• Anonym (SeB)

    Dölj er kropp! Tjejer eller kvinnor.

    Jag är alltid arg på sommaren . Man ser nakna tjejer överallt , okej inte alla men dem flesta ! 

    Varför visar ni så mycket ''hud'' om man säger så ? 
    Okej jag hade inte sagt något ifall det är shorts nära knäna ,T-shirt eller kjol /klänning som är till knäna men herregud shortsen nu för tiden är som trosor? och linnen som visar halva brösten ? 

    Vad jag hatar mest är leggings som visar era cameltoe.
    WTF ? har ni ingen stil längre tjejer? själv respekt för er kropp ? Vad händer nu för tiden ? ni som går runt med magtröja snälla ta av er den istället och gå runt med bh ! Nu kommer jag få kommentarer som ''Varför bryr du dig , vi är fria och kan ta på oss vad vi vill'' ja det är sant ni är fria och kan göra vad ni vill men det är också er dyra kropp ? Ni alla tjejer borde tänka på att era kropp är det finaste med er (förutom ansiktet) , dölj så mycket ni kan , skäms ni inte nu för tiden ? Min flickvän innan jag ens blev tillsammans med henne brukade knappt ha linne (och när hon har det döljer det brösten) hon tar aldrig på sig jätte korta shorts och om hon har leggings så blir det nån klänning på ! Har hon klänning utan strumpbyxor så är hennes klänning till knäna och det är det jag älskade med henne. Hon är vacker men behöver inte ''visa upp kroppen'' för att bekräfta det.

    Ville bara veta hur ni tänker och skriva av mig.

  • Svar på tråden Dölj er kropp! Tjejer eller kvinnor.
  • Anonym (SeB)
    Anonym (U) skrev 2014-09-17 15:32:05 följande:

    Håller med TS. Ser inte vackert ut med utfläkta sexuella attribut. Men allt går ju i vågor. Om några år kommer nog det mera självrespekterande modet tillbaka. Det som lämnar lite åt fantasin och inte får oss kvinnor att framstå som desperata attentionwhores. Mycket finare OCH sexigare.

    En riktig kvinna får uppmärksamhet och uppskattning utan att visa tits 'n ass för allmän beskådning. Och nej, nu hyllar jag ingen burka/slöja.


    Tack tack och tack!!! Så rätt!
  • EnAnonumius
    Anonym (SeB) skrev 2014-09-17 15:50:12 följande:
    Tack tack och tack!!! Så rätt!
    Varför sitter du och utgår från att man kör sig på ett viss sätt för att få "uppmärksamhet" och enbart håller med dem som tycker så också?
    Det är jäkligt respektlöst, av dig att utgå från att det bara finns en anledning att kläs sig så och det är för att få uppmärksamhet.

    Hur var det nu? Du satt hu och klagade över att du inte fick respekt. Du sutter ju upprepat och beter dig respektlöst redan från din Trådstart..

    Är det som så att du i grund och botten är besviken på att din tjej inte visar halva skinkorna och halva brösten ute, när ni är ute tillsammans,så du måste springa och glo på tjejerna på stan som går klädda så när hon inte är med för att få lite "ögongodis".

    Om du har så allvarliga problem med hur tjejer klär sig, så du måste sitta och KRÄVA att det skall "skyla sig", så kan hellre du flytta tillbaka till den sten du bodde under i de djupa mörka skogarna i stället för att kräva att omgivningen anpassar sig efter din 1700-tals syn och påtvinga anledningar till att varför kvinnor/tjejer klär sig på ett visst sätt.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (hm)

    Kvinnan är en vacker skapelse och borde inte behöva dölja det under massa tyg för att fåtal lockas av dessa annars och blir hysteriska så fort de nästan erkänner det för sig själva.

    Vänd på det, karlar borde gå omkring i trekantiga tält för att dölja ölmage, manboobs, extremt hårig kropp eller för vältränade kroppar.

    Ts är säkert en av de som även anser att amning ska ske i det dolda....

  • MxMeNow
    EnAnonumius skrev 2014-09-17 16:34:42 följande:

    Varför sitter du och utgår från att man kör sig på ett viss sätt för att få "uppmärksamhet" och enbart håller med dem som tycker så också?

    Det är jäkligt respektlöst, av dig att utgå från att det bara finns en anledning att kläs sig så och det är för att få uppmärksamhet.

    Hur var det nu? Du satt hu och klagade över att du inte fick respekt. Du sutter ju upprepat och beter dig respektlöst redan från din Trådstart..

