• Forumvärd

    Är du nöjd med valresultatet?

    Nu är valkampanjen över och svenskarna har röstat.
    Vad tycker du om resultatet?
    Blev det som du trodde eller är du missnöjd.
    Diskutera gärna i tråden!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du nöjd med valresultatet?
  • tobbe01
    Perplex skrev 2014-09-18 10:13:19 följande:
    "Det ÄR mer humant att hjälpa 1 person i Sverige än 100 på plats i flyktingläger, jag lovar!"
    Ja ja jag tror dig
  • Anonym (Jippii)

    SD är Sveriges TREDJE STÖRSTA PARTI!
    Sjukt glad är jag! :D

  • Anonym (V)

    Mycket bra valresultat, bort med alliansen och det visade sig att svenskarna inte har något som helst intresse av fascism.

  • Dina08

    Nej. Miljöfrågorna kommer att försvinna i ivern att motverka sd och samarbeta med olika allianspartier. Inte heller kommer något att göras år vinster i välfärden. Förhoppningsvis kan a-kassan höjas, det vore på tiden. Men den bortre gränsen på sjukförsäkringen blir nog kvar. Hoppas att det blir en ytterligare pappamånad. Nej, handlingsförlamat blir det nog i stort sett. Vore bäst att ta nyval med en gång.

  • Anonym (D)

    Är chockad över att SD växt sig så starka. Är själv andra generationens invandrare (halvfinsk) och har flertalet "icke-ariska" vänner samt homosexuella vänner och familjemedlemmar. Om hatet fortsätter mot människor som inte är "vanliga hetronormativa och renrasiga Svenssons" måste jag börja överväga att flytta. Hoppas på bättre resultat om fyra år, annars måste jag nog packa mitt pick och pack för att skydda min familj.

  • Perplex
    Anonym (D) skrev 2014-09-22 16:59:32 följande:

    Är chockad över att SD växt sig så starka. Är själv andra generationens invandrare (halvfinsk) och har flertalet "icke-ariska" vänner samt homosexuella vänner och familjemedlemmar. Om hatet fortsätter mot människor som inte är "vanliga hetronormativa och renrasiga Svenssons" måste jag börja överväga att flytta. Hoppas på bättre resultat om fyra år, annars måste jag nog packa mitt pick och pack för att skydda min familj.


    Jag har bi och homovänner, hell jag har även haft sex med en av samma kön som mig själv, jag har de senaste 5 åren bara träffat invandrarkvinnor från olika delar av världen, mitt senaste ex som jag var med i 3år kom från Japan, jag har vänner kvinnliga och manliga som är invandrare och jag röstade på SD, mina invandrarvänner struntade i att rösta eller röstade på SD i det här valet, precis som jag gjort två av valen innan 2014.
    Jag tror du behöver läsa på om SD samt sluta tro att folk hatar bara för de röstar på SD.
  • Perplex

    ^Vad jag menade var att jag röstat på SD i 3 val totalt, mina invandrarvänner röstade SD eller S i förra valet och röstade SD det här valet om de röstade alls.

  • Anonym (D)

    Eftersom invandrarfientligheten är så uppenbar och diskuteras så har jag nedan gett några referenser om SDs fruktansvärda syn på homosexualitet. Jag länkar även till deras hemsida där de gör ett försök till att släta över frågorna, men samtidigt vill ändra allt som HBTQ rörelsen kämpat för de senaste åren. Att du har vänner som är homosexuella är inget argument, du är uppenbarligen inte en vän då du kör kniven i ryggen på dem och roterar med din röst.

    www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/jimmie-akessons-angrepp-pa-gardell/

    expo.se/2014/sd-ordforande-fram-med-steriliseringstvang_6492.html

    expo.se/2013/sdare-maste-man-tycka-om-homosexuella-ocksa_6278.html

    motargument.se/2013/06/28/homofobin-inom-sd/

    Eller varför inte deras egna hemsida

    www2.sverigedemokraterna.se/var-politik/jamstalldhetspolitik/


    Perplex skrev 2014-09-23 01:09:46 följande:

    Jag har bi och homovänner, hell jag har även haft sex med en av samma kön som mig själv, jag har de senaste 5 åren bara träffat invandrarkvinnor från olika delar av världen, mitt senaste ex som jag var med i 3år kom från Japan, jag har vänner kvinnliga och manliga som är invandrare och jag röstade på SD, mina invandrarvänner struntade i att rösta eller röstade på SD i det här valet, precis som jag gjort två av valen innan 2014.

    Jag tror du behöver läsa på om SD samt sluta tro att folk hatar bara för de röstar på SD.


  • Perplex
    Anonym (D) skrev 2014-09-23 07:10:13 följande:

    Eftersom invandrarfientligheten är så uppenbar och diskuteras så har jag nedan gett några referenser om SDs fruktansvärda syn på homosexualitet. Jag länkar även till deras hemsida där de gör ett försök till att släta över frågorna, men samtidigt vill ändra allt som HBTQ rörelsen kämpat för de senaste åren. Att du har vänner som är homosexuella är inget argument, du är uppenbarligen inte en vän då du kör kniven i ryggen på dem och roterar med din röst.

    www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/jimmie-akessons-angrepp-pa-gardell/

    expo.se/2014/sd-ordforande-fram-med-steriliseringstvang_6492.html

    expo.se/2013/sdare-maste-man-tycka-om-homosexuella-ocksa_6278.html

    motargument.se/2013/06/28/homofobin-inom-sd/

    Eller varför inte deras egna hemsida

    www2.sverigedemokraterna.se/var-politik/jamstalldhetspolitik/


    Använd SD's egen hemsida istället för länkar till vänsterexrtrema sidor. Vill du visa hur mycket SD hatar homosexuella så boprde du hitta det på deras egen sida.
Svar på tråden Är du nöjd med valresultatet?