• Nyfiken gul

    Kvinna, en fråga.

    ja jag faller för typiskt manliga män.  Hår på bröstet, skäggstubb, starka armar,, uppkavlad skjorta,  osv. Men jag vill ha den naturliga manligheten.

    Jag ser dock  inget manligt i en deffad kropp. Det får motsatt effekt på mig. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul
    Anonym (89) skrev 2014-09-16 18:30:24 följande:
    Personlighetsmässigt då?
    personlighetsmässigt så om jag kopplar ihop det med utseendet jag relaterade till i mitt första inlägg -  så är en karl som är händig oerhört attraherande. Att han med en yxa och en såg kan hugga fram ett köksbord bara sådär och inte har något emot att skruva ihop 34 paket från IKEA utan att göra ett enda fel och sätta upp en lampa i badrummet och gå ut och mecka bil efteråt och på kvällen smacka upp ett surroundsystem i biosalongen och klicka hem senaste tekniken från nätet. 
    I händig ingår även att han är en förträfflig kock och inte heller har något emot att byta en och annan bajsblöja. 

    Jag föredrar att han är naturlig än att förställa sig och försöka vara något han inte är.   Så jag köper att han snarkar, har ölmage , släpper en fis ibland och petar näsan i sängen.   Man är inte automatiskt en ohyfsad neanderthalare bara för den sakens skull. 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul
    Anonym (89) skrev 2014-09-16 18:34:36 följande:
    Mycket muskler, hår, basröst. Oförmåga att tala intellektuellt, olustkänsla inför hemarbete, dålig på att tala om känslor och resonera abstrakt.
    det där är inte manliga drag. Sånt där kallas för bristande uppfostran. 

    Det är inte typiskt manligt att inte kunna uttrycka känslor och inte kunna tala abstrakt.  Känner en mängd kvinnor som är helt oförmögna till detta fenomen och det finns gott om kvinnor som får allergiska utslag över hushållsarbete och som hellre sitter med mobilen hela dagarna än att ta tag i dammsugaren.

    Likväl som det finns passionerade män som kan avläsa minsta lilla känsla och gärna pratar om vad han känner innerst inne och som gärna gråter utan att skämmas och kan sitta en hel kväll och diskutera abstrakta fenomen.  Och som är en hejare på att laga mat och mer än gärna tar hand om både barn och hushåll utan att blinka.   (jag känner flera stycken såna män och jag är gift med en av dom) 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul
    Anonym (89) skrev 2014-09-16 23:24:42 följande:
    Föredrar du en man på utsidan men en kvinna på insidan, grovt förenklat?
    så du menar att en manlig man måste vara macho och gärna se sig själv som nån superhjälte som ska beskydda kvinnan? 
    Och som därmed inte får visa några som helst känslor ? 

    För det är så du beskriver det vartefter du svarar mig. 

    En man kan vara hur manlig som helst även fast han gråter över när lilla sonen tappar sin första tand eller stortjöt när sonen föddes  på förlossningen.  

    Allt är liksom inte svartvitt som du vill få det till.
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Kvinna, en fråga.