    Är det som så att du i grund och botten är besviken på att din tjej inte visar halva skinkorna och halva brösten ute, när ni är ute tillsammans,så du måste springa och glo på tjejerna på stan som går klädda så när hon inte är med för att få lite "ögongodis".

    Om du har så allvarliga problem med hur tjejer klär sig, så du måste sitta och KRÄVA att det skall "skyla sig", så kan hellre du flytta tillbaka till den sten du bodde under i de djupa mörka skogarna i stället för att kräva att omgivningen anpassar sig efter din 1700-tals syn och påtvinga anledningar till att varför kvinnor/tjejer klär sig på ett visst sätt.


    Majoriteten av de som klär sig utmanande gör det ju för uppmärksamheten. Inte tusan är det för att det är skönt med röven hängande halft utanför ett par trosliknande jeansshorts. Förmodligen anser de som klär sig så att det är snyggt också men jag kan inte låta bli att undra om de rakar eller vaxar busken. Och jag gissar att det inte är det de vill att man ska fundera på.

    Min nioåring frågade i en av köerna i Gröna lund om tjejen framför glömt ta på sig byxorna, jag svarade antagligen och att hon hade på sig några storlekar för små trosor.
  • molly50
    Anonym (SeB) skrev 2014-09-17 15:48:51 följande:
    Haha så himla sant! Tack . Äntligen några som tänker längre än dem andra som tänker "vi är snygga halv nakna"
    Vem har påstått att alla som inte håller med dig tycker de är snygga halvnakna?
    När det är så varmt som det har varit i sommar så orkar man kanske inte ha på sig annat än ett linne och ett par korta shorts.
    Så var det i alla fall för mig. Jag klär mig definitivt inte så för att visa upp mig.
    Vill jag ha uppmärksamhet kan jag få det på andra sätt.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (klös)
    Anonym (SeB) skrev 2014-09-17 15:48:51 följande:
    Haha så himla sant! Tack . Äntligen några som tänker längre än dem andra som tänker "vi är snygga halv nakna"
    Varför tittar du inte på något annat, jag brukar inte stirra på saker jag finner osmakligt.
  • molly50
    Anonym (klös) skrev 2014-09-17 16:50:25 följande:
    Varför tittar du inte på något annat, jag brukar inte stirra på saker jag finner osmakligt.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (SeB)
    Anonym (hm) skrev 2014-09-17 16:42:25 följande:

    Kvinnan är en vacker skapelse och borde inte behöva dölja det under massa tyg för att fåtal lockas av dessa annars och blir hysteriska så fort de nästan erkänner det för sig själva.

    Vänd på det, karlar borde gå omkring i trekantiga tält för att dölja ölmage, manboobs, extremt hårig kropp eller för vältränade kroppar.

    Ts är säkert en av de som även anser att amning ska ske i det dolda....


    Oj ursäkta visste inte man skulle runt i gatorna /stan och amma sina barn. Detta börjar bli överdriver varför går vi inte alla ut nakna istället ? Börjar undra varför folk började sy kläder från början .
  • EnAnonumius
    MxMeNow skrev 2014-09-17 16:45:22 följande:
    Majoriteten av de som klär sig utmanande gör det ju för uppmärksamheten. Inte tusan är det för att det är skönt med röven hängande halft utanför ett par trosliknande jeansshorts.
    Och hur vet du detta?
    Har du frågat tjejerna själva som går klädda så?

    Eller sitter du och gissar och antar?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (SeB)
    MxMeNow skrev 2014-09-17 16:45:22 följande:

    Majoriteten av de som klär sig utmanande gör det ju för uppmärksamheten. Inte tusan är det för att det är skönt med röven hängande halft utanför ett par trosliknande jeansshorts. Förmodligen anser de som klär sig så att det är snyggt också men jag kan inte låta bli att undra om de rakar eller vaxar busken. Och jag gissar att det inte är det de vill att man ska fundera på.

    Min nioåring frågade i en av köerna i Gröna lund om tjejen framför glömt ta på sig byxorna, jag svarade antagligen och att hon hade på sig några storlekar för små trosor.


    Hahahaha denna kommentaren gjorde min dag.
  • Anonym (SeB)
    Anonym (klös) skrev 2014-09-17 16:50:25 följande:

    Varför tittar du inte på något annat, jag brukar inte stirra på saker jag finner osmakligt.


