• Konstigaste

    Hur lång tid tog det från det att remissen skickades till det att ni fick komma på första besöket?

    Nu menar jag från det datumet remissen skrevs till ivf till det att ni satt på första mötet! Vill ni berätta?

  • Svar på tråden Hur lång tid tog det från det att remissen skickades till det att ni fick komma på första besöket?
  • Konstigaste
    misseire skrev 2014-09-16 14:53:32 följande:

    Det ska inte få ta mer än 3 månader.

    Du kan åberopa vårdgarantin. Ring till vårdgarantikansliet!! Jag ringde dem direkt efter utredning, för att fråga om det var upp till oss eller sjukvården att se till att det inte tog längre, och de sa då att det alltid är längre kö, så hon skrev in oss på en privatklinik direkt (de har samarbete med landstinget). Vi gjorde vår utredning i slutet av Maj och fick komma på första mötet i mitten av Augusti,

    Lycka till!!


    Ååååh. Jag blev så ledsen idag. Kollade igenom våra papper och såg att vår remiss skickades i juni ( sommaruppehåll) där emellan men månaderna tickar ju på ändå. Så idag när jag ringde sade dem " oj, då borde ni redan blivit kallade"

    Känner mig så dum som inte legat på mer.

    I morgon skulle jag återkomma för att få mer exakt tid. :(
  • Konstigaste
    misseire skrev 2014-09-17 12:16:31 följande:

    Hej Konstigaste,

    Ja men då borde det ju snart vara dags!! :)


    Ringde nu och vet ni när vi blir kallade???? Någon GÅNG i januari?!!! Får det gå till såhär?

    Jag orkar inte!
  • Konstigaste
    misseire skrev 2014-09-16 14:53:32 följande:

    Det ska inte få ta mer än 3 månader.

    Du kan åberopa vårdgarantin. Ring till vårdgarantikansliet!! Jag ringde dem direkt efter utredning, för att fråga om det var upp till oss eller sjukvården att se till att det inte tog längre, och de sa då att det alltid är längre kö, så hon skrev in oss på en privatklinik direkt (de har samarbete med landstinget). Vi gjorde vår utredning i slutet av Maj och fick komma på första mötet i mitten av Augusti,

    Lycka till!!


    Vart ringer jag då? Hoppas dem kan göra något åt vår väntan "/
Svar på tråden Hur lång tid tog det från det att remissen skickades till det att ni fick komma på första besöket?