• PiOmiO

    IVF:are som plussat. BF Maj - Juni 2015

    Äntligen efter 5år såg vi vårt första plus! Känns konstigt att hänga i den vanliga "gravid-tråden" då jag känner samhörighet med andra IVFare!

    Välkomna alla IVFare med BF Maj -Juni 2015!!


    Life is not fair; get used to it.
  • Svar på tråden IVF:are som plussat. BF Maj - Juni 2015
  • lottenkotten

    Hejsan

    Ännu en ivf:are som äntligen har fått sitt första + någonsin på stickan efter 5 års försök och fjärde ivf försöket. Är idag i 9+6 och vi var på ultraljud i v 7 på kliniken och fick se 2 st fina filurer med hjärtslag, så om allt går som det ska så får vi 2 för 1 ????. Känns verkligen overkligt att trots lång längtan! Försöker njuta varje dag och tänka positivt för det är ju fortfarade väldigt tidigt så allt kan hända!

  • PiOmiO
    lottenkotten skrev 2014-10-30 13:59:36 följande:

    Hejsan

    Ännu en ivf:are som äntligen har fått sitt första + någonsin på stickan efter 5 års försök och fjärde ivf försöket. Är idag i 9+6 och vi var på ultraljud i v 7 på kliniken och fick se 2 st fina filurer med hjärtslag, så om allt går som det ska så får vi 2 för 1 ????. Känns verkligen overkligt att trots lång längtan! Försöker njuta varje dag och tänka positivt för det är ju fortfarade väldigt tidigt så allt kan hända!


    Åh va fantastiskt! Grattis! Det är magiskt att få sitt första plus! Jag fick också första plusset efter 5års väntan.
    Life is not fair; get used to it.
  • Lokattis
    lottenkotten skrev 2014-10-30 13:59:36 följande:

    Hejsan

    Ännu en ivf:are som äntligen har fått sitt första + någonsin på stickan efter 5 års försök och fjärde ivf försöket. Är idag i 9+6 och vi var på ultraljud i v 7 på kliniken och fick se 2 st fina filurer med hjärtslag, så om allt går som det ska så får vi 2 för 1 ????. Känns verkligen overkligt att trots lång längtan! Försöker njuta varje dag och tänka positivt för det är ju fortfarade väldigt tidigt så allt kan hända!


    Grattis!!! Satte ni in två eller är det enäggs?

    Jag fick första plusset i våras efter 4 års försök, en overklig känsla! Tyvärr gick det inte hela vägen den gången, men nu är vi på g igen. Är i v 8+3 idag och för två dagar sen var vi på VUL och såg hjärtat ticka.
  • lottenkotten
    Lokattis skrev 2014-10-30 15:51:19 följande:

    Grattis!!! Satte ni in två eller är det enäggs?

    Jag fick första plusset i våras efter 4 års försök, en overklig känsla! Tyvärr gick det inte hela vägen den gången, men nu är vi på g igen. Är i v 8+3 idag och för två dagar sen var vi på VUL och såg hjärtat ticka.


    Tråkigt att höra att inte förra försöket fungerade! Skönt att vara på banan igen ?!

    Vi fick tillbaka två embryon, men det var ett som var toppen klass och det andra fick följa med som sällskap för att hjälpa till som de förklarade. Så vid först ul så såg det ut som att båda äggen hade tagit sig! Dubbel lycka om de väljer att stanna kvar tiden ut, är BF 28 maj!
  • Lokattis
    lottenkotten skrev 2014-10-30 19:14:45 följande:

    Tråkigt att höra att inte förra försöket fungerade! Skönt att vara på banan igen ?!

    Vi fick tillbaka två embryon, men det var ett som var toppen klass och det andra fick följa med som sällskap för att hjälpa till som de förklarade. Så vid först ul så såg det ut som att båda äggen hade tagit sig! Dubbel lycka om de väljer att stanna kvar tiden ut, är BF 28 maj!


    Verkligen skönt att vara på banan igen!

    Hahaha, ja "sällskapsembryot" måste verkligen ha gjort nytta då! Häftigt att båda fastnade.
  • MiWe

    Kan ju berätta att det går bra för oss so far, fina resultat på KUB, vi är på 14+5 idag och nästa milstolpe är RUL i slutet av december. Magen växer och symptomen varierar. :)

  • Lokattis
    MiWe skrev 2014-12-02 08:52:42 följande:

    Kan ju berätta att det går bra för oss so far, fina resultat på KUB, vi är på 14+5 idag och nästa milstolpe är RUL i slutet av december. Magen växer och symptomen varierar. :)


    Så skönt! Vi har KUB på torsdag, v 13+1 idag. Sjukt nervös, har fått för mig att vi kommer få dåliga besked. Men det går ju trots allt bra för de flesta så jag försöker tänka så. Mår fortfarande rätt illa (tar postafen), en del molvärk. Tröttheten börjar ge med sig.
  • MiWe
    Lokattis skrev 2014-12-02 09:38:35 följande:

    Så skönt! Vi har KUB på torsdag, v 13+1 idag. Sjukt nervös, har fått för mig att vi kommer få dåliga besked. Men det går ju trots allt bra för de flesta så jag försöker tänka så. Mår fortfarande rätt illa (tar postafen), en del molvärk. Tröttheten börjar ge med sig.


    Jag trodde att vårt skulle visa dåliga värden, blev uppriktigt förvånad att vi fick så bra, 1:2600 på trisomi 21 och ännu bättre på de andra.

    Du ska se det går bra! Glöm inte filma när liten börjar sprattla! ;)
  • PeaInAPod

    Hej hej!

    Tänka äntligen gå med i denna tråd! Grattis till alla som väntat och kämpat så länge! Jag är 39 år och i v. 14 (13+4); jag och min fästman lyckades bli gravida på 1:a IVF-försöket efter ett par års aktiva försök och nu har vi lagt KUB bakom oss med mycket fina resultat så vi är otroligt glada och tacksamma! Här vinkar Ärtan hej-hej till oss på UL:et i torsdags :)



    Finns lista på alla som är med i tråden?
    // Pea In A Pod

Svar på tråden IVF:are som plussat. BF Maj - Juni 2015