• Tacksamt

    fan va alla gnäller!!

    Det gnälls hit och dit om både det ena och andra.
    Ta tag i situationen istället för att gnälla känner jag spontant!
    Jag har varit orolig vad kommande kastration på katten kommer att kosta och jag trodde nånstans runt 1,600kr...vilket jag inte har!
    Men så tog jag mod till mig och ringde och det kostar bara 640kr :D
    Och inte gidigare än 6månader gammal.
    Så jag har denna och 2månader till på mig att få ihop 640kr,vilket inte är några som helst problem!

  • Svar på tråden fan va alla gnäller!!
  • Kjell2
    Tacksamt skrev 2014-09-16 10:59:19 följande:
    Du vet väl inte vad jag ska ha??
    Vad ska du ha då?
  • Chrysabelle
    Tacksamt skrev 2014-09-16 11:09:34 följande:
     nåt som funkar på utställningen ;)
    Som jag skrev innan, din smiley gör att man uppfattar ditt inlägg som otrevligt. Jag tror inte att du riktigt vet vilket typ av smiley man ska använda i olika sammanhang.

    Vilken utställning? Och du har väl inte ens en bil, vad ska du med däck till? Det är väl ändå en väldigt onödig utgift.
  • Tacksamt
    Chrysabelle skrev 2014-09-16 11:11:25 följande:
    Som jag skrev innan, din smiley gör att man uppfattar ditt inlägg som otrevligt. Jag tror inte att du riktigt vet vilket typ av smiley man ska använda i olika sammanhang.

    Vilken utställning? Och du har väl inte ens en bil, vad ska du med däck till? Det är väl ändå en väldigt onödig utgift.
    Hur kan du få en blinkande smiley till otrevligt?
    Tycker du det är otrevligt med flörtande folk med?
  • ica
    Fidelisen skrev 2014-09-16 11:03:19 följande:
    Nej självklart väljer de ekonomiska idioten med låg inkomst dyra däck till sin fantasibil.
  • Chrysabelle
    Tacksamt skrev 2014-09-16 11:22:02 följande:
    Hur kan du få en blinkande smiley till otrevligt?
    Tycker du det är otrevligt med flörtande folk med?
    Så vad du påstår är att du flörtar med alla här?

    Den där smileyn används även om man är ironisk, vilket det låter som du är hela tiden. Det blir ganska otrevligt till slut.
  • Kjell2
    Tacksamt skrev 2014-09-16 11:09:34 följande:
     nåt som funkar på utställningen ;)
    Vilka däck för 10 000 kr fungerar på en utställning?
  • Tacksamt
    Chrysabelle skrev 2014-09-16 11:26:00 följande:
    Så vad du påstår är att du flörtar med alla här?

    Den där smileyn används även om man är ironisk, vilket det låter som du är hela tiden. Det blir ganska otrevligt till slut.
    Då använder vi den olika..
    Jag använder den på samma sätt som om jag hade stått på en parkeringoch pratat med dig.
    Hade du frågat: vad ska du köpa för däck nu då?
    Hade jag svarat: det får vi väl se,men nåt snyggt blir det nog,och så hade jag blinkat..
  • Virriga Vera
    Tacksamt skrev 2014-09-16 11:22:02 följande:
    Hur kan du få en blinkande smiley till otrevligt?
    Tycker du det är otrevligt med flörtande folk med?

