• Anonym (TS)

    Kan man lära sig att komma av endast samlag?

    Jag har aldrig kommit av endast samlag. Oftast smeker min man mig till en klitorisorgasm efteråt. Men jag kan få vaginala orgasmer! Bara inte med en kuk. Med fingrar eller dildo funkar det, dock tar det längre tid än med klitorisorgasm. Kan även få fontänorgasm (och det bara med fingrar). Skulle vara så skönt att kunna komma av bara samlag! Sexet tar alltid så lång tid annars, i en småbarnsfamilj har man inte alltid tid att hålla på så länge.... Njuter massor av samlag men känns som jag inte är ens i närheten av orgasm! Några tips?

  • Svar på tråden Kan man lära sig att komma av endast samlag?
  • Anonym (Kan!)

    Vår special som bägge gillar är att jag rider sambon och lutar mig framåt så klitoris gnuggas mellan oss. Vinst nästan varje gång

  • Anonym (Tjo!)
    Anonym (Kan!) skrev 2014-09-20 09:53:13 följande:

    Vår special som bägge gillar är att jag rider sambon och lutar mig framåt så klitoris gnuggas mellan oss. Vinst nästan varje gång smile2.gif


    Finns tjejer som rider genom att gnugga framåt/bakåt istället för uppåt/neråt. Kan vara riktigt effektivt.
  • Anonym (...)
    ElaMi skrev 2014-09-20 08:18:41 följande:

    Allas underliv ser olika ut. Därför går det ju inte att säga, låt kakan stöta hårt två cm åt höger inuti. Den fungerar kanske för mig med en partner men inte med nästa.

    Allt måste ju testas fram. Finns ingen universal lösning. Vare sig för orgasmer eller oralsex.

    Men för all del. Här kommer isåfall mitt främsta tips. Tänk på att bli våldsamt utnyttjad av fem karlar så kommer du få orgasm direkt.


    Du får spontan orgasm av att tänka på det? Imponerande. Utan att göra något annat alls? Inget knipande eller särskild andning?
    Jag, iaf, förändrar omedvetet min andning till att blir mycket "grundare" och spänner mig runt blygdbenet och låren strax innan. Men det kanske inte du gör? Det bara händer? (inte anklagande - jag blev mest riktigt nyfiken nu, på om det verkligen bara pang-tjong händer så fort du tänker tanken) 

    I alla fall: jag ser liksom inte hur det skulle Skada att säga just det du ger exempel på här; "detta funkar för mig" - det Kan ju funka för någon annan, liksom, och alla är inte helt bevandrade i sex och tekniker. Och många som tänker på just det här ämnet är kvinnor och är hemskt oerfarna angående hur man gör med en kuk, just för att de inte har någon - och inte alltid har en partner som är villig att Testa sig fram, men som gärna tar direktiv. 

    Så nja, jag förstår fortfarande inte hur det skulle kunna skada. 
  • ElaMi

    Om jag samtidigt som jag blir penetrerar tänker på favorit fantasier kommer jag direkt utan att behöva anstränga mig mer. Är det i en icke sexuell situation behöver jag bara slappna a, andas rätt och knipa ett par ggr så brukar orgasmen komma. Behövs ingen fysisk stimulering annat än det då.


    Anonym (...) skrev 2014-09-20 10:19:05 följande:

    Du får spontan orgasm av att tänka på det? Imponerande. Utan att göra något annat alls? Inget knipande eller särskild andning?

    Jag, iaf, förändrar omedvetet min andning till att blir mycket "grundare" och spänner mig runt blygdbenet och låren strax innan. Men det kanske inte du gör? Det bara händer? (inte anklagande - jag blev mest riktigt nyfiken nu, på om det verkligen bara pang-tjong händer så fort du tänker tanken) 

    I alla fall: jag ser liksom inte hur det skulle Skada att säga just det du ger exempel på här; "detta funkar för mig" - det Kan ju funka för någon annan, liksom, och alla är inte helt bevandrade i sex och tekniker. Och många som tänker på just det här ämnet är kvinnor och är hemskt oerfarna angående hur man gör med en kuk, just för att de inte har någon - och inte alltid har en partner som är villig att Testa sig fram, men som gärna tar direktiv. 

    Så nja, jag förstår fortfarande inte hur det skulle kunna skada. 


  • Anonym (TS)
    ElaMi skrev 2014-09-20 10:44:42 följande:

    Om jag samtidigt som jag blir penetrerar tänker på favorit fantasier kommer jag direkt utan att behöva anstränga mig mer. Är det i en icke sexuell situation behöver jag bara slappna a, andas rätt och knipa ett par ggr så brukar orgasmen komma. Behövs ingen fysisk stimulering annat än det då.


    Vilken tur du har! Kan hålla på o jucka i över 1 h utan att nåt händer (min man kommer inte heller särskilt lätt, klagar på att jag blir för våt) Fan om de sku vara så lätt! Då skulle vi ha sex MYCKET oftare! Vi har varit ihop i över 10 år så vi har nog provat alla ställningar, tror det är mera nån mental blockering som är problemet.
  • ElaMi

    Har ni testat att hetsa varandra till vanvett innan ni ens rör vid varandras kön? Allt börjar ju i huvudet...det optimala är ju när man är så kåt att den minsta beröring får en att tigga. Ni kanske behöver annat för att tända till? Rollspel, bdsm, tantra, bondage, smisk,?


    Anonym (TS) skrev 2014-09-20 11:44:07 följande:

    Vilken tur du har! Kan hålla på o jucka i över 1 h utan att nåt händer (min man kommer inte heller särskilt lätt, klagar på att jag blir för våt) Fan om de sku vara så lätt! Då skulle vi ha sex MYCKET oftare! Vi har varit ihop i över 10 år så vi har nog provat alla ställningar, tror det är mera nån mental blockering som är problemet.


