• ungman22

    Vi har inte sex längre.

    Jag och min sambo har slutat ha sex helt. VI har varit ihop i 3 år och i 1 år har det varit väldigt dött.. Allt är perfekt. Vi älskar varandra så himla mycket... Går ihop väldigt bra.

    För övrigt så hjälper jag till med allt hemma och myser.

    Jag beslutade att fråga ut henne och det enda svaret jag fick tillslut var "jag vet inte, jag tänder väl inte på dig" Jag känner att det är upp till mig att försöka fixa det här... Men jag behöver hjälp! Jag kan inte vara i ett sexlöst förhållande.

  • Svar på tråden Vi har inte sex längre.
  • Anonym (suck)
    ungman22 skrev 2014-09-22 20:10:43 följande:

    jag känner att jag är tjatig och pressar henne när jag tar upp det... Men det är det enda problemet jag ser i vår relation och det håller på att ta kål på mig. Jag kommer troligtvis tappa självkänsla och allt om det går för långt.


    Men prata med henne då.
  • ungman22

    Det verkar inte leda någon vart. Har tagit upp det så många gånger. antigen blir hon tyst under en lång tid. "Jag vet inte vad jag ska säga" Annars så säger hon ibland att det blir så när man inte är lika nykär..
    Hon säger "om jag verkligen inte vet varför måste jag säga något då"?

  • Anonym (suck)
    ungman22 skrev 2014-09-22 20:18:39 följande:

    Det verkar inte leda någon vart. Har tagit upp det så många gånger. antigen blir hon tyst under en lång tid. "Jag vet inte vad jag ska säga" Annars så säger hon ibland att det blir så när man inte är lika nykär..
    Hon säger "om jag verkligen inte vet varför måste jag säga något då"?


    Men be henne sluta prata bebisspråk och ta ansvar för relationen. Att bara sitta och vara tyst och svara "jag vet inte vad jag ska säga" och "om jag verkligen inte vet varför måste jag säga något då" fungerar inte.
    Så gör man endast om man:
    1. Är så barnslig och vilsen att man inte kan hålla reda på sina egna känslor.
    2. Använder det som ursäkt för att man inte vill säga sanningen.

    Om 1 så måste hon växa upp och skärpa sig, och om 2 så måste hon sluta ljuga.
    Du får sluta acceptera sånt där trams, både två måste ta ansvar för relationen. Du kan inte dra hela lasset.
  • Anonym (Känner igen mig.)

    Hej!
    Känner såå igen mig. Jag själv är 20 år gammal och har varit tillsammans med min pojkvän i 4 år. 
    Första året hade vi sex varje ledig tid på dygnet, andra och tredje året var riktigt jobbigt och vi hade väldigt lite sex. Nu fjärde året har vi kommit tillbaka igen. Vi har lärt känna varandra på djupet och kommit fram till att sex inte "kommer av sig själv längre", utan man får anstränga sig lite. Inget kommer gratis här i livet ;)


    Jag känner verkligen med dig. Vet hur frustrerande det är att vara den som vill ha sex mest i ett förhållande. Jag vill ha sex minst 4 gånger i veckan, medan min pojkvän nöjer sig med typ 4 gånger i månaden. Man får kompromissa och bjuda till lite. 


    Sluta tjata på henne. Visa att du stannar oavsett och ge det lite mer tid. Var bara allmänt snäll och mysig, försök gör henne kåt och det behöver inte alltid leda till sex. Ge henne allt, lägg ner tid på henne osv, det gillar tjejer. 


    Testa att lägg dig i sängen och lek med dig själv ordentligt, blir hon inte kåt av det och vill hjälpa till, så borde du kanske börja fundera.. 

  • ungman22

    Har du fått mer sex efter allt?
    Jag är inte tjatig alls faktiskt och så. 
    Vi hade ett snack igår och det kommer troligtvis lösa sig. :)

  • Anonym (Känner igen mig.)

    Skönt att det löser sig. Alltså för oss går det i perioder. Vissa veckor har vi sex varje dag och andra veckor kanske bara bara en gång eller inte alls. Men vi snittar kanske på 3-4 gånger i veckan och det är jag nöjd med såklart.

  • ungman22

    om man vill lära känna henne ännu mer på djupet, vad tycker du jag ska göra. Något tips på vilket sätt man kan ta reda på sånt utan att ungefär låta som man förhör någon.

  • Anonym (Känner igen mig.)

    Alltså jag vet inte, för oss har det kommit så naturligt. Vi var iväg på en långresa några månader i år och har även skaffat en gemensam bostad. När vi var iväg utomlands så länge så var man med varandra 24/7 och i situationer som man normalt hemma kanske inte är tillsammans. Det var nyttigt och man lärde sig mycket om varandra. 


    Men hade jag velat lära känna min pojkvän bättre så hade jag gjort hittat på grejer för att se hur han är liksom. Sitta och fråga någon massa grejer känns inte jättekul. Så hitta på massa olika grejer så lär ni nog känna varandra på helt nya sätt. Smågrejer som picknick, bowling, sällskapsspel osv. Finns förresten jätteroliga frågespel man kan spela. Både sexuella frågor och vanliga frågor. :)

  • ungman22

    Tack så mycket anonym. Jag tror jag å sambon är lite fast i vardagen.. Är glad att du tog dig tid att hjälpa :) Ha det bra!!

  • Anonym (Känner igen mig.)

    Det är lätt hänt. Hoppas du får ligga ikväll ;) Ha det! 

Svar på tråden Vi har inte sex längre.