    Stirrar inte , man kan se långt ifrån hoppande bröst och en stor cameltoe på väg.
  • Anonym (SeB)
    Anonym (hm) skrev 2014-09-17 16:42:25 följande:

    Kvinnan är en vacker skapelse och borde inte behöva dölja det under massa tyg för att fåtal lockas av dessa annars och blir hysteriska så fort de nästan erkänner det för sig själva.

    Vänd på det, karlar borde gå omkring i trekantiga tält för att dölja ölmage, manboobs, extremt hårig kropp eller för vältränade kroppar.

    Ts är säkert en av de som även anser att amning ska ske i det dolda....


    Du . Nu börjar du blanda här. När sa jag gå raka Er/ dölj magen och börja med smink?

    Jag sa dölj the good stuff . Som vi killar döljer vår Dick.
  • molly50
    Anonym (SeB) skrev 2014-09-17 16:56:41 följande:
    Stirrar inte , man kan se långt ifrån hoppande bröst och en stor cameltoe på väg.
    Men dåså,varför klagar du då?
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (klös)
    Anonym (SeB) skrev 2014-09-17 16:56:41 följande:
    Stirrar inte , man kan se långt ifrån hoppande bröst och en stor cameltoe på väg.
    Det är väl klart att du stirrar om du upptäcker så många cameltoes när vi andra sett detta någon enstaka gång när någon har byxor som inte är i rätt modell.
    Jag har heller inte sett en massa hoppande bröst, rör de sig skulle de farit omkring lika mycket under en polojumper som i ett linne.
  • Anonym (SeB)
    Anonym (klös) skrev 2014-09-17 17:02:05 följande:

    Det är väl klart att du stirrar om du upptäcker så många cameltoes när vi andra sett detta någon enstaka gång när någon har byxor som inte är i rätt modell.

    Jag har heller inte sett en massa hoppande bröst, rör de sig skulle de farit omkring lika mycket under en polojumper som i ett linne.


    Var bor du ? Så jag kan flytta ditt istället .
  • kivirush
    Anonym (SeB) skrev 2014-09-17 16:53:52 följande:
    Oj ursäkta visste inte man skulle runt i gatorna /stan och amma sina barn. Detta börjar bli överdriver varför går vi inte alla ut nakna istället ? Börjar undra varför folk började sy kläder från början .
    Ja, inte var det för att dölja "The good stuff" iaf.
    Skulle tro att det var för att det var kallt.
    ty dessa ord är trovärdiga och sanna.
  • Anonym (klös)
    Anonym (SeB) skrev 2014-09-17 17:08:46 följande:
    Var bor du ? Så jag kan flytta ditt istället .
    Du verkar inte riktigt förstå att det där med cameltpoe är ungefär det mest pinsamma en tjej kan råka ut för i klädväg.
    Du har av någon anledning fått för dig att dessa tjejer du ser överallt valt att ha byxor eller leggings som sitter så, fråga din flickvän hon kan nog förklara detta fenomen som kan uppstå när man valt fel modell.
  • MxMeNow
    EnAnonumius skrev 2014-09-17 16:53:52 följande:

    Och hur vet du detta?

    Har du frågat tjejerna själva som går klädda så?

    Eller sitter du och gissar och antar?


    Det syns rätt tydligt om nån är bekväm eller inte. Står personen och drar ur en tjockare jeanstråd ur röven, skruvar på sig och så fort jeanstråden dragits ur böjar personen dra i det lilla material som finns igen är det ganska tydligt.

    För att inte nämna personerna med "omvänd" muffintop där nedre rumphalvan skriker av lycka och buktar ut medan andra halvan är intryckt i minimalt med tyg, måste bli blodstopp.

    Finns mängder med exempel och står man som i mitt fall i en kö i ca 45 min åt gången har man inte så mycket annatatt göra än att betrakta sin omgivning. Särskilt inte när tom barnen stirrar förundrat på rövar utan tyg.
  • Anonym (går i vad jag vill)

    Jag kl'r mig inte i korta shorts och linnen för att visa upp mig eller nåt, men det blir VARMT på sommaren. Varför ska jag behöva dölja min kropp? det är min kropp och inget fel med att gå i linne och korta shorts. Och så tycker jag att det är snyggt.

  • EnAnonumius
    Anonym (går i vad jag vill) skrev 2014-09-17 18:27:42 följande:
    Jag kl'r mig inte i korta shorts och linnen för att visa upp mig eller nåt, men det blir VARMT på sommaren. Varför ska jag behöva dölja min kropp? det är min kropp och inget fel med att gå i linne och korta shorts. Och så tycker jag att det är snyggt.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Dölj er kropp! Tjejer eller kvinnor.