• Jw83

Överdrivet misstänksam?

Anonym (ts) skrev 2014-09-21 03:34:41 följande:

Jo det brukar i vara det bästa, men han har sagt att han inte vet om han kommer klara av det om jag blir överdrivet svartsjuk, så jag vill inte "slösa bort" mina samtal på fel saker..

Otroheten kom ju för helvete nyss fram!! Är han inte mer intresserad än så att få tillbaka din tillit?! Han borde böna och be på sina bara knä för dig.

Du ska kunna älta, gråta och kontrollera i en period utan att han har rätt att bli sur. HAN är den som pissat på er relation och som gjorde VALET att riskera att aldrig mer se dig bara för att få en natt med en annan tjej. Du ska inte behöva smyga runt och inte våga prata med honom.

När han säger som han gör så tolkar jag det enbart på ett sätt. Han vill inte att du kommer på att han fortfarande är otrogen. Han vill inte bli synad av dig för att han vet att han inte håller i sömmarna.

Han verkar inte intresserad av att få din tillit igen och jag tror definitivt att han är otrogen utifrån vad du skriver.
  • Jw83

Han har ju redan bevisat för dig att han inte går att lita på och att han är otrogen. Förstår han att det är upp till honom att bevisa motsatsen?

Förstår han att du har större rätt att lita på att en total främling är ärlig mot dig än att han är det?

Du vet att han inte går att lita på. Trots det är du rädd för att ifrågasätta honom?

• Jw83
    Anonym (ts) skrev 2014-09-22 06:50:35 följande:

Det är jag som inte borde lita på honom, men han litar uppenbarligen inte på mig.. i natt bytte han lösenord till allt - tel, fb osv (även fast jag inte varit inne och snokat) 

Han är rädd att jag ska bli "hysterisk" så nu har han gått i nån sorts försvarsställning och döljer allt.. Som om det skulle bli bättre. Han förstår verkligen inte...! Han tycker vi ska bete oss precis som vanligt och att jag ska sluta älta...

Jag föreslog nån form av parterapi, men han dissade den idén helt..han vill inte kasta pengar i sjön utan tycker vi kan lösa det här själva (dvs jag accepterar hans sätt att se på saken)  

Jag funderar på att boka tid hos psykolog/kurtor via vårdcentralen till mig själv i alla fall, för inte sjutton kan vi lösa det här själva... =/

Han är ju helt hysterisk! Kan garantera att han smyger med någon! Hade han haft rent mjöl i påsen så hade han inte blivit så vansinnigt rädd, jag kan garantera dig det.

Krävs att få se allt, annars lämnar du honom. Är du värd att visa allt för ? Eller förlorar han dig hellre än att vara öppen?
Svar på tråden Överdrivet misstänksam?