    Därför att du använder den alltid och för att din skrivna text ofta uppfattas som otrevlig. Då tappar smileyn sin betydelse och folk tar texten för vad den är. otrevlig och arrogant.
  • Chrysabelle
    Tacksamt skrev 2014-09-16 11:34:57 följande:
    Då använder vi den olika..
    Jag använder den på samma sätt som om jag hade stått på en parkeringoch pratat med dig.
    Hade du frågat: vad ska du köpa för däck nu då?
    Hade jag svarat: det får vi väl se,men nåt snyggt blir det nog,och så hade jag blinkat..
    Du menar allvarligt att du hade blinkat? Jag hade nog funderat på om du var allvarligt störd om du hade gjort så.
  • Aniiee
    adina01 skrev 2014-09-16 08:38:46 följande:
    Fast du kanske har en hög inkomster och delar upp dem på olika sparkonton för olika ändamål som semester, renovering, olika sparkonton med olika avkastning, olika sparkonton för barn..osv och inte olika konton för matinköp, kläder, nöje allt från en mycket låg inkomst?
    Inte alls, jag är sjukskriven och fick i september MINDRE än TS får ut (hon har skrivit i en annan tråd vad hon får, jag fick i september ungefär 7700 kr). Så min budget är himla tight, men ändå delar jag upp den i 12 olika poster. Det är ju inget någon måste göra, men jag gör det, för det funkar för mig.

    Olika konton har jag dock inte. Bara tre. Ett där pengarna kommer in och jag betalar räkningar, ett som är kopplat till maestrokortet och två separata (och mycket tomma) sparkonton, ett för mig och ett till hundarna.
    We've got to live, no matter how many skies have fallen. - D.H. Lawrence
  • Tacksamt
    Aniiee skrev 2014-09-16 17:12:31 följande:
    Inte alls, jag är sjukskriven och fick i september MINDRE än TS får ut (hon har skrivit i en annan tråd vad hon får, jag fick i september ungefär 7700 kr). Så min budget är himla tight, men ändå delar jag upp den i 12 olika poster. Det är ju inget någon måste göra, men jag gör det, för det funkar för mig.

    Olika konton har jag dock inte. Bara tre. Ett där pengarna kommer in och jag betalar räkningar, ett som är kopplat till maestrokortet och två separata (och mycket tomma) sparkonton, ett för mig och ett till hundarna.
    Jag Har heller inte olika konton,men vet hur mycket pengar som får gå till specifika grejer. Jag har exempelvis 800kr till nöje övrigt.
    Säg att jag måste köpa toapapper,det får kosta max 80kr och helst 18rullar (köper ofta serlas på willys eller öb)

  • Fiona M

    Hur kan man skaffa husdjur utan att budgetera för det? (Trodde du det kostade 1600 borde du haft de pengarna undanlagda, en transportbur borde du ha om du akut behöver transportera katten)

  • adina01
    Fiona M skrev 2014-09-17 16:33:22 följande:
    Hur kan man skaffa husdjur utan att budgetera för det? (Trodde du det kostade 1600 borde du haft de pengarna undanlagda, en transportbur borde du ha om du akut behöver transportera katten)
    Ja det där med transportbur brukar de flesta skaffa i samband med kattköpet och dessutom en rejäl som passar även när katten blir vuxen, en skadad katt är inte direkt lätt att transportera utan att ha en bur.
  • gbgumman

    Men vem gnäller? Sällan jag träffar folk son gnäller.

  • krillesthlm
    Tacksamt skrev 2014-09-15 16:12:29 följande:

    Det gnälls hit och dit om både det ena och andra.
    Ta tag i situationen istället för att gnälla känner jag spontant!
    Jag har varit orolig vad kommande kastration på katten kommer att kosta och jag trodde nånstans runt 1,600kr...vilket jag inte har!
    Men så tog jag mod till mig och ringde och det kostar bara 640kr :D
    Och inte gidigare än 6månader gammal.
    Så jag har denna och 2månader till på mig att få ihop 640kr,vilket inte är några som helst problem!


    kastration?
  • Aniiee
    krillesthlm skrev 2014-09-17 17:33:46 följande:
    kastration?
    Ja, kastration. Fan vad folk hänger upp sig på ett ord som är fullständigt korrekt...

    (en av få saker jag och TS är överens om)
    We've got to live, no matter how many skies have fallen. - D.H. Lawrence
Svar på tråden fan va alla gnäller!!