• Anonym (L)

    Min svärdotter fick sparken i går för att hon röstatpå SD.

    Ja chefen ringde upp sa att hon fått sparken just för att hon röstat på SD. Vart är samhället på väg?
    Vart är demokratin?
    Hon utbildade sig i tre år för detta jobb, hon är väldigt duktig i det hon gör och alla har varit nöjda med henne och mer därtill, men så har hon alltså röstat på sd. Får en arbetsgivare göra så här?
    Hur kan man gå till väga?

  • Svar på tråden Min svärdotter fick sparken i går för att hon röstatpå SD.
  • Anonym (***)

    Verkar konstigt att chefen ringer upp, brukar man inte ta sådant personligt?

  • Julligulli
    MxysPtlk skrev 2014-09-16 14:22:36 följande:

    Men snälla rara Julligulli! Det enda du GÖR är att underminera TS. Varför?

    Om du inte kan debattera eller läsa enkel svenska, vad gör du då här? Du skiter ju i vad jag redan klistrat in åt dig en gång, nämligen att TS uppgivit att svärdotter jobbat där i FLERA ÅR. SLUTA med dina eländiga försök att "röka ut" en TS som antagligen är sanningsenlig!


    Underminerar man en ts om man ställer följdfrågor? Det var nytt för mig. 

    Det finns luckor i ts berättelse, att ställa frågor om dessa är inte att försöka "röka ut" någon som troll, utan bara ett sätt att försöka förstå situationen. 

    Vad tycker du är rätt att göra i en sådan här tråd, sitta och säga "åh, vad hemskt, fy vilka elaka människor" och sprida skit om alla som inte röstar SD? 
  • Anonym (L)
    Julligulli skrev 2014-09-16 14:21:04 följande:
    Och hon har inte skrivit på något avtal som anonym (Japp) pratar om i inlägg 67?

    Då är det ju ingen ko på isen. Jag förutsätter att hon redan ringt facket? Det borde nämligen vara det första man gör i ett sånt läge. Vad sa de?
    Har inte fått tag på dem ännu, han ringde i går kväll så detta är ju väldigt färskt.
  • Anonym (rätt åt dem)
    Anonym (L) skrev 2014-09-16 13:26:36 följande:
    Det finns många invandrare som röstar på sd.

    Idoter finns i alla färger och nationaliteter
  • Anonym (***)
    Anonym (L) skrev 2014-09-16 14:33:31 följande:
    Har inte fått tag på dem ännu, han ringde i går kväll så detta är ju väldigt färskt.
    Så hon ska inte gå tillbaka till jobbet och jobba under uppsägningen?
  • Anonym (L)
    Anonym (Blipp) skrev 2014-09-16 14:28:52 följande:
    TS vad stod det i hennes skriftliga uppsägning?
    Hon har inte fått någon ännu(om hon inte pratat med chefen mer idag) detta hände som sagt igår.
    Det är ju därför jag skriver här för jag blir så förbannad. Det får omöjligt gå till så här.

  • Anonym (rätt åt dem)
    Anonym (Passionata) skrev 2014-09-16 10:29:44 följande:
    Fast arbetsmarknaden är ingen person. Det finns bra många hundra på HR-avdelningar och andra tusentals chefer som alla har olika politiska åsikter - uppenbarligen väljer de aktivt att inte anställa invandrare de heller.
    Och TS chef är bara en av många chefer , vissa kanske inte väljer att sparka rassar , andra gör det , uppenbarligen väljer de aktivt att inte anställa rassar
  • Anonym (L)
    Julligulli skrev 2014-09-16 14:33:23 följande:
    Underminerar man en ts om man ställer följdfrågor? Det var nytt för mig. 

    Det finns luckor i ts berättelse, att ställa frågor om dessa är inte att försöka "röka ut" någon som troll, utan bara ett sätt att försöka förstå situationen. 

    Vad tycker du är rätt att göra i en sådan här tråd, sitta och säga "åh, vad hemskt, fy vilka elaka människor" och sprida skit om alla som inte röstar SD? 
    Jadu Julligulli det finns luckor hos oss också ska du veta.
  • Anonym (Maja)

    Om hon inte är provanställd kan hon såklart inte bli uppsagd pga vad hon röstat på. Under en provanställning kan man bli uppsagd för vad som helst.

    Arbetsgivaren skulle kunna hävda att den anställde inte delar företagets värdegrund, men antagligen måste det förhandlas med facet innan uppsägning.

    Intressant frågeställning!

Svar på tråden Min svärdotter fick sparken i går för att hon röstatpå SD.