sig i led och kysser ringen på hans hand kommer jimmy se till att valet går om, bara det.


    Reinfeldt har redan gett sd rätt där det räknades, sedan så sviker han alla sina väljare genom att fegt dra sig tillbaka framför att försöka åtgärda det som händer landet.


    Kan garantera att minimum 5-10% av moderater kommer vid nyval rösta sd, lika så kommer rödingar tappa en del, bara dagar efter valet ser man att deras planering, slutade med att bli valda, vad som ska göras nu har dom inte en susning.


    Vid nyval skulle jag inte bli det minsta förvånad om Jimmy kommer leda landets andra största parti.


    Gud hjälpe oss alla om det blir så men vilka alternativ har vi idag...


     


    Jag tror det är redan klart med nyval, enda som kan hindra detta är andra partier.
    Och då rösta för en budget de inte håller med om.
    Alternativt är att ge mer makt till Åkesson.

    Skulle inte förvåna mig om nått val, så kommer M samarbeta med SD.
    Sen kanske inte ett fullt ut samarbete.
    De olika partierna tror man kan frysa ut SD, det kommer aldrig ske.
    Med Åkesson vid rodret, så kommer dom  inte heller skjuta sig i foten(inte så troligt i alla fall).
    Då finns det inte många alternativ kvar.


    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Anonym (eget ansvar) skrev 2014-09-18 16:15:33 följande:
    hoppsan, inget av det hände, inget nyval och inget parti vill fortfarande inte sammarbeta med SD

    självklart visste alla att sd inte skulle orda nyval dom vet att dom hade förlorat röster på det, annars hade dom gjort det, hur mycket undanflykter och dåliga ursäkter som kommer förändrar inte det faktumet - inget nyval och ett sd som återigen inte har något att säga till om, som vanligt med andra ord förutom att ni mu har en rödgrön regering med mp i regeringen tack vare sd

    så tack antar jag? Skrattande

    Inte kollat nyheter idag, men är det klart menar du?
    Och givetvis kommer man börja samarbeta med SD, men det kommer definitivt ta år till.
    Man kommer komma till en punkt där det inte längre går att ignorera samarbete längre.
    Eller så får man en handlingsförlamat land, det klarar vi inte av.


    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Anonym (eget ansvar) skrev 2014-09-18 17:14:01 följande:
    dina inlägg är bara fulla med samma gamla sunkiga fördomsfulla klyshor som man har hört förrut

    i slutändan handlar det ändå bara om bittra människor som inte lyckats med sitt liv och inte orkar förändra det utan begär att andra ska göra det åt dom

    återigen utbilda er, använd preventivmedel tills ni har råd och möjligheter att ge era barn en bra framtid/förutsättningar
    om ni misslyckas första gången så se till att ta tag i saker och förändra era egna liv, ingen annan kommer att göra det vare sig det är en moderat, sosse eller sverigedemokrat vid makten


    Det är inte klyschor för alla, kom ihåg det.
    Dock kan jag hålla med om att en viss retorik letar sig in i ämnet.


    Men det betyder inte att alla ljuger som uttrycker dessa klyschor du pratar om.


    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas

    Någon som vill försöka på sig en kvalificerad gissning, till hur stor siffran SD får till nästa val?
    Om regering i hur den än ser ut, så kommer de inte presentera en enda förslag.
    Som innebär att man tullar på invandrar politiken, det kan vi nog redan komma överens om.

    Så gissar jag på 3-5%.
    Sen kan det komma avgörande händelser, som kan öka dessa siffror rätt rejält.
    Sia vad dessa skulle vara, vet jag inte.


    Det får man sen är de händer och vad det är.
    Så är det långt från valet och av låg magnitud, så kommer återverkningarna vara små.
    är det nära valet och av en allvarligare grad, typ terrorism och många döda.
    Av en person som är invandrar och bott här länge.
    Då kan vi se siffror, som säkert närmar sig 10-15% högre än idag.

    Dock skulle jag inte rösta på SD ändå.
    Men jag hade faan mig sparkat på det parti jag är intresserad utav, att nu är det dax att vakta upp.


    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
Svar på tråden Varnade för att SD skulle öka, lyssna någon?