• Anonym (Undrar)

    kvar efter räkningar

    Nyfiken - hur mycket har folk här kvar efter fasta räkningar?

    I det i går alltså inte sparande, mat, bensin etc eftersom detta faktist är kostnader som man kan påverka beroende på disponibel inkomst.

    Jag vågar inte fråga vänner då det känns som ett känsligt ämne så diskuterar gärna här istället.

  • Svar på tråden kvar efter räkningar
  • Bunny on speed
    Bunny on speed skrev 2014-09-22 21:52:35 följande:

    11000 fasta

    9000 kvar


    Fick det till 9500 nu när jag räknade i huvet, men har nog glömt något.

    Lån, el, vatten, sopor, telefon, internet, tv, fack, a-kassa, pendling, försäkringar.
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (-)
    Bunny on speed skrev 2014-09-22 22:17:42 följande:
    Fick det till 9500 nu när jag räknade i huvet, men har nog glömt något.
    Lån, el, vatten, sopor, telefon, internet, tv, fack, a-kassa, pendling, försäkringar.
    Fast räknar man pendling i fasta utgifter? Jag antar det om det är månadskort... med det blir ju lite skevt när man å andra sidan inte räknar med bensin om man tar bilen till jobbet varje dag.
  • Bunny on speed
    Anonym (-) skrev 2014-09-22 22:19:25 följande:

    Fast räknar man pendling i fasta utgifter? Jag antar det om det är månadskort... med det blir ju lite skevt när man å andra sidan inte räknar med bensin om man tar bilen till jobbet varje dag.


    Jag räknar med det. Utan den utgiften hade jag ju inte haft någon inkomst.
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (pop)

    Singel, 17000 i fasta, 11000 kvar efter fasta kostnader.

  • Anonym (Undrar)
    Bunny on speed skrev 2014-09-22 22:21:49 följande:
    Jag räknar med det. Utan den utgiften hade jag ju inte haft någon inkomst.
    Bunnies, it must be bunnies!
    Jag med. Vi kan gå till jobbet men när det regnar eller man är sjukt trött så blir det ändå någon bussresa då och då.
  • Anonym (?)
    Anonym (pop) skrev 2014-09-22 22:39:27 följande:

    Singel, 17000 i fasta, 11000 kvar efter fasta kostnader.


    Det låter mycket på en person...
  • Bunny on speed
    Anonym (Undrar) skrev 2014-09-22 23:01:44 följande:

    Jag med. Vi kan gå till jobbet men när det regnar eller man är sjukt trött så blir det ändå någon bussresa då och då.


    skulle jag gå skulle det ta några timmar :)
    Bunnies, it must be bunnies!
  • jenny99

    När jag var själv med 2 barn var inkomster på 19 500kr.Utgifter 8000kr.Försäkringar,akassa,hyra,el,busskort mm.Idag är vi sambo/gifta igen med 2 barn.Inkomster 33 000 och utgifter 15 000-16 000kr.Bensin,lån,ränta försäkringar billån mm.

  • Anonym (Mo)

    Vi har väl ca 15000 i fasta kostnader och 35000 kvar. Jag räknade in mitt tågkort i fasta kostnader för utan det-ingen inkomst.

Svar på tråden kvar efter räkningar