  • Har gjort det

    Jag tror med på mental blockering. Det är ganska sällan det rör sig om fysiska defekter av något slag. Det kan ju vara så illa att ni två passar dåligt ihop sexuellt så att säga. Jag skulle råda er att göra nåt nytt. Ha sex ute, i en provhytt, rollspel, nåt som bryter mönstret.

  • Anonym (Honey Boo Boo)

    Det finns en leksak som heter WeVibe som man har inne samtidigt som man har sex. Den vibrerar så att man får klitorisstimulans medan man har sex. Vi har en och har inte fått den att funka till 100%, men den är väldigt skön när man får till det.

  • Anonym (Rida)

    Precis vad jag behöver med för att det skall funka :)

  • Anonym (Man)

    Har det varit likadant med andra män? Det kan vara olika med olika partners. Min fru fick samlagsorgasm med en tidigare pojkvän men får inte med mig.

  • Anonym (Rida)
    Anonym (Tjo!) skrev 2014-09-20 09:55:28 följande:
    Finns tjejer som rider genom att gnugga framåt/bakåt istället för uppåt/neråt. Kan vara riktigt effektivt.
    Det var denna kommentar jag trodde jag citera :)
  • Anonym (hmm)

    Din man kan inte försöka lära sig att få orgasm medans han smeker dig till orgasm då? Eller din man kanske kan försöka lära sig att komma enbart genom pungsmek? Alltid är det kvinnor som ska behöva anpassa sig och lära sig att komma på annat sätt så att sexet bättre matchar den manliga sexuella njutningen och så att män inte behöver anstränga sig. Tycker alltid det är så tragiskt att läsa. Och sen att han klagar på att du blir för våt låter helt sjukt enligt mig.

  • Anonym (TS)
    Anonym (Man) skrev 2014-09-20 12:41:37 följande:

    Har det varit likadant med andra män? Det kan vara olika med olika partners. Min fru fick samlagsorgasm med en tidigare pojkvän men får inte med mig.


    Vilka andra män? :D Har inte haft andra än min man...
  • Anonym (TS)
    Jojohanna skrev 2014-09-20 16:14:26 följande:

    Köp en klitorisstimulator och kör den när han är i dig.


    Vi har nog flera sådana men det är ju vaginalorgasm som jag vill ha under samlag! Klitorisorgasm gillar jag inte under samlag utan tar den hellre efteråt i så fall.
  • Anonym (TS)
    Anonym (hmm) skrev 2014-09-20 18:29:43 följande:

    Din man kan inte försöka lära sig att få orgasm medans han smeker dig till orgasm då? Eller din man kanske kan försöka lära sig att komma enbart genom pungsmek? Alltid är det kvinnor som ska behöva anpassa sig och lära sig att komma på annat sätt så att sexet bättre matchar den manliga sexuella njutningen och så att män inte behöver anstränga sig. Tycker alltid det är så tragiskt att läsa. Och sen att han klagar på att du blir för våt låter helt sjukt enligt mig.


    Vadå matcha den manliga njutningen? Jag vill ju kunna komma av samlag t.ex. för att det sku ta så mycket mindre tid och vill uppleva vaginalorgasm oftare.

    Min extrema våthet är faktiskt ett problem, känner inte själv heller särskilt mycket efter ett tag...
  • Anonym (Man)
    Anonym (TS) skrev 2014-09-21 09:25:12 följande:
    Vilka andra män? :D Har inte haft andra än min man...
    Nej, jag tänkte bara att du kanske hade provat på med någon annan när du var yngre. Men skönt att det finns sådana som har haft bara en. För vår del är det lite kluvet att hon har kommit tidigare men inte med mig. Dels är det en sporre, hon vet att hon kan, men det är också förargligt på ett sätt att det funkade bättre med den tidigare killen.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (TS) skrev 2014-09-21 17:16:54 följande:
    Vadå matcha den manliga njutningen? Jag vill ju kunna komma av samlag t.ex. för att det sku ta så mycket mindre tid och vill uppleva vaginalorgasm oftare.

    Min extrema våthet är faktiskt ett problem, känner inte själv heller särskilt mycket efter ett tag...
    Men skippa det vaginala samlaget helt då. Då spar ni ju tid eller hur? Nej men vänta nu, det går ju inte skippa det vaginala samlaget, hur skulle det se ut?! Det är ju det som är det "riktiga" sexet. Jag förstår inte varför du måste offra dig och att ni ska ta bort det som är skönt för dig för att spara tid? För att ta bort det som är skönt för din man verkar ju inte finnas på kartan.
  • Anonym (TS)
    Anonym (hmm) skrev 2014-09-21 17:38:57 följande:

    Men skippa det vaginala samlaget helt då. Då spar ni ju tid eller hur? Nej men vänta nu, det går ju inte skippa det vaginala samlaget, hur skulle det se ut?! Det är ju det som är det "riktiga" sexet. Jag förstår inte varför du måste offra dig och att ni ska ta bort det som är skönt för dig för att spara tid? För att ta bort det som är skönt för din man verkar ju inte finnas på kartan.


    Har jag sagt att jag inte njuter av vaginalt samlag? Tycker det är skönt men kommer ändå inte! Älskar att få vaginala orgasmer men det tar betydligt mer tid än klitorisorgasmer, 30-60 min. Oftast har vi inte så mycket tid.
Svar på tråden Kan man lära sig att komma av endast samlag?